AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Hei. På trening i dag mens jeg gjorde utfall (etter litt slurvete oppvarming...), var det akkurat som om noe på utsiden av venstre kne strakk seg. Det gjorde ganske vondt, og jeg måtte avbryte treningen. Det går greit å gå, men forsøkte meg på en knebøy da jeg kom hjem, og da kom smerten med en gang. Kneet ser ikke hovent ut, men er kanskje en smule varmere enn det andre kneet. Gjør ikke vondt annet enn når jeg gjør øvelser der kneet bøyes og må holde på vekten min. Kan ligge i sofaen og bøye kneet uten at det gjør vondt. Forsøkte å google litt, men det ble jo ganske dramatisk lesning. Virker jo som om alle skader tar ukesvis før det blir bra. Dette virker jo ikke som en stor skade. Noen her som har hatt noe lignende som meg, men som raskt ble bra nok til å kunne trene bein igjen? Er det vits med ispose når kneet ikke er hovent? Har ikke fryser, så er noe jeg måtte ha kjøpt i så fall... Takk for svar! Anonymkode: 9d6cd...414
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 Det er ikke dramatisk at det tar et par uker før du skal belaste det slik igjen, og det er viktig at du gjør det. I mellomtiden: ligg på ryggen med beina strak på gulvet. Så tar du den ene foten og bøyer kneet mot deg (mot magen) og holder med armene dine. Det vil strekke senen i kneet og gjøre at du raskere vil bli bedre. Når du føler du har tøyd den bra strekker du den samme foten opp i været og tar tak med hendene på baksiden av kneet. Du skal så presse foten litt mot deg selv mens du holder den strak. Etter dette kan du sette deg opp og massere kneet. Anonymkode: fb053...ab6 1
Gjest Froning Skrevet 25. april 2017 #3 Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forsøkte å google litt, men det ble jo ganske dramatisk lesning. Virker jo som om alle skader tar ukesvis før det blir bra. Dette virker jo ikke som en stor skade. Noen her som har hatt noe lignende som meg, men som raskt ble bra nok til å kunne trene bein igjen? Er det vits med ispose når kneet ikke er hovent? Har ikke fryser, så er noe jeg måtte ha kjøpt i så fall... Takk for svar! Anonymkode: 9d6cd...414 Siden du ikke har problemer med å gå kan du vente og kjenne etter om problemet går over av seg selv. Det trenger ikke å ta altfor lang tid.. Smerte er den beste indikatoren her. Blir det ikke bedre så ta en tur til fysio. Ikke hør på rådene over OM du kjenner ubehag av å følge dem. Hadde et liknende problem selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå