AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Tror dere Skam sesong 3 hadde hatt like stor suksess, oppnådd årets TV-par, blitt elsket og tilbedt, fått fandom over hele verden etc etc, hvis Isak og Even var to udelikate, rølpete, kroppsbehårete, overvektige typer med flatt hår og store nesebor? Jeg tror mye av suksessen så klart handler om mesterlig følsomt skuespill og en hypnotiserende historie, men også litt på grunn av at disse to guttene (Tarjei Sandvik Moe og Henrik Holm) er to usedvanlig estetisk vakre gutter med svært pene trekk og stor sjarm.. Anonymkode: 2bd67...69b 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 Synes ingen av dem er spesielt pene jeg. Smak og behag. Anonymkode: 64e9d...4e8 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #4 Skrevet 25. april 2017 Feministene hadde siklet over hvor fremtidsrettet de hadde følt seg ved å like det Når det er sagt så er mye populærfilm og media dominerte av kjekke menn og vakre kvinner. Det begynner å bli sjeldent man ser noen med et karakteristisk, gjennomsnittlig eller uvanlig utseende i film/ serier som ikke er utenfor mainstream. For min del ødelegger det innlevelse, da for meg fremstår det mer som en utstilling enn skuespill. Greit at noen er veldig vakre innimellom, men syns ikke det er realistisk når alle er det. Da blir det så veldig tydelig at disse er valgt delvis grunnet utseende. Anonymkode: 4e4cd...511
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #5 Skrevet 25. april 2017 De er jo pene, men samtidig "normalt pene" på den måten at man kan gå inn på de fleste videregående skoler her i landet og finne gutter som er like pene som dem.. Dermed blir de ikke sånn "Hollywood-polerte" og dermed relaterbare, samtidig som man beundrer dem... Jeg tror en tjukk, mindre attraktiv Isak og Even ikke hadde tjent samme status... Anonymkode: 2bd67...69b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #6 Skrevet 25. april 2017 Hadde de aller fleste tv-serier vært poppulære om det ikke var pene folk i dem??? Vis meg særlig en romantisk serie/film som er poppulær uten oene folk.... Anonymkode: e0ff2...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #7 Skrevet 25. april 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde de aller fleste tv-serier vært poppulære om det ikke var pene folk i dem??? Vis meg særlig en romantisk serie/film som er poppulær uten oene folk.... Anonymkode: e0ff2...4d6 Mener du serier der ikke alle er pene? Man skal selvsagt ikke ekskludere skuespillere fordi de er pene, men det blir tullete når ALLE er det. Det finnes mange serier og filmer som er populære til tross for at flesteparten har dårlig eller gjennomsnittlig utseende. Det eldre star trek har veldig stor fanbase for eks. Breaking Bad ble godt mottatt. Sopranos. Romantisk film? Hva med Her? Anonymkode: 4e4cd...511
Hurepoix Skrevet 25. april 2017 #8 Skrevet 25. april 2017 (endret) 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det er sagt så er mye populærfilm og media dominerte av kjekke menn og vakre kvinner. Det begynner å bli sjeldent man ser noen med et karakteristisk, gjennomsnittlig eller uvanlig utseende i film/ serier som ikke er utenfor mainstream. For min del ødelegger det innlevelse, da for meg fremstår det mer som en utstilling enn skuespill. Greit at noen er veldig vakre innimellom, men syns ikke det er realistisk når alle er det. Da blir det så veldig tydelig at disse er valgt delvis grunnet utseende. Anonymkode: 4e4cd...511 Helt enig. Pluss det er nok en stor overvekt av folk med pent utseende som søker på skuespillerutdanninger i det hele tatt. Det blir ofte latterlig hvor godt alle ser ut, både i internasjonale og norske filmer. I ungdomsserier hvor folk er plukka retta fra gata gjør dette kanskje mindre utslag. Selv om Isak og Even er slanke og derfor relativt vakre (om ikke nødvendigvis tiltrekkende) for mange, så må det understrekes at de ikke er muskuløse, deffa, biifa, "swole" bolere med sixpacks osv. som den guttegjengen med innvandrergutter vi er blitt presentert for i sesong 4. Men de bekrefter bildet av homofile gutter som noe æterisk, appolinsk som er skjørere enn den massive, heterofile maskuline skjønnheten, men dermed ironisk nok også mer hverdagslig og relaterbart! Interessant er det jo også at Skam har en sentral bi-karakter, Chris, som går på tvers av de gjengse skjønnhetsidealene. Det skal bli spennende å se om hun får sin egen sesong. Men ja, det er typisk at hun er en biperson. Endret 25. april 2017 av Hurepoix
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #9 Skrevet 25. april 2017 36 minutter siden, Hurepoix skrev: Helt enig. Pluss det er nok en stor overvekt av folk med pent utseende som søker på skuespillerutdanninger i det hele tatt. Det blir ofte latterlig hvor godt alle ser ut, både i internasjonale og norske filmer. I ungdomsserier hvor folk er plukka retta fra gata gjør dette kanskje mindre utslag. Selv om Isak og Even er slanke og derfor relativt vakre (om ikke nødvendigvis tiltrekkende) for mange, så må det understrekes at de ikke er muskuløse, deffa, biifa, "swole" bolere med sixpacks osv. som den guttegjengen med innvandrergutter vi er blitt presentert for i sesong 4. Men de bekrefter bildet av homofile gutter som noe æterisk, appolinsk som er skjørere enn den massive, heterofile maskuline skjønnheten, men dermed ironisk nok også mer hverdagslig og relaterbart! Interessant er det jo også at Skam har en sentral bi-karakter, Chris, som går på tvers av de gjengse skjønnhetsidealene. Det skal bli spennende å se om hun får sin egen sesong. Men ja, det er typisk at hun er en biperson. Sesong 4 er siste sesong. Blir derfor ikke jente-Chris. Anonymkode: 4a9d7...632
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå