Gå til innhold

Kan jeg spise vanilje sausen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde den i går kveld men glemte å sette den i kjøleskapet. Satt den inni i dag kl 9. 

Er den ødelagt? :( Blir jeg dårlig av å spise den? 

Anonymkode: 290ac...a56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tester det? Hehe

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at du blir dårlig av å spise den. Jeg spiser mye rart hele tiden og blir ikke dårlig i alle fall. 

Anonymkode: 02423...ba3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du blir dårlig av å spise den. Jeg spiser mye rart hele tiden og blir ikke dårlig i alle fall. 

Hehe godt jeg ikke er den eneste som spiser mye rart. 

Jeg søkt litt rundt på nettet og der stod det mange tips til hvilke mat som hinder så og så lenge osv.. 

Jeg gjør feil på masse! Men blir aldri dårlig. Har jeg bare flaks eller holder ting kanskje litt lengre enn hva det anbefales? 

Feks leste at grønnsaker holder bare 1 uke i kjøleskapet. Jeg spiser det selv om det har ligget 1 mnd i kjøleskapet og blir aldri dårlig. (Da ser den også ok ut) Og det stod at middags rester holder 2-3 dager i kjøleskapet. Jeg spiser også middags rester som har ligget i kjøleskapet i 6 dager og har ikke blitt dårlig.. :P

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe godt jeg ikke er den eneste som spiser mye rart. 

Jeg søkt litt rundt på nettet og der stod det mange tips til hvilke mat som hinder så og så lenge osv.. 

Jeg gjør feil på masse! Men blir aldri dårlig. Har jeg bare flaks eller holder ting kanskje litt lengre enn hva det anbefales? 

Feks leste at grønnsaker holder bare 1 uke i kjøleskapet. Jeg spiser det selv om det har ligget 1 mnd i kjøleskapet og blir aldri dårlig. (Da ser den også ok ut) Og det stod at middags rester holder 2-3 dager i kjøleskapet. Jeg spiser også middags rester som har ligget i kjøleskapet i 6 dager og har ikke blitt dårlig.. :P

Mattilsynet sier at om maten ser bra ut, lukter bra og smaker bra så er den bra. :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mattilsynet sier at om maten ser bra ut, lukter bra og smaker bra så er den bra. :) 

Så bra! Vaniljesausen var kjempe nam! 

Skjønner ikke hvorfor folk sier så forskjellig! Altså på nett og osv..  Om mattilsynet sier det hvorfor kan ikke resten ta det til seg? De som gir råd altså.

Men det var super digg da :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

du har tydeligvis ikke vært student :) Om den ikke lukter eller smaker for rart er det bare å kjøre på. 

Har spist mye mat i tvilsom forfatning og ikke fått varige mén.

Anonymkode: 16631...4c8

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du har tydeligvis ikke vært student :) Om den ikke lukter eller smaker for rart er det bare å kjøre på. 

Har spist mye mat i tvilsom forfatning og ikke fått varige mén.

Anonymkode: 16631...4c8

Jeg som skrev at jeg spiste grønnsaker som ligger i kjøleskapet 1 mnd. Så spiser egentlig mye rart. Jeg ble bare matforgiftet for ikke lenge siden siden jeg ikke er helt forsiktig. Så vil unngå å bli matforgiftet igjen for det var helt grusomt! Spydde magesyre på magesyre og besvimte nesten hver gang. Kald svette og klarte ikke å gjøre noe! 

Så aldri det igjen!! :P

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Vaniljesausen var kjempe nam! 

Skjønner ikke hvorfor folk sier så forskjellig! Altså på nett og osv..  Om mattilsynet sier det hvorfor kan ikke resten ta det til seg? De som gir råd altså.

Men det var super digg da :laugh:

Alle offisielle kilder er samstemte: du lukter/smaker/ser om mat er dårlig. Klarer du ikke å identifisere at den er dårlig så er den ikke dårlig. Resten av det grumsete internett kan en bare ignorere. De eneste som skal være forsiktig med mat er kronisk syke, gravide og barn under 6 år, resten av oss får bare litt dodgy mage uansett hva vi har i oss. Fullstendig udramatisk.

I forhold til grønnsaker som har vært oppbevart en måned eller to: min mormor og alle generasjoner før henne igjen levde vinteren gjennom på kål, gulrot og potet som lå i en kjeller fra september til neste september. Så lenge den ser fin ut så er den fin.

Anonymkode: 6c8bf...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...