christine2 Skrevet 25. april 2017 #1 Del Skrevet 25. april 2017 I mars bestemte jeg og samboeren oss for å bli gravide. Jeg sluttet på p-piller i oktober, og syklusen min har vært ganske stabil etter det. Den har vært maks 5 dager forsinket på det meste. Vi prøvde for første gang nå i slutten av mars/begynnelsen av april da dette var min eggløsningsperiode (har ikke begynt å bruke noen eggløsningstester, men tok utgangspunkt fra forrige mens). Vi bestemte oss for at vi skulle være avslappet og ta alt som det kom, men det er lettere sagt enn gjort ;-) I dag er jeg 9 dager på overtid og mensen har enda ikke kommet. Tok graviditetstest i dag (RFSU) og den var negativ. Kan mensen ha uteblitt pga stress? Eller kan testen være feil? Jeg føler ikke at jeg har stresset, men kroppen min kan jo ha vært stresset selv om jeg ikke har merket det. Er midt i husbygging og ny jobb, så kan jo være det, men har prøvd å holde meg rolig og ikke stresse med å bli gravid! Jeg lurer også på om det er vits for meg å prøve å bli gravid i neste EL når jeg ikke har fått mensen denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #2 Del Skrevet 25. april 2017 Uten mens vil du nok ikke få noen ny eggløsning heller, med mindre du ikke hadde eggløsning når du trodde og den er forsinket. Anonymkode: 17068...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #3 Del Skrevet 25. april 2017 Man har jo gjerne EL før mensen så du burde ikke slutte å prøve ifall EL er forsinket denne syklusen, noe som kan gi forsinket mensen Normalt sett vil du ha mensen mellom hver EL, så når mensen kommer det bare å begynne på nytt Stress kan nok påvirke syklusen, og livsstilsendringer. Ellers er det vel noen som tester sent positivt på graviditet. Spesielt hvis EL har vært forsinket denne måneden for deg. Anonymkode: 9b4b6...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #4 Del Skrevet 25. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har jo gjerne EL før mensen så du burde ikke slutte å prøve ifall EL er forsinket denne syklusen, noe som kan gi forsinket mensen Normalt sett vil du ha mensen mellom hver EL, så når mensen kommer det bare å begynne på nytt Stress kan nok påvirke syklusen, og livsstilsendringer. Ellers er det vel noen som tester sent positivt på graviditet. Spesielt hvis EL har vært forsinket denne måneden for deg. Anonymkode: 9b4b6...d2b Man får alltid mens etter EL om en ikke er blitt gravid. En har aldri to eggløsninger uten mens i mellom. Men man kan derimot ha mens uten å hatt eggløsning. Anonymkode: 9fa8a...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #5 Del Skrevet 25. april 2017 Vet ikke om du kan bli gravid når du ikke har fått mensen. Men det er da vits å ha sex alikevell. Bare sånn i tilfelle, og fordi sex er gøy og ikke bare befrukning Anonymkode: 16c54...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #6 Del Skrevet 25. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om du kan bli gravid når du ikke har fått mensen. Men det er da vits å ha sex alikevell. Bare sånn i tilfelle, og fordi sex er gøy og ikke bare befrukning Anonymkode: 16c54...895 Klart hun kan det. På et eller annet tidspunkt vil hun få eggløsning. Eggløsning skjer før mens. (..men eggløsningen har ha vært fordi den skulle vært for mange uker siden og kan ha skjedd mellom der og nå, så hun får mensen innen 14 dager fra nå) Det virker som folk i tråden har høna og egget-problemer: En får først eggløsning, så mens ca 14 dager etter. Etter mens dannes et nytt egg, eggløsning, så mens der det da døde egget skilles ut av kroppen. Så dannes et nytt osv, osv. Anonymkode: 9fa8a...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 25. april 2017 #7 Del Skrevet 25. april 2017 Her er det mange ting som spiller inn Graviditetstesten kan være feil, syklusen din kan ha blitt lenger, eggløsning var ikke når forventet, eller mensen og eggløsning utebli grunnet stress. Det er ikke bare graviditets-press som kan forsinke mensen, men generelt stress. Ny jobb og husbygging høres litt stressende ut Men dere trenger jo ikke slutte å ha sex. Det er bare å humpe i vei det, mens dere venter på mensen. Plutselig kommer den, eller plutselig treffer dere uten å helt ha registrert hva som skjer. Ingen vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #8 Del Skrevet 25. april 2017 "Vits i å ha sex?" Anonymkode: 55c28...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummel34 Skrevet 26. april 2017 #9 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg ville prøvd. Ved mine to graviditeter ble jeg gravid i juni, hadde da ikke hatt mensen siden mars - pga meget ustabil syklus. Med nr to ble jeg gravid i oktober, hadde da ikke fått igjen mensen siden fødsel i februar. Det som også hører med til historien i forkant er årevis med forsøk og hormonbehandlinger, men plutselig løsnet det naturlig. Men til ditt spm: man kan fint bli gravid på de merkeligste tidspunkt, og eggløsning kommer før mensen, da mensen er kroppens avstøttning av ett ikke befruktet egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #10 Del Skrevet 27. april 2017 RFSU test har vist negativt svar hos meg da jeg var gravid Anonymkode: 61209...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå