AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Jeg fikk til meg en katt for 3 dager siden. En EKSTREMT kosete katt! Ho prater mye og skal kose hele dagen. Men ho er litt rund rundt magen. La merke til det når ho går, at magen er veldig rund på hver sin side. Pattene er også rosa. Kan legge ved bilde av det.. og jeg kjente nettopp en klump på typ 3 cm som forsvant ned i magen når jeg pressa på det😳 Skulle bare klappe ho, men etter ho snudde seg og la seg på siden så kom denne klumpen opp. Noen snille her som kan komme med noen erfaringer eller noe slikt? De gamle eierne sa at ho gikk på p-piller som ho fikk en gang i uka, så det gir jo ikke mening om ho skal være drektig. Hun blir ett i august. Jeg skal ringe veterinæren imorra for å høre tenkte jeg.. Anonymkode: ca9fd...298
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 Husk å kastrere katten også. P-piller øker sjansen for kreft. Lykke til Anonymkode: b46ab...df6
Kontormus Skrevet 25. april 2017 #3 Skrevet 25. april 2017 Trolig drektig ja. Og kanskje ikke mer enn et par uker unna fødsel....
Million Skrevet 25. april 2017 #4 Skrevet 25. april 2017 (endret) Dette får du svar på om du tar henne med til en kontroll hos veterinæren. Jeg ville uansett tatt den med dit for en kontroll og helsjekk, sånn for å forsikre deg om at alt er bra med det nye kjæledyret ditt. Veterinæren kan finne ut om hun er drektig, og evt ta ultralyd eller bare kjenne på den. En nabo hadde en katt som gikk ute en gang. Den hadde fått en merkelig hengende buk, og da vi kjente på den, var det tydelige, store "klumper" i den huden som hang ned under buken. Så vi antok hun var veldig drektig, og at klumpene var unger. Naboen tok henne med til veterinæren, og kom litt flau hjem igjen. Det var visst ikke unger, det var fett, alt sammen... "Dere bør mate henne litt mindre" hadde de fått beskjed om. Ante ikke at fett kunne legge seg i sånne klumper i buken på dyr! Var jeg deg, ville jeg betalt for å få katten sterilisert en gang for alle. P-piller for katter er grusomme greier, de utvikler ofte svulster og kreft av dem. Det var iallfall beskjeden jeg fikk med min hunkatt for 20 år siden. Hun måtte avlives pga det (p-pillebruk). Endret 25. april 2017 av Million
Kontormus Skrevet 25. april 2017 #7 Skrevet 25. april 2017 Rosa og forstørret pupp, men hårløst område rundt? Det er nok til at jeg konkluderer med svangerskap på mine katter, som oppdretter.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #8 Skrevet 25. april 2017 7 minutter siden, Kontormus skrev: Rosa og forstørret pupp, men hårløst område rundt? Det er nok til at jeg konkluderer med svangerskap på mine katter, som oppdretter. Det er hår rundt, bare jeg som tok det vekk slik at man så fargen..☺️ Men fargen på den, er det noe som tyder på svangerskap? Anonymkode: ca9fd...298
Kontormus Skrevet 25. april 2017 #9 Skrevet 25. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er hår rundt, bare jeg som tok det vekk slik at man så fargen..☺️ Men fargen på den, er det noe som tyder på svangerskap? Anonymkode: ca9fd...298 Denne guiden til katters svangerskap er fin: http://www.hedren.nu/page/kattens_draktighet Men ja, en katt som tidligere ikke har hatt kull, har mindre pupper, og de er i samme farge som selve huden.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #10 Skrevet 25. april 2017 P-piller er ikke noe annet en bullshit. Katten kan kaste den opp så fort den kommer ut igjen, den kan ha diaré slik at den ikke fungerer som den skal, katten kan være borte i et par dager slik at man ikke får gitt pillen til riktig tid, det øker ekstremt faren for kreft. Ta med pus til dyrlege du Ts så får du vite om det er kattunger, fett, sykdom osv å hvis det skulle være kattunger der så vil jeg anbefale deg å holde henne inne til de er avvendt (12 uker) og kastrere henne med en gang etter det Anonymkode: 46506...19d
Tvist Skrevet 25. april 2017 #11 Skrevet 25. april 2017 Godt mulig tidligere eier visste det. Mange dumper eller gir bort drektige katter uten å si det, så er de kvitt problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå