AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Hei. Vi har fått beskjed av norsklæreren vår at vi skal vurdere oss selv i norskfaget innen fredag. Jeg fikk 5- på alle innleveringen før jul, men på tentamen fikk jeg "bare" 4+ og fikk derfor 4 på karakterkortet i skriftlig. I år har jeg også fått 5 på innleveringer og fikk heldigvis 5-på tentamen og får da 5 på karakterkortet. I muntlig før jul fikk jeg 5 for å ha noe å strekke meg til dette skoleåret. Jeg fikk som kommentar at om jeg begrunnet svarene mine litt mer nådde jeg 6eren. Har fulgt dette rådet dette skoleåret, og føler jeg rekker opp hånden på hvert eneste spørsmål, men har ikke blitt valgt til å svare like mye dette skoleåret som i fjor. Så da lurer jeg på hva jeg skal skrive på vurderinga mi? Skal jeg nevne at jeg ikke føler jeg har blitt spurt like mye i år og derfor ikle fått vist det jeg kan? Skal jeg skrive at jeg har tipset på kommentaren fra forrige skoleår og begrunnet svarene mine "dypere"? Og bør jeg skrive at jeg "fortjener" en 6er i muntlig? Eller skal jeg være safe og si 5? Anonymkode: 44c38...806
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 Karakterene jeg får i år i norsk har mye å si for skolen jeg har søkt neste år. Får enten 4 eller 5 i nynorsk også. Spørs hva jeg får på tentamen der, men har 5 i skriftlig nynorsk. TS Anonymkode: 44c38...806
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #3 Skrevet 25. april 2017 Skriv 5 og 6 du, hvis du synes du fortjener det. husk å begrunn sekseren spesielt. Anonymkode: 32309...55c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vi har fått beskjed av norsklæreren vår at vi skal vurdere oss selv i norskfaget innen fredag. Jeg fikk 5- på alle innleveringen før jul, men på tentamen fikk jeg "bare" 4+ og fikk derfor 4 på karakterkortet i skriftlig. I år har jeg også fått 5 på innleveringer og fikk heldigvis 5-på tentamen og får da 5 på karakterkortet. I muntlig før jul fikk jeg 5 for å ha noe å strekke meg til dette skoleåret. Jeg fikk som kommentar at om jeg begrunnet svarene mine litt mer nådde jeg 6eren. Har fulgt dette rådet dette skoleåret, og føler jeg rekker opp hånden på hvert eneste spørsmål, men har ikke blitt valgt til å svare like mye dette skoleåret som i fjor. Så da lurer jeg på hva jeg skal skrive på vurderinga mi? Skal jeg nevne at jeg ikke føler jeg har blitt spurt like mye i år og derfor ikle fått vist det jeg kan? Skal jeg skrive at jeg har tipset på kommentaren fra forrige skoleår og begrunnet svarene mine "dypere"? Og bør jeg skrive at jeg "fortjener" en 6er i muntlig? Eller skal jeg være safe og si 5? Anonymkode: 44c38...806 Ikke safe - vær ærlig! Jeg synes du har gode argumenter her - utdyp dem og vær slagkraftig. Vær konkret på veiledningen og skriv det du har gjort i forhold til det, gi eksempler og gi deg selv 6. Hilsen lærern. Anonymkode: 97e98...7ee
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 Har du ikke hatt noen muntlige vurderinger i norskfaget da? I så fall bør du bruke dette som rettesnor. Dersom du har fått gjennomgående 5 på muntlige vurderinger fortjener du ikke 6 bare fordi du rekker opp hånden. Anonymkode: 5b0bd...337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå