Gå til innhold

Foreldresamtale for skolestartere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en skolestarter og skal på foreldresamtale vedr dette. Er visst en foreldresamtale alle med skolestartere skal på rundt denne tiden, hvis jeg har forstått det rett. Vi har fått innkalling, men ikke noe informasjon om hva vi da skal snakke om. Nå har vi foreldre aldri tidligere fått no informasjon/agenda til foreldre samtaler før. Så det jeg lurer på hvordan er praksis i andre barnehager, får dere informasjon/agenda før foeldresamtaler, og spesielt får dere noe før denne skolestarterforeldresamtalen?

Anonymkode: 1e1c3...fb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på en slik samtale i dag, og har vært på en slik før. Er ikke store greiene; man snakker bare litt om hvor barnet ligger i forhold til aldersgruppen sin, og hvem man gjerne vil at barnet skal komme i klasse med. Om man som forelder har bekymringer for barnets skolestart, er det nok rom for å snakke om dette også, vil jeg tro.

Anonymkode: fd370...0e1

AnonymBruker
Skrevet

For meg, er ped.leder, pleier dette i utgangspunktet å være en vanlig samtale, men med et ekstra punkt om skolestart. Her kan foreldrene komme med sine tanker, og jeg tar opp om det er noe spesielt jeg føler vi bør snakke om, om det er noe vi f.eks. bør øve mer på før skolestart.

Anonymkode: d0f07...005

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig utviklingssamtale, med litt fokus på modenhet ifht skolestart. No biggie.

Anonymkode: 0073f...24b

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk et skjema, der pedleder hadde fylt ut noe (deres vurdering av språklig, motorisk og sosial kompetanse) og de hadde snakket med barnet og skrevet hva hun sa ("hva liker du å gjøre?"), og vi skulle fylle inn resten, om vaksiner og om det var noe vi syns skolen burde være informert om, det var ikke omfattende, men vi fikk det hjem for gjennomsyn og signerte, så ble det sendt til skolen. Sikkert viktig hvis ppt har vært inne i bildet eller noe, vi oppdaget senere at ingen av lærerne hadde lest det eller skulle lese det med mindre problemer oppstod og de ville se om det var noe som hadde startet allerede i bhg.

Anonymkode: 2331c...440

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...