Gå til innhold

Kombinert vaskemaskin og tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter en bra kombimaskin, som ikke er for dyr. Det er jo en del valgmuligheter, og de fleste har fått bra anbefalinger på hjemmesidene.

Sett på denne

og disse hos Komplett.

Noen som har noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller kanskje denne

Er 20% på den også. Nei, nå blir jeg forvirra her. Trenger hjelp :)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ella Grisella skrev:

Eller kanskje denne

Er 20% på den også. Nei, nå blir jeg forvirra her. Trenger hjelp :)

Den har vi, og er strålende fornøyd!! Stapper alt inni, setter på timer slik at den vasker mens vi er på jobb og kommer hjem til tørt og rent tøy. Om den stappes for full hender det at tøyet er litt fuktig når den er ferdig, men da kjører jeg bare tørking i 20 minutter ekstra, også er det klart :).

Anonymkode: 291c4...ebf

AnonymBruker
Skrevet

Men det er et lite minus med eletroluxen, som jeg kom på nå. Og det er at det ikke er lofilter på den.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er et lite minus med eletroluxen, som jeg kom på nå. Og det er at det ikke er lofilter på den.

Takk for svar! Hvordan fungerer det når det ikke er lofilter egentlig?:o det står nå mellom denne og Denne :) noen som har erfaring med denne whirlpoolen?

Skrevet

Jeg angrer bittert på at jeg fikk meg kombinert vask- og tørketrommel.

Mangelen på lofilter gjør slik at loen etter tromling tørker fast i pakningen i døren. Skal jeg ta bort dette manuelt tar det 5-7 minutter med pirking og tørking med våt klut (som må rett på vask etterpå). Hvis jeg ikke tar vekk loen etter tørking av hvitt tøy for så å sette på ny vask med sort tøy, får ALT det sorte et lag med hvit lo som må rulles bort med limrulle. Helt latterlig.

• Liker 1
Gjest Supersnella
Skrevet

Vi har den dyreste fra LG du linka til og vil ikke anbefale den. 

Den tørker ikke klærne skikkelig, typ at man må kjøre tørk i minst 5 timer på normal vask for å få det tørt.  Og det blir liggende igjen mye lo i trommelen så klærne i vaska etter tørk blir veldig loete, selv om jeg tørker over med en fuktig klut i mellom tørk/vask. Måtte også ha reperatør etter under et år fordi pakningen rundt åpningen gikk i stykker.

Skrevet
1 time siden, Nuttery skrev:

Jeg angrer bittert på at jeg fikk meg kombinert vask- og tørketrommel.

Mangelen på lofilter gjør slik at loen etter tromling tørker fast i pakningen i døren. Skal jeg ta bort dette manuelt tar det 5-7 minutter med pirking og tørking med våt klut (som må rett på vask etterpå). Hvis jeg ikke tar vekk loen etter tørking av hvitt tøy for så å sette på ny vask med sort tøy, får ALT det sorte et lag med hvit lo som må rulles bort med limrulle. Helt latterlig.

Kjører en runde med "rinse"-programmet og en gammel tennissokk etter tørketrommel. Da fester loen seg til sokken, og så ruller jeg den når den er tørr. :D 

Vi har rett og slett ikke plass til tørketrommel, så for oss funker vår Electrolux godt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har LG, men ikke av de du linker til. Fungerer ok, men er enig i at det er teit st det ikke er lofilter. Må som sagt vaske å pirke bort lo fra maskinen etter tromling, og likevel får alle klærne i neste vask masse lo på seg. Får prøve sokketrikset nevnt over her:)

Anonymkode: 2c97c...462

Skrevet

Nå er jeg i tvil pga det ikke er lofilter. Jeg har nemlig hunder, og priser meg lykkelig over at hundehår forsvinner etter en tur i tørketrommelen...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for vaskemaskin og tørketrommel hver for seg om du har mulighet for det..

Anonymkode: e2869...e21

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, QQbaby skrev:

Denne er på salg så derfor ganske rimelig pris ;) 

https://www.komplett.no/product/913714/hvitevarer/vaskemaskin/vasktoerk-kombimaskin/miele-wtf130-wpm-kombinert-vasktoerk

IMG_0270.thumb.PNG.34d283cd06d24303c2a22b160b115ba9.PNG

Jeg hadde slått til nå og kjøpt denne trådstarter ;)

Er samme pris på Expert, og det er det ikke tilbud.

https://www.expert.no/hvitevarer/vaskemaskin/miele-kombi-vasktoerk-wtf130wpmnds/p-524774/?q=Komb

Anonymkode: c9902...109

AnonymBruker
Skrevet

Har IKEA sin på hytta - tror den heter Renlig - myye biligere  (ca 6000) og helt OK.

Anonymkode: 6525f...fce

Skrevet
20 timer siden, MangoMani skrev:

Kjører en runde med "rinse"-programmet og en gammel tennissokk etter tørketrommel. Da fester loen seg til sokken, og så ruller jeg den når den er tørr. :D 

Vi har rett og slett ikke plass til tørketrommel, så for oss funker vår Electrolux godt.

Har du ikke plass i høyden, heller?

Skrevet
56 minutter siden, Arabella skrev:

Har du ikke plass i høyden, heller?

Nei. Vi har vaskemaskin på kjøkkenet. :/ Det, og knøttlite bad var prisen å betale for å kjøpe leilighet sentralt i Stavanger til 3 mil. med sånn høvelig god standard. 

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte Hotpoint Ariston vaskemaskin (kr. 5200, kapasitet 9 kg) og tørketrommel (kr. 5800, kap. 8 kg) for ca. halvtannet år siden og er kjempefornøyd. De forrige maskinene, Bosch, hadde gjort trofast tjeneste i nesten 20 år og kollapset nesten samtidig.

Hotpoint har også kombi vask/tørk. Fordelen med adskilte maskiner er at man kan vaske en ny ladning mens den første tørker. Det vil jeg anbefale hvis man har plass til det.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Arabella skrev:

Jeg kjøpte Hotpoint Ariston vaskemaskin (kr. 5200, kapasitet 9 kg) og tørketrommel (kr. 5800, kap. 8 kg) for ca. halvtannet år siden og er kjempefornøyd. De forrige maskinene, Bosch, hadde gjort trofast tjeneste i nesten 20 år og kollapset nesten samtidig.

Hotpoint har også kombi vask/tørk. Fordelen med adskilte maskiner er at man kan vaske en ny ladning mens den første tørker. Det vil jeg anbefale hvis man har plass til det.

Dette er også et meget godt argument for å ikke kjøpe kombimaskin - det tar en stund å få vasket alt ettersom hver vask+tørk fort tar en 3-4 timers tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...