Gå til innhold

Ikke fått mensen - negativ test

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... ja, hva betyr det? 🙈☹️

Anonymkode: fd379...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsinket EL kanskje? Mange som ikke tester positivt med en gang. Ta en test om noen dager, kanskje du skimter noe da :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. At du hopper over mensen denne mnd

2. At mensen er litt forsinket

3. At du er gravid, men ikke har nok hcg til å slå ut på test enda

Anonymkode: 0da6e...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har skjedd med meg denne mnd!

Jeg sluttet på p-piller i oktober, og syklusen min har vært ganske stabil etter det. Den har vært maks 5 dager forsinket på det meste. Vi prøvde for første gang nå i slutten av mars/begynnelsen av april.

I dag er jeg 9 dager på overtid og mensen har enda ikke kommet. Tok graviditetstest i dag (RFSU) og den var negativ. Kan mensen ha uteblitt pga stress? Eller kan testen være feil? Jeg føler ikke at jeg har stresset, men kroppen min kan jo ha vært stresset selv om jeg ikke har merket det. Er midt i husbygging og ny jobb, så kan jo være det, men har prøvd å holde meg rolig og ikke stresse med å bli gravid! 

Jeg lurer også på om det er vits for meg å prøve å bli gravid i neste EL når jeg ikke har fått mensen denne gangen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, christine2 skrev:

Samme har skjedd med meg denne mnd!

Jeg sluttet på p-piller i oktober, og syklusen min har vært ganske stabil etter det. Den har vært maks 5 dager forsinket på det meste. Vi prøvde for første gang nå i slutten av mars/begynnelsen av april.

I dag er jeg 9 dager på overtid og mensen har enda ikke kommet. Tok graviditetstest i dag (RFSU) og den var negativ. Kan mensen ha uteblitt pga stress? Eller kan testen være feil? Jeg føler ikke at jeg har stresset, men kroppen min kan jo ha vært stresset selv om jeg ikke har merket det. Er midt i husbygging og ny jobb, så kan jo være det, men har prøvd å holde meg rolig og ikke stresse med å bli gravid! 

Jeg lurer også på om det er vits for meg å prøve å bli gravid i neste EL når jeg ikke har fått mensen denne gangen? 

Ja, hvis du vil ha barn så:) Men du kan ikke vite når du får EL nå. Det kan være når som helst eller har alt skjedd. Du får ikke mensen før ca 14 dager etter EL, fordi mensen er en konsekvens av eggløsning. Hvis du vil prøve kan du bare ha sex 2-3 hver dag fremover. Da vil du treffe eggløsning om den ikke alt har skjedd. 

Anonymkode: 0da6e...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...