AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Hei! Jeg har en 80 % stilling og har fri på torsdager. På mandag er det fri pga rød dag? En kollega spurte meg om jeg kunne ta mandagen som min fridag, at jeg da jobber torsdag. Hvordan er reglementet til rundt dette? Anonymkode: ce763...d31
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har en 80 % stilling og har fri på torsdager. På mandag er det fri pga rød dag? En kollega spurte meg om jeg kunne ta mandagen som min fridag, at jeg da jobber torsdag. Hvordan er reglementet til rundt dette? Anonymkode: ce763...d31 Hvis du uansett har fri på mandag så kan vel neppe kollegaen din forvente at du skal flytte den ene fridagen din til den mandagen, såfremt dere har en avtale om at du alltid har torsdager fri. Anonymkode: 6f84b...530
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #3 Skrevet 25. april 2017 Kommer helt an på avtalen du har på jobben og hvordan dette er lagt opp. Umulig å svare på med så lite konkret info. Anonymkode: f850c...edd
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #4 Skrevet 25. april 2017 Jeh vet ikke hva lovverket sier om det, men det har aldri blitt praktisert der jeg har jobbet. Har du fast fridag er det fridagen din. Andre har også fri med lønn på røde dager. Hva med kr.himmelfartsdag? 17. mai? Dette hadde ikke jeg gått med på, min arbeidsgiver hadde lønnet meg på fridagen min om jeg hadde blitt spurt om å jobbe. Anonymkode: 707f5...586
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 Eh nei? Bytte bort 2 fridager mot 1 fridag? En dag du uansett ville fått betalt med mindre du ikke er lønnet etter antall timer jobbet. Anonymkode: 0024d...a67 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 Du går jo da glipp av tillegget ditt på mandag. Er det sånn og forstå at din kollega vil ha den dagen sånn at den får tillegget. Anonymkode: 6626f...7c7
Gjest Cocosa Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 Jeg hadde sagt tvert nei. De kan ikke pålegge deg noe så lenge du har fri i kontrakten hver torsdag.
Chizue Skrevet 26. april 2017 #8 Skrevet 26. april 2017 Høres ut som om kollegaen din vil jobbe, slik at h*n tjener på tillegget. Ville ikke jeg gått med på, om ikke kollegaen har en veldig god grunn for å få fri på torsdagen..
Tibbie Skrevet 26. april 2017 #9 Skrevet 26. april 2017 Jeg ville ikke bytta bort mine arbeidsdager som faller på røddager, da man får veldig mye bedre betalt. Er det ikke 100% med tariffavtale? Dette vet nok kollegaen din som vil bytte vakt, i håp om at du ikke skal tenke over at det er dobbel lønn
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #10 Skrevet 26. april 2017 Slik jeg forstår det har alle på arbeidsplassen fri på røde dager, slik at det ikke er snakk om at vedkommende ønsker å ta TS sin vakt på mandagen for å få helligdagstillegg ? Dersom du har fri hver torsdag kan ikke arbeidsplassen kreve at du jobber torsdag fordi det er en helligdag hvor du har fri samme (eller neste) uke. Havner helligdagen på torsdag "mister" du en helligdag fri siden du uansett har fri denne dagen. Faller helligdagen på en annen ukedag skal du ha denne fri i tillegg til torsdagen du alltid har fri pga. redusert stillingsprosent. Anonymkode: 83524...118 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå