Gå til innhold

Autorisert sykepleier. Bør jeg studere på en annen skole for å forbedre karakterer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga endringer i programplanen så kan jeg ikke forbedre vitnemålet mitt på den skolen jeg har studert sykepleie på. Sykepleie er lagt opp så forskjellig fra skole til skole og med ulikt antall poeng innenfor vært emne at jeg ikke tror jeg kan få ta privatisteksamener på de andre skolene heller. Spørsmålet er da om jeg bør begynne på sykepleien på nytt og delta på det obligatoriske? Jeg får godkjent praksisene mine som tilsammen utgjør 90 studiepoeng. Jeg tenker at jeg sannsynligvis klarer å jobbe 60% natt ved siden av. Det er viktig for meg å få gode karakterer pga senere master. Jeg ser også at de som begynte på sykepleien to år etter meg generelt får bedre karakterer.  Noen som har noen råd? 

Anonymkode: 2ac35...516

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1,5 år med studier er ingenting i det lange løp. Om det er helt nødvendig for å ta den masteren du ønsker ville jeg ikke ha nølt engang. 60% natt ved siden av er jo også bra. 

Anonymkode: e90fb...060

AnonymBruker
Skrevet

Personlig tror jeg ikke noen skoler kommer til å gå med på dette, men du kan ringe rundt å høre. Det kreves heller ikke så høy poengsum for å komme inn på master som mange tror, men husk at en master neppe gir deg bedre jobb eller høyere lønn, hvis du i det hele tatt får en jobb som er relevant for masteren. Spesialutdanning kan derimot gi deg jobb, men du trenger ikke master. 

Anonymkode: 50f06...b16

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig tror jeg ikke noen skoler kommer til å gå med på dette, men du kan ringe rundt å høre. Det kreves heller ikke så høy poengsum for å komme inn på master som mange tror, men husk at en master neppe gir deg bedre jobb eller høyere lønn, hvis du i det hele tatt får en jobb som er relevant for masteren. Spesialutdanning kan derimot gi deg jobb, men du trenger ikke master. 

Anestesisykepleie er en master og gir i grunn både bedre jobb og bedre lønn. 

Anonymkode: e9bbb...940

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel erfaringsbasert master, hvor både karakterer og erfaring teller ved opptak. 

Anonymkode: 7e7c6...c25

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anestesisykepleie er en videreutdanning der det er mulig å gå videre med master. Men jobben du gjør er den sammen enten du har master eller ikke, og lønnen er også helt lik. Ingen forskjell i det daglige med andre ord. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...