AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Jeg har hatt en elendig oppvekst så jeg sliter enormt Når jeg får barn skal jeg øse ut så mye kjærlighet og omsorg som bare det! Jeg kommer til å elske dem så mye! Hvorfor driter noen foreldre i barna sine? Jeg er glad i barn og selv om jeg ikke har selv kunne jeg aldri ikke brydd meg om et barn. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan bare ikke bry seg om barna sine og bare være slemme mot dem? Noen som har en forklaring?! Anonymkode: 061bf...33a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 For det første er det svært svært få mennesker som er ondskapsfulle mot egne barn med vilje og viten. De aller aller fleste foreldre, også de som "feiler", gjør så godt de kan under de forutsetningene de har. Det er dessverre mange som har for lite kunnskap for lite kapasitet, for lite evne og har mer enn nok med å unngå å drukne selv til å ta vare på barna på en forsvarlig måte. De aller fleste tilfeller av vold, drap, mishandling og omsorgssvikt begås av foreldre som ikke er biologiske, sliter med rus, traumer, psykisk sykdom, økonomi osv. Det betyr ikke at de ikke er glad i barna sine. Det er ekstremt krevende med barn, og det resulterer i at folk som har mer enn nok med seg og sitt av diverse årsaker nevnt over ikke klarer å ta vare på sine barn. Å prøve å forstå seg på dette utover den forklaringen er nytteløst hvis man ikke er sånn selv fordi de aller fleste oppegående mennesker heldigvis ikke evner å forstå hvordan noen kan utsette barn for noe vondt. Jeg ble selv slått og psykisk mishandlet i barndommen av min far, men jeg vet også at han er glad i meg. Han hadde dessverre ikke verktøyene eller kunnskapen til å håndtere det som falt utenfor hans kontroll. Han tror fortsatt i dag at vold, skriking, roping og hard disiplin er veien til veloppdragne, respektfulle og høflige barn. Lite vet han om at respektfulle, høflige og veloppdragne barn har han fordi vi har levd i frykt i mange år. Oppførselen rundt han er kun basert på frykt, ikke på gjensidig respekt og kjærlighet. Anonymkode: f978e...503 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #3 Skrevet 25. april 2017 Så trist å lese! Det er dessverre noen som har mer enn nok med sine egne problemer, sånn at de ikke har overskudd eller evne til å gi barna det de trenger. Ofte har de hatt en fæl oppvekst selv, og mangler gode forbilder. Men ikke dermed sagt at alle som har hatt en vond barndom blir dårlige foreldre! Det kan jo også bli motsatt, fordi man vet hvordan man ikke vil gjøre det. Helt enig med deg i at å være forelder er en superviktig jobb! Anonymkode: 64cc4...254
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #4 Skrevet 25. april 2017 Det trengs dessverre/heldigvis mer enn bare kjærlighet for å få oppfostre velfungerende og oppegående mennesker. Anonymkode: d4494...a55
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #5 Skrevet 25. april 2017 Jeg aner virkelig ikke. Jeg har selv hatt en helt grusom barndom, utsatt for grusomme ting, fra begge to, fra jeg ble født. Og jeg fatter ikke hvorfor. De sa og flere ganger, at de ikke elsket meg, og ønsket at de aldri fikk meg. Da jeg fikk barn selv, forsto jeg det ennå mindre. For den kjærligheten jeg føler for mine barn, er sterkere enn noe annet. Og alt jeg ønsker er å beskytte de. Jeg kunne ikke i mine villeste fantasier gjort noe for å skade de. Anonymkode: 24a37...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå