AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Jobber turnus Har en del aftenvakter, men her vil barnets far omtrent kun ha barnet i ukedager. Dette betyr at jeg omtrent får ingen helger for meg selv, han vil da kun ha barnet mens jeg jobber. Selvom samværsprosenten blir såpass høy at det blir delt omsorg. Har sagt jeg kan bytte om på vakter slik at vi har barnet en uke hver, men neida.. Fordelingen er typ: Jeg har barnet en hel uke, mandag-søndag (hvor jeg da også tar med forbehold at jeg får byttet vakter). Uka etterpå har jeg feks aften mandag, dag tirsdag og onsdag og aften torsdag. Istede for at vi da deler opp uka likt, eller at en av oss har barnet hele uka vil han ha barnet man-torsdag, så skal jeg igjen ha barnet i helga. Og sånn fortsetter det. Skal jeg godta denne ordningen?? Barnet er bare 3 år. Mistenker at han vil ha alle helgene sånn at han kan gå ut å feste.. Da er det vel bedre om jeg søker dagtid jobb og fremlegger ønske om ordinært samvær. I denne ordningen har jeg altså barnet mest. Bare for å ha det sagt: Vil selvfølgelig ha jenta mi mest mulig og har såklart ingenting imot å ha henne i helger, men skal vi ha DELT løsning synes jeg dette er et ræva forslag. Bare lurer på hvordan han har tenkt når han kommer med et slikt forslag. Ville du gått med på det? Anonymkode: bfb40...167
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Selvfølgelig ikke. Alle trenger vi helger fri innimellom. Når skal du kunne finne på noe uten barn mener han? Hente inn krefter? Jeg ville ha kontaktet familievernkontoret så han fikk høre hvor vilt det er å komme med ett slikt forslag. Det er en grunn til at de fleste kjører annenhver helg. Anonymkode: 14ea9...33d 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #3 Skrevet 25. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig ikke. Alle trenger vi helger fri innimellom. Når skal du kunne finne på noe uten barn mener han? Hente inn krefter? Jeg ville ha kontaktet familievernkontoret så han fikk høre hvor vilt det er å komme med ett slikt forslag. Det er en grunn til at de fleste kjører annenhver helg. Anonymkode: 14ea9...33d Takk for svar.. skal kontakte de ja! Han lurer på hvorfor jeg synes han er urimelig. Anonymkode: bfb40...167
Peter007 Skrevet 25. april 2017 #4 Skrevet 25. april 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber turnus Har en del aftenvakter, men her vil barnets far omtrent kun ha barnet i ukedager. Dette betyr at jeg omtrent får ingen helger for meg selv, han vil da kun ha barnet mens jeg jobber. Selvom samværsprosenten blir såpass høy at det blir delt omsorg. Har sagt jeg kan bytte om på vakter slik at vi har barnet en uke hver, men neida.. Fordelingen er typ: Jeg har barnet en hel uke, mandag-søndag (hvor jeg da også tar med forbehold at jeg får byttet vakter). Uka etterpå har jeg feks aften mandag, dag tirsdag og onsdag og aften torsdag. Istede for at vi da deler opp uka likt, eller at en av oss har barnet hele uka vil han ha barnet man-torsdag, så skal jeg igjen ha barnet i helga. Og sånn fortsetter det. Skal jeg godta denne ordningen?? Barnet er bare 3 år. Mistenker at han vil ha alle helgene sånn at han kan gå ut å feste.. Da er det vel bedre om jeg søker dagtid jobb og fremlegger ønske om ordinært samvær. I denne ordningen har jeg altså barnet mest. Bare for å ha det sagt: Vil selvfølgelig ha jenta mi mest mulig og har såklart ingenting imot å ha henne i helger, men skal vi ha DELT løsning synes jeg dette er et ræva forslag. Bare lurer på hvordan han har tenkt når han kommer med et slikt forslag. Ville du gått med på det? Anonymkode: bfb40...167 Har dere skriftlig avtale på samværet,
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #5 Skrevet 25. april 2017 TS: helger er en del av normert samvær. Dere bør absolutt ha en samtale hos FVk. Dette trenger du ikke akseptere. Han kan ikke diktere dette alene. Jeg ville uansett søkt meg dagjobb ettersom turnus og delvis eneomsorg er vanskelig. PS: Ikke gå i debatt med enkelte menn om dette tema. Noen er veldig kjent for et morbid engasjement og gir mye feilopplysninger om dette.... Anonymkode: e4e6d...834 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #6 Skrevet 25. april 2017 Jeg hadde vært glad om jeg fikk ha helgene når barnet er så lite. Man ser dem jo knapt på hverdagene. Ok, så blir man sliten. Kanskje han kan ta en helg i måneden? Annenhver måned? Anonymkode: ed0f8...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #7 Skrevet 25. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde vært glad om jeg fikk ha helgene når barnet er så lite. Man ser dem jo knapt på hverdagene. Ok, så blir man sliten. Kanskje han kan ta en helg i måneden? Annenhver måned? Anonymkode: ed0f8...a9a stiller spm ved hans prioriteringer. Da kan jeg heller ha barnet til vanlig, så får han ha ordinært samvær. Anonymkode: bfb40...167 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #8 Skrevet 25. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: stiller spm ved hans prioriteringer. Da kan jeg heller ha barnet til vanlig, så får han ha ordinært samvær. Anonymkode: bfb40...167 Dersom hans prioritering er helgefester på bekostning av samvær med barnet, må det stilles spørsmål om han er skikket til å ha samvær med barnet i det hele tatt, og om barnevernet burde føre tilsyn med ham når han har barnet. Anonymkode: 398d0...17d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå