Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2004 #1 Skrevet 22. desember 2004 Er egentlig bare ute etter synspunkter her: Syns dere at det er greit å ønske seg penger i bryllupsgave? Da tenker jeg f.eks. på at pengen skal finnansiere * selve bryllupet eller * bryllupsreisen eller * modernisering av egen bolig etc. Dere som syns det er greit å ønske seg penger, bør man ønske seg gavekort i aktuelle butikker eller forventer man da å få kontanter i gave?
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2004 #2 Skrevet 22. desember 2004 Jeg vil aldri gi penger i bryllupsgave (mulig det endrer seg når evt egne barn/barnebarn har bryllup). Gavekort synes jeg er helt greit å ønske seg. Om noen kun ønsker seg penger, kommer jeg til å kjøpe gavekort. SÅ kjip er jeg!
Coria Skrevet 22. desember 2004 #3 Skrevet 22. desember 2004 Jeg synes det er greiere å ønske seg penger, når man klart gir uttrykk for at det er til noe konkret. Men jeg har hørt om flere som har gjort deg, men i stedet fått alle mulige pyntegjenstander, som de ikke ønsket seg, fordi gjestene ikke synes det er noe hyggelig å gi penger. Jeg tror det er mye bedre å ønske seg gavekort i aktuelle butikker!
Vendelin Skrevet 22. desember 2004 #4 Skrevet 22. desember 2004 Synes det er helt greitt å ønske seg penger selv om det i utgangspunktet ikke er noe konkret. Vet allerede om flere som kommer til å gi oss penger. Hadde selv ikke hatt noe problemer med å gi penger til noen i bryllupsgave. Mange par i dag er allerede godt etablert og har mye av det de trenger.+ at det er ikke alle som samler på "alt" av sølvtøy, glass og porselen. På en annen side så ser jeg jo at det er mer "inspirerende" å ønske seg penger til noe konkret. For meg vil det bety mer å få realisert en drøm som følge av pengegaver enn å bruke penger til småting her og og der. Om man ønsker seg noe spesifikt er det jo likegreitt å ønske seg gavekort.
lucky Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 Jeg selv synes det høres litt dumt ut å ønske seg penger. Men skulle egentlig gjort det selv, siden det nå blir bryllup framfor garasjebygging. Noen har foreslått at vi burde legge ut ønskeliste på Byggmakker etc. men jeg vet ikke jeg. Mange vet jo at vi egentlig skulle bygge garasje til sommeren, så kanskje det blir noen garasjeting eller penger allikevel.... :-)
Scaramouche Skrevet 22. desember 2004 #6 Skrevet 22. desember 2004 Vi ønsker oss bl.a. penger til bryllupsreise, og gavekort til forskjellige butikker, har ikke fått noen negative reaksjoner på det
liv Skrevet 22. desember 2004 #7 Skrevet 22. desember 2004 Jeg selv synes det høres litt dumt ut å ønske seg penger. Men skulle egentlig gjort det selv' date=' siden det nå blir bryllup framfor garasjebygging. Noen har foreslått at vi burde legge ut ønskeliste på Byggmakker etc. men jeg vet ikke jeg. Mange vet jo at vi egentlig skulle bygge garasje til sommeren, så kanskje det blir noen garasjeting eller penger allikevel.... :-)[/quote'] Gavekort fra byggmaker kan vel så på listen?
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #8 Skrevet 22. desember 2004 Jeg synes det er greit å ønske seg penger i enkelte tilfeller. Av foreldre og besteforeldre er det helt OK å ønske penger. Å skrive penger på ønskeliste som legges ut synes jeg virker rart. Noe som jeg har sett at noen har gjort er å ønske seg pengegave til et godt formål i stedet for bryllupsgave. Det er flott.
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #9 Skrevet 23. desember 2004 Hei Det der med penger er ikke enkelt... Vi kommer til å ønske oss "ting", men vil gjennom våre forldre ymte frapå at vi også ønsker oss penger... Dette er ikke penger til bryllup eller reise eller noe sånt. Vi trenger rett og slett penger fordi vi skal igang med prøverørsforsøk og kanskje adopsjon.. Jeg vil ikke gå rundt å si at vi ønsker oss penger til det, men våre foreldre "sladrer" kanskje litt. Det å ønske seg penger til bryllupet og reisa føles litt rart... Man tar seg ikke råd til bryllup og reise hvis man egentlig ikke har råd til deg føler jeg.. Da kommer hele festen og alt det foran grunnen til at man gifter seg... Vi tar ingen bryllupsreise, tar oss rett og slett ikke råd til det og kunne aldri bedt om penger til det... Det å få barn er (dessverre) ingen rettighet, men for min del mitt største ønske. Derfor må andre "luksusting" vike for det... Men er likvel usikker på om det er "rett" å ønske seg penger... Mye rot dette her..... Håper noen skjønner det jeg har skrevet... Hilsen lille meg...
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #10 Skrevet 23. desember 2004 Vi ønsker oss spesefikke gaver samt gavekort. Vil ikke be gjester om penger til å finasiere noe bryllup. Vi har det bryllupet vi har budsjett til.
TeddyToria Skrevet 23. desember 2004 #11 Skrevet 23. desember 2004 Nei, det er alltid litt kinkig dette med penger - men jeg er selv av den oppfatning av at jeg ikke synes det er noe problem å skulle ønske seg penger hvis det liksom har et spesifikt formål! Jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er like "spennende" og verdifullt og skulle gi eller få en 500-lapp her og en 1000-lapp der... Men gjerne av familie eller nære, kan det jo være aktuelt å gi eller få summer for å skulle hjelpe til med finansiering av bryllup, reisen etc. Det ser jeg ikke noe galt i! Selv kommer vi til å ytre et ønske om støtte til ferie, og da kan vi like godt få reisesjekker, om det er det det står på... Men man må da kunne ønske seg det man vi, så får det heller bli opp til de budne hva de velger å gi!
monja Skrevet 23. desember 2004 #12 Skrevet 23. desember 2004 Jeg synes det er helt greit å ønske seg penger. Vi hadde vært sammen i over 7 år da vi giftet oss og hadde alt vi trengte og mer til. Uansett skrev vi ønskeliste på Hardangerbestikk og Black Design - og bare det - og vi fikk faktisk alt vi ønskte oss. I tillegg fikk vi gavekort for 3000 kroner og over 30 000 kroner i penger. Pengene brukte vi til å sette badet i tipp topp stand, noe jeg virkelig synes det var verdt å bruke pengene på. Om man ønsker seg gavekort er det viktig å huske å si hvilken butikk gavekortet skal komme fra.
smilepia Skrevet 23. desember 2004 #13 Skrevet 23. desember 2004 Personlig ville jeg nok ønsket gavekort til/på noe konkret fremfor penger, og vet ikke om jeg hadde gitt penger til noen som ønsket det. Tror jeg foretrekker å gi en gave, ellers måtte det nok i hvertfall vært penger som skulle gå til et eller annet konkret. Selv når jeg får penger, liker jeg å ta de fysiske pengene å kjøpe noe for slik at jeg kan si at pengene gikk til det eller det. Er litt redd for at ellers ville pengene forsvinne ut i dagligvarer eller annet "tull", og det er liksom ikke så hyggelig. (pizza gradis sponset av bryllupsgjestene er liksom ikke noe stas, føler ikke jeg har satt pris på gaven da)
Gjest Madam Felle Skrevet 23. desember 2004 #14 Skrevet 23. desember 2004 Vi kommer til å ønske oss penger til bryllupsreisen.
ringblomst Skrevet 25. desember 2004 #15 Skrevet 25. desember 2004 Vi giftet oss i sommer og var overrasket hvor mange pengegaver vi fikk uten at det stod direkte på ønskelisten. På ønskelisten skrev vi at vi ønsket oss gavekort på feks IKEA, Til Bords og Skeidar. Og foreldrene våre visste at vi også ønsket oss penger til møbler. Fra mine tanter og onkler fikk vi kun penger, og fra hans side fikk vi penger fra 2 av 4 tante/onkel-par. I tillegg kom mange gavekort. Tror at flere og flere av foreldre-generasjonen forstod at vi ikke ønsket oss mange vaser og fat, men heller møbler og kjøkkenting. Og ikke minst at smaken deres gjerne er forskjellig fra vår, derfor alle pengegavene og gavekortene.
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #16 Skrevet 25. desember 2004 vi ønsker oss gavekort i bank siden vi har alt og egentli ikke trenger noen ting spessielt... Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være så fælt. Vi vil bruke pengene til og betale for festen og litt annet... Helt greit etter min mening
~sikka~ Skrevet 25. desember 2004 #17 Skrevet 25. desember 2004 Jeg var i bryllup til et ungt par som aldri har bodd sammen, eller for seg selv (og ikke har en eneste ting) i fjor sommer. De ønsket seg kun penger, og fikk det av alle untatt en sær onkel. Disse pengene vil gå mot hus og ting de trenger. Skjønner ikke hva som er så galt med å gi penger i gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå