Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #1 Skrevet 22. desember 2004 Vi har et problem. Vår 5 måneder gamle baby sparker av seg dyna flere ganger hver natt, noe som resulterer i at hun begynner å grine på grunn av at hun blir kald. Dette medfører jo igjen at jeg våkner like mange ganger... Enkelte netter er hun veldig rolig, og da kan hun sove i opptil 10 timer i strekk. Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre? Vi har gått over fra babydyne til juniordyne i håp om at den var for tung til at hun greide å sparke den av seg, men der tok vi feil...
Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2004 #2 Skrevet 22. desember 2004 På barnesikringen (?) hadde de i hvert fall tidliger et sånt stroppesystem som skulle holde dyna på plass. Men så urolig som min første var, turde jeg ikke bruke det. Så for meg en absolutt mulighet for at hun snurret seg inn i stroppene. Vi endte opp med tykkere pysj og ullsokker om natta. Og etterhvert ble hun en smule roligere.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #3 Skrevet 22. desember 2004 Ja, det gjør sønnen min på snart 4 mnd også. Jeg har på han langermet body, nattdrakt og genser. Da holder han seg god og varm selv om han sparker av seg dyna. Vi har heller ikke vinduet oppe om natta siden han sparker av seg dyna. Det går an å bruke "tvangstrøye". Dvs en "sekk" som likssom skal gjøre at de ikke klarer å sparke dyna vekk. Den fungerte bra på mine eldste barn. Men ikke på denne lille makken
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #4 Skrevet 22. desember 2004 Ja, svigermor sverger til en såkalt "safe" som du fester under madrassen. Hvis dette fortsetter så tror jeg det må bli løsningen...
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 Du får kjøp sånn "sovepose". En slags kjole som er sydd sammen i bunnen. Så fryser hun ikke.
Cilla Skrevet 22. desember 2004 #6 Skrevet 22. desember 2004 Den babysafen som blir anbefalt her har gitt oss veldig fine netter. Den selges som bare pose, og pose med stropp til å ha under madrassen. Vi har den sistnevnte, og vi begynte med den fordi jenta vår snudde seg på magen hele natta og klarte ikke snu seg tilbake, og våknet da av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå