AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #21 Skrevet 25. april 2017 23 minutter siden, rosabanan skrev: Ja, det er det. Du har et poeng der, og det er grunnen til at jeg ikke orker å klage SÅ mye på tannlege, ettersom tannlegen er noe jeg faktisk trenger (ellers blir det uhyggelig og vondt), mens håret i utgangspunktet kun er kosmetisk. Og ikke minst er det ufattelig at en tannsjekk koster rundt det en klipp koster, men tannlegen har mangeårig utdanning og flere dyre instrumenter enn det jeg kan se for meg at en frisørsalong har. Dog skulle jeg ønske at tannlegen kunne vært en del av egenandelsordningen, da jeg har medfødte tannfeil - som jeg fortsatt må betale ganske mye for Sånne utgifter man ikke velger selv er kipe ja En del av medfødte tannfeil får man refusjon for slik at det blir litt mindre egenandel, men det er kanskje fortsatt mye du må ut med. Anonymkode: b6314...671
rosabanan Skrevet 25. april 2017 Forfatter #22 Skrevet 25. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånne utgifter man ikke velger selv er kipe ja En del av medfødte tannfeil får man refusjon for slik at det blir litt mindre egenandel, men det er kanskje fortsatt mye du må ut med. Anonymkode: b6314...671 Ja, det er det. Jeg får refusjon, men det blir fortsatt mye. Jeg mangler 6 tenner. Har fortsatt 5 melketenner igjen (), men når disse detter ut / må trekkes så koster en ny porselenstann i overkant av 30 000. Selv om jeg betaler "kun" 7500,- per tann så blir det en del når man skal ha 6 nye tenner totalt.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #23 Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, rosabanan skrev: Ja, det er det. Jeg får refusjon, men det blir fortsatt mye. Jeg mangler 6 tenner. Har fortsatt 5 melketenner igjen (), men når disse detter ut / må trekkes så koster en ny porselenstann i overkant av 30 000. Selv om jeg betaler "kun" 7500,- per tann så blir det en del når man skal ha 6 nye tenner totalt. Huff ja, det er kipt, jeg mangler kun en tann, har fortsatt melketannen der da. Vet du om det gis refusjon når man kun mangler en? Tror jeg leste at man må mangle minst tre...? Sist jeg var hos tannlege sa han at ikke var sikkert at man mister alle melketenna om de har bra med rot, få de til å se om det er godt med røtter der neste gang Anonymkode: b6314...671 1
rosabanan Skrevet 25. april 2017 Forfatter #24 Skrevet 25. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: En dameklipp prises ulikt fra frisør til frisør. Alt fra 299 til langt over 1 000 kroner kan en klipp koste. Du velger selv om du går til en billigfrisør eller til den dyreste. Har du et langt hår, som bare er å klippe rett over etter å ha gredd håret bak på ryggen, så tar det ikke lange tiden for selv en amatør å klippe av tuppene. Det er "hodepris" ikke hårstrå pris hos frisørene. På kafe får du servering, hos frisøren klipper de hår. Anonymkode: 9c18e...c88 Ja, en klipp koster forskjellig fra frisør til frisør, men når man velger noe i "mellomsjiktet" bør man kanskje forvente litt mer enn når man er et sted hvor man betaler halvparten. Det er ihvertfall min mening. At man kan skjule seg bak "hodepris" syns jeg er snodig. Som grafisk designer så kunne jeg fått bestilling av en kunde for å lage en logo (om jeg var freelancer eller jobbet i et brandingbyrå). Si at jeg opererer med en pris på 2000,- for en logo. Kunden godtar denne prisen. Da slenger jeg ikke inn "Advokat Hansen" inn i programmet mitt, setter fonttype til Comic Sans, lager en brun bakgrunn og leverer fra meg logoen. Det handler om at kunden skal være fornøyd med opplevelsen, produktet og det til en pris som samsvarer med det man mottar. 2
rosabanan Skrevet 25. april 2017 Forfatter #25 Skrevet 25. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke frisør, men går til Auster og bestiller time i appen. Der settes det alltid av 45 min til dameklipp, pris ligger på ca 800 kr, varierer noe ut fra type klipp. Hel lengde betaler jeg 720 kr for, fortsatt med vask, føn etc og 45 min. Anonymkode: a1184...014 Det høres definitivt ut som en mer fornuftig pris mtp tidsbruk. Tror jeg gjør dette neste gang
rosabanan Skrevet 25. april 2017 Forfatter #26 Skrevet 25. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff ja, det er kipt, jeg mangler kun en tann, har fortsatt melketannen der da. Vet du om det gis refusjon når man kun mangler en? Tror jeg leste at man må mangle minst tre...? Sist jeg var hos tannlege sa han at ikke var sikkert at man mister alle melketenna om de har bra med rot, få de til å se om det er godt med røtter der neste gang Anonymkode: b6314...671 Jeg vil tro det. Sjekk denne lenken: https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/hvem-betaler-tannlegeregningen-din#Tannbehandling-for-voksne Under punkt 7 der står det medfødte tilstander. Hør gjerne med tannlegen din Det stemmer det du sier, men mine røtter holder på å gå i oppløsning. Så det er bare å forsøke å spare eventuelt sveipe kredittkortet når tennene takker for seg :o Om noen føler for å være tannfe for de 5 tennene som detter ut så er det bare å si ifra
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #27 Skrevet 25. april 2017 5 minutter siden, rosabanan skrev: Jeg vil tro det. Sjekk denne lenken: https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/hvem-betaler-tannlegeregningen-din#Tannbehandling-for-voksne Under punkt 7 der står det medfødte tilstander. Hør gjerne med tannlegen din Det stemmer det du sier, men mine røtter holder på å gå i oppløsning. Så det er bare å forsøke å spare eventuelt sveipe kredittkortet når tennene takker for seg :o Om noen føler for å være tannfe for de 5 tennene som detter ut så er det bare å si ifra Jeg sjekket rundskrivet og der stod det at det ikke gis støtte til premolar 1 og/eller 2, kun ved mangel av over to premolar. Tannlegen viste ikke, jeg måtte høre med spesialist sa dem. Så kan nok se ut til at jeg må ut med 30.000 jeg også. Tannfeen skulle ha gitt mins 5.000 pr slik en tann Anonymkode: b6314...671 1
Million Skrevet 25. april 2017 #28 Skrevet 25. april 2017 Er ikke frisøryrket ganske dårlig betalt? Hvordan kan det ha seg, når de tar så svindyre priser for 10 minutters jobb? Det er jo advokat-prisnivå med 500-600 for ti minutter! 1
rosabanan Skrevet 25. april 2017 Forfatter #29 Skrevet 25. april 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sjekket rundskrivet og der stod det at det ikke gis støtte til premolar 1 og/eller 2, kun ved mangel av over to premolar. Tannlegen viste ikke, jeg måtte høre med spesialist sa dem. Så kan nok se ut til at jeg må ut med 30.000 jeg også. Tannfeen skulle ha gitt mins 5.000 pr slik en tann Anonymkode: b6314...671 Huff, det er kjipt :/ Det er veldig trist at det er sånn at man ikke får dekket såpass store kostnader. Du får smøre deg med tålmodighet og fylle sparegrisen. Jeg vet ihvertfall at det er det jeg har tenkt til å gjøre :/
tonebelinda Skrevet 25. april 2017 #30 Skrevet 25. april 2017 Sist jeg var hos frisør betalte jeg 790 kroner. Det var for vask av hår (og litt hodebunnsmassasje) og klipp. Også får jeg litt stasj i håret. Jeg er ferdig før det er gått 20 min. Jeg har kort hår. Sønnen min på 16 år, går til samme frisør, får også vask og litt massasje i hodebunnen, og stasj i håret. Bruker samme tid som de bruker på meg. For han koster det 590 kroner Jeg synes det er dyrt å gå til frisør, og vet man kan gå steder det er rimeligere. Men så er det også viktig at jeg er fornøyd når jeg har vært der, og det er jeg der jeg går nå 1
Carrot Skrevet 25. april 2017 #31 Skrevet 25. april 2017 Jeg har ikke lest alle svarene men jeg under meg litt over etpar ting @rosabanan - hvis ikke en frisør som ikke kjenner deg ikke kan spørre deg om hva du ønsker - hvordan kan de da gjøre deg fornøyd som kunde? - hvis du går til en hudpleier hva forventer du da? - eller en lege.. Timeprisen er ofte like "stiv" der som hos en frisør.. Hvordan skal legen kunne hjelpe deg om du ikke kommuniserer? Når det er sagt er det selvsagt begges ansvar at du er fornøyd, men det fordrer at man som kunde sier fra og tar ansvar. Min personlige mening er at man ikke kan forvente perfekt om man bruker ulike frisører og drop in - det tar tid å kjenne en kunde, kundens hår, smak, ønsker - hvis målet er å få perfekt frisyre for lite penger holder man seg til en frisør og tar ikke drop in timer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #32 Skrevet 25. april 2017 31 minutter siden, Million skrev: Er ikke frisøryrket ganske dårlig betalt? Hvordan kan det ha seg, når de tar så svindyre priser for 10 minutters jobb? Det er jo advokat-prisnivå med 500-600 for ti minutter! Det er antagelig mye "dødtid" der det ikke er kunder til alle frisørene i salongene til enhver tid. Og frisørene skal ha sin lønn, lokalet skal betales leie for osv. Anonymkode: 804ef...92d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #33 Skrevet 25. april 2017 Rydding, rengjøring m.m. etter hver kunde tar også tid. Anonymkode: 804ef...92d 1
rosabanan Skrevet 25. april 2017 Forfatter #34 Skrevet 25. april 2017 4 minutter siden, Carrot skrev: Jeg har ikke lest alle svarene men jeg under meg litt over etpar ting @rosabanan - hvis ikke en frisør som ikke kjenner deg ikke kan spørre deg om hva du ønsker - hvordan kan de da gjøre deg fornøyd som kunde? - hvis du går til en hudpleier hva forventer du da? - eller en lege.. Timeprisen er ofte like "stiv" der som hos en frisør.. Hvordan skal legen kunne hjelpe deg om du ikke kommuniserer? Når det er sagt er det selvsagt begges ansvar at du er fornøyd, men det fordrer at man som kunde sier fra og tar ansvar. Min personlige mening er at man ikke kan forvente perfekt om man bruker ulike frisører og drop in - det tar tid å kjenne en kunde, kundens hår, smak, ønsker - hvis målet er å få perfekt frisyre for lite penger holder man seg til en frisør og tar ikke drop in timer. Hei Carrot. Når jeg sier til henne at jeg ønsker å klippe det som er slitt og forme håret, så forventer jeg ikke et nytt spørsmål som omhandler hvor mye som skal klippes. Det er frisøren som er fagpersonen og som må se hvor mye som må klippes. Hvis jeg går til en hudpleier så forventer jeg å få de minuttene med behandling som jeg betaler for. Gjerne også å bli tilbydd vann eller lignende. Det kalles service. Hos en lege betaler jeg vel en 140 (?) kroner i egenandel for fort 20 minutter. Det er ikke det samme som hos en frisør, nei. Jeg forventer ikke at alt er perfekt ved første besøk, men når man er i et yrke som omfatter kundeservice så bør man kanskje gi kunden "det lille ekstra" for å få en fast kunde - uansett om det er drop-in eller ei. 1
rosabanan Skrevet 25. april 2017 Forfatter #35 Skrevet 25. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er antagelig mye "dødtid" der det ikke er kunder til alle frisørene i salongene til enhver tid. Og frisørene skal ha sin lønn, lokalet skal betales leie for osv. Anonymkode: 804ef...92d Det er ikke rart det blir mye "dødtid" om salonger har høye priser og dårlig service. 2
Carrot Skrevet 25. april 2017 #36 Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, rosabanan skrev: Hei Carrot. Når jeg sier til henne at jeg ønsker å klippe det som er slitt og forme håret, så forventer jeg ikke et nytt spørsmål som omhandler hvor mye som skal klippes. Det er frisøren som er fagpersonen og som må se hvor mye som må klippes. Hvis jeg går til en hudpleier så forventer jeg å få de minuttene med behandling som jeg betaler for. Gjerne også å bli tilbydd vann eller lignende. Det kalles service. Hos en lege betaler jeg vel en 140 (?) kroner i egenandel for fort 20 minutter. Det er ikke det samme som hos en frisør, nei. Jeg forventer ikke at alt er perfekt ved første besøk, men når man er i et yrke som omfatter kundeservice så bør man kanskje gi kunden "det lille ekstra" for å få en fast kunde - uansett om det er drop-in eller ei. Vel, min erfaring er at det jeg oppfatter som slitt (kanskje etpar millimeter) kontra det frisøren mener må bort (cm) kan variere stort ergo er det slik jeg ser det behov for å vite hva du mener.. Noen ganger er håret slitt ved at det fliser seg oppover, altså at ett hår kan være langt og så stikker det ut tuster men småhår som ikke har grodd osv, skal frisøren da klippe deg kort for å få orden eller klippe "utenpå" eller hva tenker du? Min erfaring er også at hvis frisøren tar en avgjørelse uten å spørre kunden er det også galt, spesielt om som beskrevet kundens oppfatning av slitt avviker fra frisørens.. Så nei, det er ikke så lett som du sier - kanskje for deg, men ikke alltid.. En frisør på drop in som ikke kjenner deg kan umulig vite hva du tenker basert på "klipp det som er slitt" Når du går til hudpleier og har bestilt farging av vipper så er ikke behovet for oppfølgingsspørsmål så stort, men om du skal forme bryn så kommer spørsmåplene igjen, vil du ha tynne bryn, naturlige bryn, vil du ha "flate" eller vil du ha de veldig buet - vil du ha de farget med naturfarge, mørke, lyse? At du ikke ble budt kaffe på en 10 min drop in skjønner jeg egentlig, og at man har vansker med å koseprate med en kunde som ikke vil prate skjønner jeg også.. Jeg vil tro at om man spør konkret etter hvordan andre kunder oppfatter servicen hos gjeldende frisør får man nok avvikende svar, at du oppfattet det som dårlig service er selvsagt beklagelig - men sa du fra til de? 2
rosabanan Skrevet 25. april 2017 Forfatter #37 Skrevet 25. april 2017 (endret) 10 minutter siden, Carrot skrev: Vel, min erfaring er at det jeg oppfatter som slitt (kanskje etpar millimeter) kontra det frisøren mener må bort (cm) kan variere stort ergo er det slik jeg ser det behov for å vite hva du mener.. Noen ganger er håret slitt ved at det fliser seg oppover, altså at ett hår kan være langt og så stikker det ut tuster men småhår som ikke har grodd osv, skal frisøren da klippe deg kort for å få orden eller klippe "utenpå" eller hva tenker du? Min erfaring er også at hvis frisøren tar en avgjørelse uten å spørre kunden er det også galt, spesielt om som beskrevet kundens oppfatning av slitt avviker fra frisørens.. Så nei, det er ikke så lett som du sier - kanskje for deg, men ikke alltid.. En frisør på drop in som ikke kjenner deg kan umulig vite hva du tenker basert på "klipp det som er slitt" Når du går til hudpleier og har bestilt farging av vipper så er ikke behovet for oppfølgingsspørsmål så stort, men om du skal forme bryn så kommer spørsmåplene igjen, vil du ha tynne bryn, naturlige bryn, vil du ha "flate" eller vil du ha de veldig buet - vil du ha de farget med naturfarge, mørke, lyse? At du ikke ble budt kaffe på en 10 min drop in skjønner jeg egentlig, og at man har vansker med å koseprate med en kunde som ikke vil prate skjønner jeg også.. Jeg vil tro at om man spør konkret etter hvordan andre kunder oppfatter servicen hos gjeldende frisør får man nok avvikende svar, at du oppfattet det som dårlig service er selvsagt beklagelig - men sa du fra til de? Jeg syns det er ganske naturlig at dersom man sier man ønsker å klippe "det som er slitt" så tar man det som er slitt, samme om det er 1 cm eller 4, men selvfølgelig finnes det andre som ikke mener det samme og mener det holder med en millimeter eller to. Det syns jeg er bortkastet, ettersom jeg ikke går til frisør hver måned. Jeg kan forstå at jeg ikke blir bydd på kaffe når klippen varer 10 minutter, jeg bare reagerer på at man med stolthet kan kreve 620 kroner i betaling for 10 minutters arbeid. Normalt vil jeg tro at frisører setter av 30-60 minutter for en "frisørtime." Det ble riktignok 500 ettersom hun endret prisen selv; sikkert ettersom hun selv skjønte at det var en helt hinsides høy pris - men det var fortsatt høy pris. Hos min "faste" frisør, om man kan kalle det det, så har jeg betalt i underkant av 400 kroner. Jeg har fått kutting/pleie av hår i minimum 30 minutter og de er snakkesalige og byr på drikke. Det er ikke den mest fancy salongen, men det er litt sjarm over stedet - og det er tilsynelatende rent. Det er ikke den salongen jeg var hos i går. Etter et kjapt google-søk i dag ser jeg at denne salongen har fått ganske mye kritikk ifbm service, renslighet m.m, så det er ikke bare jeg som reagerer. Endret 25. april 2017 av rosabanan 1
Carrot Skrevet 25. april 2017 #38 Skrevet 25. april 2017 12 minutter siden, rosabanan skrev: Etter et kjapt google-søk i dag ser jeg at denne salongen har fått ganske mye kritikk ifbm service, renslighet m.m, så det er ikke bare jeg som reagerer. Det er jo synd for salongen at kundene ikke er fornøyd, men jeg syns vi forbrukere har en slags plikt til å si fra til de når det ikke er bra nok slik at de kan forbedre seg. Så jeg lurer igjen på om du sa ifra? og i så fall hvilken respons du fikk?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #39 Skrevet 25. april 2017 Det er lov å si hvilken salong det, derimot ikke hvilken frisør det gjelder, hva heter salongen? Anonymkode: d5cc6...326 1
rosabanan Skrevet 25. april 2017 Forfatter #40 Skrevet 25. april 2017 Akkurat nå, Carrot skrev: Det er jo synd for salongen at kundene ikke er fornøyd, men jeg syns vi forbrukere har en slags plikt til å si fra til de når det ikke er bra nok slik at de kan forbedre seg. Så jeg lurer igjen på om du sa ifra? og i så fall hvilken respons du fikk? Nei, jeg sa ikke i fra. Som mange andre nordmenn kan jeg være konfliktsky (eller feig som noen kaller det), spesielt når det kommer så bust på. Jeg bare sa ifra om at det var en heftig pris for de få minuttene jeg var inne, og hun ga meg et ganske apatisk og anspent ansiktsutrykk og sa at "det ikke hadde noe å si om det var 10 minutter" på gebrokken svensk. Vil tro kroppspråket mitt forklarte en del om den opplevelsen. Så som den nordmannen jeg er la jeg ut en google review på stedet, for skrekk og advarsel til andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå