Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sykt ubehagelig situasjon. Russestyret har sagt at alle skriver om sine venner i russeavisa. Jeg har ingen venner i klassen lenger fordi en jente i vennegjengen min spredde falske rykter om meg. :( Hva skal jeg liksom gjøre, når alle har venner som kan skrive om dem bortsett fra meg?

Anonymkode: 6a6dd...194

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du venner i paralellklassen? :) Kan du få noen i russestyret til å skrive om deg? :)

• Liker 1
Skrevet

Det er en veldig kjipt situasjon du er i, og skjønner at du føler veldig på det. Er det ingen andre jenter som kan skrive om deg? I klassen, eller på et annet trinn? Har du noen venner på en annen skole som kan sende inn? Du må vel ha en venn, om det er på hele skolen eller en annen. Ellers kan du spørre russestyret? Russestyret på skolen min skrev noen par sånne, og sa ingenting om det var dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skriv det selv.

Anonymkode: c5098...621

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, altflyter skrev:

Har du venner i paralellklassen? :) Kan du få noen i russestyret til å skrive om deg? :)

Det er noen jeg kjenner litt, men synes liksom ikke jeg kjenner de godt nok til å spørre om de kan skrive om meg.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen jeg kjenner litt, men synes liksom ikke jeg kjenner de godt nok til å spørre om de kan skrive om meg.. 

Hvis du har en du føler deg litt komfortabel med, tror du at du hadde klart å forklare situasjonen for ham eller henne? De aller fleste er interessert i å være hyggelige mennesker (til og med på vgs). Kanskje du vil møte mer forståelse enn du hadde trodd (og får en god venn på kjøpet :) )

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trist situasjon for deg, og du er sikkert ikke alene hvis de legger det opp på den måten. Det burde vært lagt opp slik at et par grupper i hver klasse hadde ansvar for å skrive noe om hver enkelt i sin klasse, det gjorde vi da jeg var russ. Og hvis det er noen man ikke kjenner like godt, får man intervjue litt, og skaffe seg noen detaljer.

Skjønner at du ikke synes det er hyggelig og gå rundt for å spørre noen om å skrive om deg, så når de har lagt det opp så dumt får du bare skrive noen linjer om deg selv (det er ikke så mye som skal til) og levere. Kanskje du kan finne et eller annet eksempel fra en tidligere russeavis og bruke det som et utgangspunkt.

Anonymkode: bb568...4f4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sykt ubehagelig situasjon. Russestyret har sagt at alle skriver om sine venner i russeavisa. Jeg har ingen venner i klassen lenger fordi en jente i vennegjengen min spredde falske rykter om meg. :( Hva skal jeg liksom gjøre, når alle har venner som kan skrive om dem bortsett fra meg?

venninna mi fikk noen venner på en annen skole til å skrive om seg. Jeg gikk jo i samme klasse, mehun mente de skrev kulere innlegg.

Anonymkode: ce86a...e35

AnonymBruker
Skrevet

Åh, jeg er i omtrent samme situasjon bare at det dreier seg om noe annet. Det er konsekvent masing om at alle må sende inn noe om sine venner slik at alle blir nevnt, men her sitter jeg og har ikke noen som kan skrive noe om meg. Utrolig pinlig. Jeg synes dette er et så unødvendig opplegg da det blir annonsert for alle og enhver at man ikke har en særlig sosial tilhørighet. Dette er ikke noe jeg tenker på til vanlig, men det blir så lagt opp til at de som ikke passer helt inn havner utenfor. Ikke greit. I min situasjon må også vennen signere med eget navn. 

Anonymkode: 2d16e...93e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må være en lei situasjon å havne i. Dårlig gjennomtenkt av russepresideten/russestyret.

Jeg hadde fått russepresidenten på tomannshånd og forklart saken for vedkommende. Noen ganger har slike folk godt av å høre at ikke alle har et liv som ligner på deres eget. Så hadde jeg spurt russepresidenten om ikke vedk* kunne skrive. Noe ekstra må man ta på seg når man har slike verv. Men de burde jo gjort dette på en helt annen måte. Burde tatt det etter klasselista, og sagt at hver person skriver om den som kommer etter seg på lista.

Anonymkode: 58fa1...cb2

• Liker 4
Skrevet

Samme her. Ingen vil skrive om meg i russe-avisen og de ville ikke trykke sitatene mine på russe-kortene en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er russeavisen? Aldri hørt om før...

Anonymkode: 77b31...b61

• Liker 1
Skrevet

Du får noen andre til å skrive om deg :) en kusine, søster, venninne/kompis utenom skolen? Så leverer du bare det til russestyret. Evt. Så skriver du selv og sier at det var ei venninne de ikke kjenner som skrev (om noen spør). 

• Liker 1
Skrevet

Hvem er du sammen med i russetiden da? En av de kan du vel spørre eller finne på noe selv?

Skrevet
21 timer siden, altflyter skrev:

Ja ts. Håper det, håper det. :hoppe: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...