AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg skulle feire bursdagen min på lørdag. Ble 18 år på fredag så så frem til å feire. Inviterte 10-12 jenter fra klassen, men selv om flere sa de kom bikket klokka 18.00,20.00 og 00.00 uten at noen hadde kommet. Var ikke på skolen idag pga det. Må på skolen i morra, men hvordan skal jeg oppføre meg? Skal jeg late som det kom venner fra en annen vennekrets? Anonymkode: 469dc...bba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg TheGirlWhoWaited Skrevet 24. april 2017 Populært innlegg #2 Del Skrevet 24. april 2017 Huff så trist, og så utrolig dårlig gjort av dine "venninner". Nei, jeg synes ikke du skal late som om det kom noen andre, jeg synes du skal være brutalt ærlige med dem - la de skjønne hvor såret og lei deg du er og håpe at de kanskje har en samvittighet som i det minste blir litt dårlig av det!! KLEM!!! 92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #3 Del Skrevet 24. april 2017 Huff, så trist å høre! Sender deg en klem og gode tanker! <3 Anonymkode: 49655...e29 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 24. april 2017 #4 Del Skrevet 24. april 2017 Nei, ikke lyg, det baller bare på seg. Vær ærlig, selv om det er dritt er selvforakten ved lyging verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 24. april 2017 #5 Del Skrevet 24. april 2017 Så dårlig gjort av de! Å si at man skal komme for så å drite i det uten et ord er noe av det verste jeg vet. Jeg synes du skal være ærlig. Si at selv om mange sa de kom så kom det ingen. (Gjerne si det siktet til de som faktisk sa de skulle komme.) Si at du satt der og ventet hele kvelden. Kanskje skjønner de at de ikke kan holde på sånn, og at det ikke bare er plagsomt men også veldig sårende. Kanskje, og forhåpentligvis, blir dette en lærepenge de kommer til å huske så de ikke gjør det mot noen andre. Når det er sagt så får jeg gratulere deg med 18-årsdagen! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 24. april 2017 #6 Del Skrevet 24. april 2017 Så dårlig gjort av de. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde sagt, men om de sier noe om bursdagen, så ville jeg ha nevnt at du skulle ønske at de hadde gitt beskjed at de ikke kom. At det ødela hele dagen når ingen kom og bare lot deg sitte å vente. Gratulerer så mye med overstått 🎂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 24. april 2017 #7 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Så frekt gjort av dem! Spesielt når de har sagt at de skulle komme. Ta det opp med dem og vær ærlig! Sender deg en god klem. Gratulerer så mye med overstått! Endret 24. april 2017 av Tita92 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 Populært innlegg #8 Del Skrevet 24. april 2017 Jenter i den alderen er GRUSOMME. Det beste du kan gjøre er å være ordentlig sinna, ikke vis at du er trist, men bare si "Vet dere hva, INGEN kom selv om dere sa dere skulle, det er forbanna dårlig stil, og jeg håper dere er fornøyd med å være tidenes kjipeste venninner! Gratulerer.". For all del, ikke la de hviske og tiske, du må ta kontroll over situasjonen. Anonymkode: 5612e...211 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 24. april 2017 #9 Del Skrevet 24. april 2017 Fy søren. Og klem. Her kommer det an på hvilken type du er, og du kan velge mellom ulike strategier. Du kan late som det ikke bryr deg, og at du hadde så mange andre venner der at du knapt la merke til at de ikke var der, Du kan fortelle dem som kommer ilende og unnskylder seg at du er skuffa, men at du har kommet over det, Du kan legge dem for hat. eller du kan rett og slett ta et oppgjør med kulturen og ta ordet i plenum i klasserommet og fortelle helt dønn ærlig fremfor både lærer og alle medelever hvordan det føles å invitere 10 - 12 stykker som ikke kommer uten å si i fra. At du ventet, og klokka gikk. At du er skuffet og såret, at det føles dritt, råtten og viser en skremmende likegyldighet ovenfor andre mennesker. Du kan spørre om hvordan de selv hadde følt det, og om de synes at det er helt greit om deres eget fremtidige barn hadde opplevd det samme på 6 årsdagen sin, f. eksempel. Og du kan fortelle at du i allefall har lært noe om hvordan man behandler andre mennesker. Det minste man kan forvente av vanlig folkeskikk er å si fra, og det er ikke DEG det er noe i veien med. Snakk gjerne med læreren eller en du stoler på i klassen på forhånd og skaff deg dermed en alliert. Denne siste her krever stort mot, men vil garantert gi noen en tankevekker, med mindre du går i verdens mest dysfunksjonelle klasse. Heier på deg uansett hvilken strategi du velger! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #10 Del Skrevet 24. april 2017 Drittsekkoppførsel. Og når det er alle som uteblir, virker det planlagt. Enig med de andre som sier at du kan fortelle rett ut hva du synes om slik oppførsel. Anonymkode: 04813...efc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #11 Del Skrevet 24. april 2017 Veldig leit å høre. Ingen fortjener noe slikt. Men jeg tror at når de oppførte seg slik så holder de deg utenfor også i hverdagen, og at du nok ikke vil klare å få dem til å forstå hvor sårende deres oppførsel var. Jeg tror faktisk jeg ville løyet og sagt noe om at du ble syk (du var jo borte fra skolen mandag), og hvis de sier at det fikk de ikke beskjed om så lat som at moren din eller en annen person skulle si i fra til alle gjestene men må ha glemt jentene i klassen. Anonymkode: 75b01...95a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #12 Del Skrevet 24. april 2017 Konfliktsky som jeg er så hadde jeg likevel blitt forbannet og ikke ansett disse jentene som venninnene mine med mindre hver enkelt kom uoppfordret med en meget god unnskyldning. Akkurat nå driver jeg og fantaserer om å skrive en facebook melding eller SMS til hver enkelt av mødrene hvor du forklarer at det hadde vært hyggelig om "Lisa" ga beskjed dersom hun var opptatt med noe annet den kvelden selv om hun hadde sagt ja til å komme, for å forhindre lignende situasjoner i fremtiden. Kaldt og ordentlig, og eventuelt håpe på at mødrene har bein i nesa til å lære døtrene litt etikette. Anonymkode: cd997...9bb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. april 2017 #13 Del Skrevet 24. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle feire bursdagen min på lørdag. Ble 18 år på fredag så så frem til å feire. Inviterte 10-12 jenter fra klassen, men selv om flere sa de kom bikket klokka 18.00,20.00 og 00.00 uten at noen hadde kommet. Var ikke på skolen idag pga det. Må på skolen i morra, men hvordan skal jeg oppføre meg? Skal jeg late som det kom venner fra en annen vennekrets? Anonymkode: 469dc...bba For noen hurper! Jeg blir så sinna når jeg hører om sånt. Ta dem skikkelig for det, det er mitt tips men jeg er mann da så jeg skjønner meg ikke helt på sånt damedrama. Uff, jeg er så lei meg på dine vegne. Gratulerer så mye med dagen og vær så snill å ikke la de drittungene få ødelegge selvbildet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #14 Del Skrevet 25. april 2017 Veldig leit, ts Om du skal si noe eller ikke, kommer litt an på... Hvor gode venner er disse ellers? Om du er venninne nr 4 på lista for de fleste, men absolutt med i gjengen, og det kanskje var tilfeldig - f eks det dukket opp et "konkurrerende", kulere arrangement, kan du si fra om at dette var dårlig gjort. Men om du er litt utenfor i utgangspunktet, og ikke omgås de andre så mye, vet jeg ikke helt.... Du kan fort bli stemplet som "loser", og sett på som den ingen gidder være sammen med. Samtidig blir du sett på som en som lager pinlig og ubehagelig drama (for det kan jo stikke littegrann i samvittigheten). Joda, de fortjener å skamme seg, men er ikke sikker på om du vil oppnå det ved å konfrontere dem. Det er fare for at du graver din egen grav i stedet. Dette må du nesten vurdere selv... Det sagt har jeg nå inntrykk av at sånt blir mer og mer vanlig blant yngre. Avtaler er ikke så bindende som de var før. Kjipt, men du er ikke alene!! Anonymkode: d3cb0...1d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 25. april 2017 #15 Del Skrevet 25. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig leit å høre. Ingen fortjener noe slikt. Men jeg tror at når de oppførte seg slik så holder de deg utenfor også i hverdagen, og at du nok ikke vil klare å få dem til å forstå hvor sårende deres oppførsel var. Jeg tror faktisk jeg ville løyet og sagt noe om at du ble syk (du var jo borte fra skolen mandag), og hvis de sier at det fikk de ikke beskjed om så lat som at moren din eller en annen person skulle si i fra til alle gjestene men må ha glemt jentene i klassen. Anonymkode: 75b01...95a Det gjemnomskues ila to sekunder og plutselig har de en løgn å le av. Ikke legg hodet på hoggstabben og be om å få kappet det av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 Populært innlegg #16 Del Skrevet 25. april 2017 TS her igjen! 😊 Var på skolen idag og snakket med læreren. siden jeg er konfliktsky støttet hun meg mye. Holdt en presentasjon om helgas hendelse og fortalte hvor mye det såret meg osv. At de ikke kom når de hadde sakt at de kom. Læreren har ringt foreldrene dems så hver enkelt foresatt skal prate med datteren sin Anonymkode: 469dc...bba 84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambador Skrevet 25. april 2017 #17 Del Skrevet 25. april 2017 Så fin lærer du har! Sånne lærere skulle detvært flere av! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #18 Del Skrevet 25. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen! 😊 Var på skolen idag og snakket med læreren. siden jeg er konfliktsky støttet hun meg mye. Holdt en presentasjon om helgas hendelse og fortalte hvor mye det såret meg osv. At de ikke kom når de hadde sakt at de kom. Læreren har ringt foreldrene dems så hver enkelt foresatt skal prate med datteren sin Anonymkode: 469dc...bba Men....er de andre også 18? Litt rart om de er myndige? Anonymkode: d3cb0...1d4 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #19 Del Skrevet 25. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men....er de andre også 18? Litt rart om de er myndige? Anonymkode: d3cb0...1d4 Av og til trenger man å HØRE, uansett alder. Selv synes jeg slikt ikke går an, det er totalt respektløst. Spesielt til å være såpass gamle. Husker jeg så en norsk film på tv en gang på 1980-tallet hvor dette var en problemstilling. Man så hun som skulle feire bursdagen sin hvor ille hun hadde det, og hvordan de andre som skulle komme moret seg med å IKKE komme. Det var sånn da og det har ikke forandret seg en dritt tydeligvis. Men det kan forandre seg om folk SNAKKER og forklarer at det er utfrysning og IKKE OK. For øvrig og dessverre, vanlig blant jenter og kvinner. Anonymkode: dd528...325 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #20 Del Skrevet 25. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men....er de andre også 18? Litt rart om de er myndige? Anonymkode: d3cb0...1d4 De går fremdeles på videregående som betyr at de er under foreldrenes verge Anonymkode: cd997...9bb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå