Gå til innhold

Tips til eksotisk reisemål

Tjorven

Anbefalte innlegg

Vi har 10000 kr i gavekort vi skal bruke på reise. Vi ser dette som en gylden mulighet til å endelig kunne ta en skikkelig-skikkelig ferie. Altså reise til et litt flott og eksotisk reisemål, mot selvsagt å skyte inn litt penger i reisen selv.

Men er det noen som har noen gode tips til hvor vi kan/bør reise? Og med hvilket selskap?

Turen skal ikke være rå-dyr, og må ikke overstige 15-20000 pr pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut Wikstrøm reiser. De har turer og avtaler med mange lekre eksotiske hoteller verden over. Skaffet oss svært billlige billetter til Indonesia. 2 uker på 5-stjernes hotell inkl fly, frokoster og avgifter kom totalt på 25.000 for 2 personer. Veldig bra service, kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell hva dere ender opp med, da! Elsker å reise, og det er så deilig å kunne drømme seg bort på vegne av andre... :)

Det skal jeg, selvom det nok kan ta litt tid før vi tar den endelige bestemmelsen.

Men vi skal iallfall 5 dager til Roma i april, så dette gleder vi oss først og fremst til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil anbefale:

-Namibia (gjerne i kombinasjon med Sør-Afrika/Cape Town)

- Vietnam og Kambodsja

- Malaysia

- Bali og Lombok

Kuoni er et firma med litt spennende reisemål, men har ikke prøvd det selv. Når jeg reiser bestiller vi ofte flybiltten og hotell hver for seg. Da har jeg brukt blant annet www.travellink.no og reisebyrået Pacific (i Oslo.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Sør-Afrika er fantastisk.

Da anbefaler jeg spesielt reiseselskapet Get Afrika:

http://www.getafricatravel.com/

De yter fantastisk service og kan legge opp turen akkurat slik dere ønsker det. Bare send dem en mail.

Men husk at dere da ikke bør dra når det er sommer i Norge, da er det vinter der nede.

Mexico er også spennende. Med Playa del Carmen som utgangspunkt kan man få med seg mye - flotte strender, mayapyramider, etc.

Fra Playa del Carmen - som er et typisk turiststed - er turen heller ikke avskrekkende lang ned til Guatemala der dere kan besøke Tikal med fantastiske maya-pyramider. En opplevelse for livet.

Lykke til med reiseplanlegging. Det er halve moroa med ferie.

Ingeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand - de jeg vet om som har vært der, snakker meget varmt om landet og gjestfriheten. Selv har jeg ikke vært der enda.

Ellers kan jeg anbefale Den Dominikanske Republikk. God del år sia jeg var der selv - men det var en opplevelse - eksotisk ja.

Spørs hva dere er ute etter - sol og badeferie, eller storbyferie.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva dere er ute etter - sol og badeferie, eller storbyferie.....

Vi skal ha ferie til Roma i april, så det kan være greit med noe annet enn storby.

Sør-Afrika er bra tips, men der har mannen min alt vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Maldivene

Hei! Vi var en tur på Maldivene og Dubai i forfjor og det var fantastisk. Da fikk vi både shoppet og solt oss. Hadde tre dager i Dubai og ca ti dager på Maldivene. Vi bestilte turen hos Manta Reiser - en Thomas (tror jeg han het) ordnet det hele for oss. Tror vi betalte ca 15.000,-/pers. Det anbefales på det varmeste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg ville anbefale en tur til Malaysia sin del av Borneo. Nærmere bestemt Sabah, Borneo. (nordligste delen)

Ta et par dager i Kuala Lumpur en av veiene, og fly videre til Kota Kinabalu. Her er det et hav av opplevelser. Du kan bestige Asia's høyeste fjell (Mt. Kinabalu) som er mulig å bestige for oss "vanlige" på 2-3 dager. Må ha guide.

Ellers så er det et av de beste stedene i verden og dykke (eller snorkle) om det er av interesse.

Flotte strender. Orangutanger. Skilpadder. Jungelsafari...

Fristende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, men etter å ha hatt brann i huset vårt er desverre reiseplanene lagt litt på is. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takk for tips' date=' men etter å ha hatt brann i huset vårt er desverre reiseplanene lagt litt på is. :-([/quote']

Usj da. Det gikk bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi er selv like hele. Men huset vårt er veldig skadet, og må bygges opp igjen. Mye må gjøres og vi er husløse for en god stund fremover. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, det er over 1 mnd siden dette skjedde nå, vi bor midlertidig i en leilighet som selskapet betaler, og vi hadde forsikret oss godt nok. Men vi har mistet veldig mange av tingene våre, og det blir en stor prosess å komme oss tilbake til huset. Vi håper bare vi er tilbake der før jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerise
Takk for tips' date=' men etter å ha hatt brann i huset vårt er desverre reiseplanene lagt litt på is. :-([/quote']

Off... så forferdelig trist... :(:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...