AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Tok privatisteksamen i morsmålet mitt i fjor. Forsto det slik at det bare er ved nivå 3 at man får poeng, men jeg tok nivå 2 og når jeg bruker karakterkalkulatoren på utdanning.no, og slår inn karakterene til hva jeg fikk, så står det at jeg får 1 studiepoeng for dette... 0,5 studiepoeng for muntlig og skriftlig. Er dette riktig, eller beregner karakterkalkulatoren det helt feil? Føler liksom utdanning.no er en oppdatert og moderne side som er til å stole på, men jeg vet ikke helt... Fikk 6 i skriftlig og 5 i muntlig, hvis det har noe å si. Anonymkode: 0e7aa...88d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 Dersom du tok morsmål som tilsvarer fremmedspråk: ingen språkpoeng Dersom du tok morsmål som tilsvarer programfag: språkpoeng Dersom du har eksempelvis hatt morsmål nivå 1 på VGS (obs: ikke ungdomsskolen) som tilsvarer fremmedspråk, og videre tar morsmål nivå 2 som programfag, får du poeng for nivå 2. Nivå 3 får du alltid poeng for. Anonymkode: 41278...2bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå