Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så tørr og "flisete" på særlig tomler og pekefingre, hva skal jeg gjøre? Smører og smører, bruker ekstra fete kremer når jeg har mulighet... Har prøvd kremlag + hansker over natta - ingenting hjelper :cry:

Flink å bruke gummihansker ved hus-/oppvask er jeg og.....

Noen med en mirakelkur som kanskje hjelper?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Jeg har forstått det sånn at du jobber på kontor? Kontorer er jo særdeles tørre, så hvis du ikke allerede smører deg på jobb, kan du jo begynne med det.

Å bytte håndsåpe kan også hjelpe, for noen såper suger rett og slett fuktigheten ut av hendene.

Apotekene har utmerkede kremer.

Du har ikke eksem e.l. da?

Mvh

Skrevet

Jepp, kontor ja. Smører på jobb også, iallefall etter håndvask men ellers innimellom også... Ikke eksem. Det som er så rart er at hendene i seg selv ikke er spesiellt tørre - men fingertuppene, helt fra neglebånd/neglens begynnelse og opp liksom. og kun pekefinger og tommel.

Skrevet

jeg har tørre hender, og har slitt hver vinter med at knokene mine sprekker opp, blir sår, blør og blir nesten svarte/mørkebrune når det er på det værste. Jeg gikk på apoteket og fikk anbefalt en kuldekrem de har, denne er uten vann og skal fungere supert på vintere.

nå husker jeg selvsagt ikke hva den heter, men hør på apoteket etter kuldekrem og vis dem problemet ditt.

jeg har stort sett bare brukt denne på natten, smører tjukt på og tar på bomullsvanter kjøpt på apoteket kun for den hensikt, og jeg har ikke antydning engang til tørrhet!! :o

tidligere har jeg smørt og smørt, fem minutter etter så har jeg vært like ille igjen!! :roll:

så kuldekrem over natta gjorde virkelig susen for min del.

NB. jobber også på kontor, trenger ikke smøre meg her i det hele tatt lenger, nattesmøringa tar alt.

Skrevet

Det skal jeg jammen prøve aline!

Går veldig i perioder denne tørrheten min, men denne gangen har det vart leeeenge.... :roll: Skulle nesten tro jeg driver og skifter ham! :ler:

Skrevet

a-creme fra apoteket/helsekost

-veldig bra "redning" for det meste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...