Gå til innhold

Har jeg gjort noe alvorlig galt? - boligkjøp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg og min samboer kjøpte vår første bolig sammen, og snart er det tid for kontraktsmøte. Har fått tilsendt kontrakten, og der står det bare mitt navn. Det var jeg som gav budet og jeg har hatt all kontakt med megler. Faktisk har jeg ikke oppgitt min samboer i det hele tatt, men han var med på visning og jeg fikk forståelsen av at megler forsto at vi skulle kjøpe sammen, derfor tenkte jeg ikke over det. Har jeg gjort noe som ikke kan rettes opp i raskt? Lånet står på min samboer også og vi skal eie boligen med lik andel... 

Anonymkode: 7edbc...308

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, null stress. Be om ny kontrakt med din samboers navn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Megler kan jo ikke på mystisk vis vite hvem du skal ha som samboer, du må gi beskjed. 

Anonymkode: 44285...50b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Megler kan jo ikke på mystisk vis vite hvem du skal ha som samboer, du må gi beskjed. 

Anonymkode: 44285...50b

HI her. Nei jeg vet. På budskjema så jeg ingen plass man kunne skrive et ekstra navn. Jeg logget inn med BankID og det var det. Men spørsmålet mitt var om dette ikke kan rettes opp i. Til deg over her igjen, takk for svar :-)

Skrevet

Null problem, bare si ifra til megler, som noen skrev over her. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg og min samboer kjøpte vår første bolig sammen, og snart er det tid for kontraktsmøte. Har fått tilsendt kontrakten, og der står det bare mitt navn. Det var jeg som gav budet og jeg har hatt all kontakt med megler. Faktisk har jeg ikke oppgitt min samboer i det hele tatt, men han var med på visning og jeg fikk forståelsen av at megler forsto at vi skulle kjøpe sammen, derfor tenkte jeg ikke over det. Har jeg gjort noe som ikke kan rettes opp i raskt? Lånet står på min samboer også og vi skal eie boligen med lik andel... 

Dette ordner du ved å ringe eller sende en mail til megler hvor du oppgir korrekt informasjon på kjøpere av boligen (din samboer og deg selv).

Siden kontrakten ikke er signert så har megler tid til å oppdatere alle dokumenter, og få skjøtet skrevet med korrekt informasjon (med begge kjøperes navn).

Anonymkode: 1c9fd...245

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke noe problem når du ikke har underskrevet kontrakt, da er den heller ikke tinglyst bare i ditt navn. Du ber bare om en ny kontrakt der du oppgir at dere skal være to kjøpere, og evt. eierbrøk mellom dere (hvertfall om det er noe annet enn 50/50). Og selv om du hadde underskrevet hadde det egentlig ikke vært noe problem annet enn en unødvendig kostnad for ny tinglysning for å utforme ny kontrakt. Men gjør det nå, før underskrift, det er både enklere og billigere. 

Anonymkode: 630d5...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...