Gå til innhold

"Hvorfor ønsker du bytte jobb?" - hva svarer jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo ikke si at sjefen min er en horunge og jeg hater han heller. Jeg har jobbintervju på torsdag i samme bedrift som jeg jobber nå. Men syns det er så vanskelig når jeg blir spurt hvorfor jeg ønsker å bytte jobb. Er jo ganske obvious at jeg ønsker en forandring/nye utfordringer/klar for nye arbeidsoppgaver. Tips til hva jeg kan si som ikke er sånn standardsvar? 

Anonymkode: febff...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av personlige årsaker er jeg motivert til å prøve noe nytt. Starte med blanke ark f.eks. Sikkert teit svar. Du kan jo være ærlig på at du har et dårlig forhold til sjefen, men det blir litt teit å si. Kan pakke det inn i at du av personlige årsaker føler deg ferdig med den gamle jobben. 

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Bare ta en forskjell mellom de to jobbene og lat som om du synes det er en fordel

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt avhengig av hva slags stilling du søker, men hvis det er noe annet enn det du gjør nå, kan du legge all vekten på at du synes den aktuelle stillingen virker veldig spennende og at du kunne tenkte deg å prøve noe annet.

Anonymkode: aba89...31f

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært her en stund,og tror det er bra å flytte på seg. Få prøve andre oppgaver i bedriften. 

Anonymkode: 8ffe8...593

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt avhengig av hva slags stilling du søker, men hvis det er noe annet enn det du gjør nå, kan du legge all vekten på at du synes den aktuelle stillingen virker veldig spennende og at du kunne tenkte deg å prøve noe annet.

Anonymkode: aba89...31f

Takk for svar alle sammen :) Den stillingen jeg søker har sånn delvis med det jeg jobber med nå å gjøre. Jeg kjenner til arbeidsoppgavene de jobber med så jeg kan forsvare hvorfor jeg har søkt stillingen sånn sett. Men jeg bør kanskje ikke si for mye om forholdet til sjefen nei.. 

Jeg vil liksom si noe smart så jeg blir lagt merke til. Ikke bare "jeg søker nye utfordringer og denne jobben virker skikkelig bra!"

Sitter også på google nå og søker på tips til jobbintervju :) Dreit meg ut på forrige jobbintervju da jeg ble stilt flere spørsmål ang hvorfor jeg søkte på stillingen.. de spurte da f.eks "hva legger du i det?" og da ble jeg helt satt ut. Syns HR er verre enn lederne som intervjuer ofte. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vært her en stund,og tror det er bra å flytte på seg. Få prøve andre oppgaver i bedriften. 

Anonymkode: 8ffe8...593

Denne. Ikke si at du har et dårlig forhold til sjefen. Legg vekt på andre grunner.

Anonymkode: 35577...7d6

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen :) Den stillingen jeg søker har sånn delvis med det jeg jobber med nå å gjøre. Jeg kjenner til arbeidsoppgavene de jobber med så jeg kan forsvare hvorfor jeg har søkt stillingen sånn sett. Men jeg bør kanskje ikke si for mye om forholdet til sjefen nei.. 

Jeg vil liksom si noe smart så jeg blir lagt merke til. Ikke bare "jeg søker nye utfordringer og denne jobben virker skikkelig bra!"

Sitter også på google nå og søker på tips til jobbintervju :) Dreit meg ut på forrige jobbintervju da jeg ble stilt flere spørsmål ang hvorfor jeg søkte på stillingen.. de spurte da f.eks "hva legger du i det?" og da ble jeg helt satt ut. Syns HR er verre enn lederne som intervjuer ofte. 

TS

Det de er på jakt etter, Ts, er din motivasjon til å bytte stilling. Dersom du kan overbevise, helst før de spør, om at du virkelig vil ha denne jobben så er du trygg.

Det de er redde for er at du flykter - altså at du tar hvasomhelst. Så derfor må du ikke nevne sjefen, med mindre (og dette er viktig, for her risikerer du å bli tatt i en løyn) du er sikker på at de vet at han er en jævla kødd. I så fall er det helt ok å si det kortfattet men rett ut. Jeg har gjort det en gang, alle visste han var en kødd, fikk jobben.

Anonymkode: 6b905...d0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...