AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Jeg føler at enkelte bare har det i blodet å gjøre karriere, klare seg, få til noe ut av seg selv. Uansett hva de velger, om de virker flinke eller ikke, så får det det til. så har vi enkelte, som man kan høre folk snakke om "hn hadde passet så utrolig godt som....det og det.." men denne person får rett og slett bare ikke dette til. Er vi født med genet for karriere, eller er det fordi man ikke står på hardt nok? Anonymkode: e2e16...a82
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Nei, det er ikke så enkelt. Omgivelser, selvtillit, traumer, erfaringer, foreldre, sykdommer osv spiller også inn. Det er ikke en faktor som avgjør Anonymkode: ae9f3...9d2 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 Det finnes ikke "karrieregener", gener er oppskrytt Folk som "tror på gener" forsøker å redusere mennesker til søppel Anonymkode: 62616...f18
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 Hvis man er normalt intelligent, handler resten bare om disiplin som man kan lære seg om man ikke kan det, på lik linje med at man kan bruke disiplin til å lære seg å bli flink til ulike ting med hard jobbing. Anonymkode: af46e...c2a 2
Gjest Geirfuglen Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke "karrieregener", gener er oppskrytt Folk som "tror på gener" forsøker å redusere mennesker til søppel Anonymkode: 62616...f18 Er du seriøs? Gener har selvsagt masse å si, og kan gjøre det vanskeligere å hevde seg. Man vet ikke hvor mye, men det er i alle fall ikke bare miljø og muligheter som har noe å si.
Minlillesky Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 Det er mye som spiller inn, men mest av alt din egen innsats. Stå på vilje, tålmodighet, arbeidsom, disiplin osv. Man må tørre å satse. Går det galt, prøver man å fikse det igjen. Går det ikke ann å fikse, neivel, men da har man prøvd. Man angrer aldri på noe man har prøvd, selv om det har feilet.. Jeg har for eksempel lyst til å starte for meg selv, og har hatt vanskelig for å komme igang. Det er pga min egen feil. Leser nå i oppstartboka mi fra dnb, som jeg fikk fra foreldrene mine for et par år siden. Pappa drev for seg selv, og jeg er samme typen som pappa, som ønsker å drive for meg selv. Må bare få kommet over dørstokken, den første kneiken. Har tenkt på dette i mange år, og drevet litt for meg selv på hobby basis, og likte det kjempegodt Har man vanskelig for å klare ting underveis i karrieren, så er det ikke noe galt i å spørre de som kan. Man lærer av å prøve, feile og spørre Bare da blir man bedre Husk at det finnes mennesker som har vokst opp i de fattigste strøk, for så å bli vellykkede som voksne mennesker. De jobber hardt! Husk også at det finnes de som har vokst opp i rike hjem, og havnet galt ut og mislykkes i arbeidslivet osv. Det finnes begge deler i både fattig og rik delen av livet. Gjør man ikke en innsats selv, så kommer man ingen vei heller. Nå er motivasjonen min på topp, og jeg gleder meg tl ferden videre, til min fremtidige karriere
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #7 Skrevet 24. april 2017 Ofte dreier det seg rett og slett om å være målbevisst, å ikke gi opp når man møter motstand. De jeg kjenner som ikke har blitt noe har gitt svært lett opp og ikke fullført noe. Når det er sagt er enkelte også iblant rett person på rett plass til rett tid og har hatt litt flaks. Anonymkode: e13da...17f
FrittgåendeBurugle Skrevet 24. april 2017 #8 Skrevet 24. april 2017 Det handler også ofte om hvor spisse albuer man har. 1
Knirke Skrevet 24. april 2017 #9 Skrevet 24. april 2017 Vet ikke så mye om gener, men jeg ser stor forskjell på "live to work" og "work to live" mentalitet: En "live to work" person setter karrieren høyt, elsker jobben sin og nedprioriterer alt annet. Motivasjonen kan være penger og status, eller ren idealisme. En "work to live" er en som har en hvilken som helst jobb, og teller ned timene til arbeidsdagens slutt sånn at de kan løpe ut og bruke opp pengene.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #10 Skrevet 25. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke "karrieregener", gener er oppskrytt Folk som "tror på gener" forsøker å redusere mennesker til søppel Anonymkode: 62616...f18 Haha! For en uviten sjel. Anonymkode: 4153b...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå