AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Kunne du bodd 20-30 år på 46 kvadratmeter? Anonymkode: 16ddd...9c2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Ja, jeg er 25 og bor på 18 kvadratmeter. Det kommer jeg til å gjøre til jeg er 29, hvis alt går etter planen. Det er lite, men koselig. Har en liten gang, en fint bad, en fin kjøkkenkrok, sofakrok (sovesofa) og spisebord med plass til 6 stk. Hvis jeg klarer å kjøpe i Oslo, kommer jeg nok til å bo ganske lite. Det tror jeg går fint. Anonymkode: ab62b...6b4 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 46km er luksus for mange i de store byene. Da er det stort nok til å ha separat soverom, hvis romløsning er bra. Anonymkode: 86855...81e 6
Sinsiew Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 Bor i en leilighet på 80 kvadratmeter nå, og merker at blir for lite med 2-3 barn. Kommer til å se etter noe større når mini i magen har kommet ut. Jeg kunne aldri klart det.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 Jeg har en anelse mindre, ca 43m2, men det er jo i samme størrelsesorden, så jeg svarer: Ja, det ville jeg nok klart når det bare er jeg som bor der, men om jeg får barn så blir det jo litt lite. I tillegg så skal jeg jo innrømme at jeg ønsker meg noe større, si 60-70 km2 for å ha mer plass til gjester og lignende. Men å klare det så lenge man bor alene, er det ingen tvil om at jeg greier. Anonymkode: 17523...06b 2
Vindmølle Skrevet 24. april 2017 #7 Skrevet 24. april 2017 Hvis jeg hadde vært singel kunne nok det ha gått, men med familie er det helt utenkelig for meg. Når jeg tenker meg om så tror jeg nok at jeg som singel også hadde ønsket meg noe større, og hadde nok vært villig til å spare lenge for å få det til.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #9 Skrevet 24. april 2017 Vi leide en leilighet på 45 kvm. Dersom det bare var meg og evt. samboer hadde det gått helt fint. Kunne godt ha bodd der resten av livet da. Men når vi fikk barn ble 45 kvm. litt lite. Vi har ikke så stor plass nå heller, kanskje 55 kvm. eller noe slik. Det er også for lite for tre personer. Vi skal heldigvis flytte om ett par mnd. Anonymkode: 1d70c...be9
altflyter Skrevet 24. april 2017 #10 Skrevet 24. april 2017 Det kommer veldig an på planløsningen. Du kan ha alt fra ett til tre små soverom på den plassen. Så lenge jeg har nok soverom og akseptabel størrelse på bad og kjøkken med plass til det nødvendigste, så ser jeg ikke problemet. Du har leiligheter på 70kvadrat som kan virke mindre enn en på 40 om planløsningen er dårlig 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #11 Skrevet 24. april 2017 Ikke om jeg tilbrakte mye tid hjemme. Hadde jeg hatt en jobb der jeg var mye borte, så ja Anonymkode: a38ca...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #12 Skrevet 24. april 2017 Ja, det hadde gått helt fint. Om jeg ikke hadde barn. Men har 2 tenåringer, av forskjellig kjønn. Så det hadde blitt for lite. Nå er vi heldige og bor på 120 m2. Jeg har lyst på noe mindre da barna flytter, men ser dårlig ut. Da mindre leiligheter, ikke koster så mye mindre. Med mindre jeg skal ha leilighet på 40 m2. Men siden jeg har 2 barn, vil jeg ha minst 2 soverom, så de alltid kan komme på besøk. Anonymkode: db865...40a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #13 Skrevet 24. april 2017 10 minutter siden, altflyter skrev: Det kommer veldig an på planløsningen. Du kan ha alt fra ett til tre små soverom på den plassen. Så lenge jeg har nok soverom og akseptabel størrelse på bad og kjøkken med plass til det nødvendigste, så ser jeg ikke problemet. Du har leiligheter på 70kvadrat som kan virke mindre enn en på 40 om planløsningen er dårlig Man skal jobbe ganske hardt for å presse tre, selv små, soverom inn på 46 m2. Da kan du nok ikke forvente deg akseptabel størrelse på bad og kjøkken. La oss være moderat og si at hvert soverom er 8m som er et lite soverom, med tre stk. har man allerede brukt 24m2 og har da kun 22m2 til kombinert stue/kjøkken, bad og inngangsparti. Det kan virke greit nok, men så skal man ha inn noen hyller og et par langskap som opptar plass, også selv om de henger dem opp fra gulvet. Vipps så har man en liten utrivelig krypt med tre små likkister som soverom. Ikke det jeg kaller et trivelig sted å bo. Anonymkode: 17523...06b 3
altflyter Skrevet 24. april 2017 #14 Skrevet 24. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man skal jobbe ganske hardt for å presse tre, selv små, soverom inn på 46 m2. Da kan du nok ikke forvente deg akseptabel størrelse på bad og kjøkken. La oss være moderat og si at hvert soverom er 8m som er et lite soverom, med tre stk. har man allerede brukt 24m2 og har da kun 22m2 til kombinert stue/kjøkken, bad og inngangsparti. Det kan virke greit nok, men så skal man ha inn noen hyller og et par langskap som opptar plass, også selv om de henger dem opp fra gulvet. Vipps så har man en liten utrivelig krypt med tre små likkister som soverom. Ikke det jeg kaller et trivelig sted å bo. Anonymkode: 17523...06b Man kan for eksempel ha en hems som et soverom om det er høyt under taket. Det er utrolig hva som er mulig om man er kreativ 1
Puny Skrevet 24. april 2017 #15 Skrevet 24. april 2017 Ja, så lenge jeg er alene, hadde vi vært to på den plassen, hadde det vært litt heftig
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #16 Skrevet 24. april 2017 Jeg har bodd på 29 i de siste 13 årene. Må si jeg lengter etter mere plass, til meg og mine 4 katter, :-9.... Anonymkode: 9230b...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #17 Skrevet 24. april 2017 1 minutt siden, altflyter skrev: Man kan for eksempel ha en hems som et soverom om det er høyt under taket. Det er utrolig hva som er mulig om man er kreativ Men da snakker man strengt tatt ikke lenger om soverom, ei heller leiligheter i samme prisklasse (de relativt få leilighetene som er veldig høye under taket koster som regel en del mer nettopp fordi man kan bruke takhøyde til lagringsplass, kosestue eller en sovehems). Man kan saktens presse inn en Mikkemus løsning i en leilighet med vanlig takhøyde også, men jeg ville nok ikke forventet at gjester blir imponert over å bli innlosjert i likhusskuff "hengende" under taket Anonymkode: 17523...06b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #19 Skrevet 24. april 2017 Nei. Kunne hadde jeg måttet, men nei. Anonymkode: cb4dc...55c
Djungelvrål Skrevet 24. april 2017 #20 Skrevet 24. april 2017 Nei, vi bor to stykk på 180 kv og jeg syns det er lite. Hadde fått klaus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå