Gå til innhold

Vilkår i husdyrforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet ikke om jeg bare er dum og ikke forstår eller om jeg har rett og faktisk forstår det Dnb ikke vil si rett ut.

Jeg har lest gjennom DnBs husdyrforsikring for hund og katt og under leddsykdommer og tannsykdommer står det vilkår spesifikt KUN for hund og ikke katt.

Chattet med DnB som først brøt samtalen da jeg spurte om dette. Ble en kasteball gjennom 4-5 ulike rådgivere som fremdeles ikke hadde klart å svare på om disse hundevilkårene også gjaldt katt eller hva vilkårene for katt er når det gjelder tann og leddsykdommer. For jeg synes jo at mna burde skrive spesifikt hva vilkårene er for katt, på lik linje med hund, da vilkårene kan være forskjellige.

Så fikk jeg endelig et siste svar i samtalen fra Dnb som jeg forsto.

Det svaret er som følger fra DnB ( tok kopi )  " der det står hund gjelder det hund, der det står ingenting gjelder det begge deler"

Ok, greit at hund gjelder hund og at der det står ingenting ( hverken hund eller katt ) gjelder det begge deler". Det forstår jo jeg også, men det svarer jo ikke på hva viilkårene for katt er når det gjelder leddsykdommer og tannsykdommer.

Gjør det vel? Jeg mener hvis det finnes vilkår for katt når det gjelder ledd og tannsykdommer, burde det ikke da stå oppført? Eller er det slik at hvis det ikke står noe vilkår for katt så dekker fosikringen absolutt alt angående ledd og tannsykdommer?

Endret av Lilia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...