AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Jeg var å leste noen blogger da kom over en blogger som hevder mer eller mindre at vi undertrykker muslimske kvinner. I hvertfall slik jeg forstod det. Når jeg tenker meg så stemmer det jo. Jeg er selv imot at folk blir tvunget til å kle seg slik. Men når vi også fratar andre muligheten til å utøve/praktisere, er vi egentlig så mye annerledes enn de som påtvinger dem hijab eller lignende plagg. Hva er deres tanker rundt dette her? Bloggen: www.farrah.blogg.no Anonymkode: db01d...7c6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Beklager for skrivefeilene 😠 skrev via tlf Anonymkode: db01d...7c6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 Hun bloggeren må jo nesten spør seg selv om hvorfor hun vil fortsette å være i Norge da, hvis det finnes land hvor hun tydeligvis kan få det bedre som tildekket kvinne. Anonymkode: a6c23...346 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun bloggeren må jo nesten spør seg selv om hvorfor hun vil fortsette å være i Norge da, hvis det finnes land hvor hun tydeligvis kan få det bedre som tildekket kvinne. Anonymkode: a6c23...346 Ja, det er jo forsåvidt riktig det. Men det er jo litt dumt, å behandle mennesker slik. Er det ikke det da? Jeg pleide å være imot dette selv før, inntil jeg innså hvor dobbelt moralske vi er. Anonymkode: db01d...7c6
Gjest NotNaomi Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun bloggeren må jo nesten spør seg selv om hvorfor hun vil fortsette å være i Norge da, hvis det finnes land hvor hun tydeligvis kan få det bedre som tildekket kvinne. Anonymkode: a6c23...346 Jøss. Er det ikke lov til å uttrykke at det er noe en syns er urettferdig eller galt i dette landet uten at en skal få beskjed om å flytte fra landet?? Snakk om å ville underkue folk!
Mari Y Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun bloggeren må jo nesten spør seg selv om hvorfor hun vil fortsette å være i Norge da, hvis det finnes land hvor hun tydeligvis kan få det bedre som tildekket kvinne. Anonymkode: a6c23...346 Men det er gjerne nettopp det de ofte ikke har.
Mari Y Skrevet 24. april 2017 #7 Skrevet 24. april 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var å leste noen blogger da kom over en blogger som hevder mer eller mindre at vi undertrykker muslimske kvinner. I hvertfall slik jeg forstod det. Når jeg tenker meg så stemmer det jo. Jeg er selv imot at folk blir tvunget til å kle seg slik. Men når vi også fratar andre muligheten til å utøve/praktisere, er vi egentlig så mye annerledes enn de som påtvinger dem hijab eller lignende plagg. Hva er deres tanker rundt dette her? Bloggen: www.farrah.blogg.no Anonymkode: db01d...7c6 Det jeg synes er ironisk er at mens vi har folk som virkelig kjemper mot mye av kvinneundertrykking, og for å fremme homofile eller kvinner i disse miljøene, så er det folk som åpenbart bare stigmatiserer alle muslimer som farlige og 'kast dem ut av landet', samtidig som de hevder at det er fordi det er en kvinneundertrykkende religion. Det man da kan lure på er, hvordan skal man tale på vegne av muslimske kvinners rettigheter ved å ville kaste dem ut, fordi de er muslimer? Som det SIAN ser ut til å ville gjøre. 1
Gjest Elseby13 Skrevet 24. april 2017 #8 Skrevet 24. april 2017 Har ikke lest den bloggen. Jeg føler meg ikke diskriminert av noen.
Jolene Skrevet 24. april 2017 #9 Skrevet 24. april 2017 Nei, det er det ikke. Tildekking har ingenting med religion å gjøre, ergo er det ingen grunn til å tillate det. Hadde flisa vært snudd om, og vi var i et muslimsk land, hadde vi måttet dekke oss til.
Mari Y Skrevet 24. april 2017 #10 Skrevet 24. april 2017 5 minutter siden, Jolene skrev: Nei, det er det ikke. Tildekking har ingenting med religion å gjøre, ergo er det ingen grunn til å tillate det. Hadde flisa vært snudd om, og vi var i et muslimsk land, hadde vi måttet dekke oss til. Jeg tror ikke vi kan si at det er 'vi' som gjør det, men at noen mennesker i samfunnet her har åpenbart mye hat og fordommer mot muslimer, og jeg kan ikke se hvordan dette skal hjelpe kvinnene som undertrykkes om man møter dobbel fordømmelse.
Jolene Skrevet 24. april 2017 #11 Skrevet 24. april 2017 26 minutter siden, Mari Y skrev: Jeg tror ikke vi kan si at det er 'vi' som gjør det, men at noen mennesker i samfunnet her har åpenbart mye hat og fordommer mot muslimer, og jeg kan ikke se hvordan dette skal hjelpe kvinnene som undertrykkes om man møter dobbel fordømmelse. Tildekking hører ikke til noe sted annet enn en ørken. Sist jeg sjekket, var det ikke mye ørken i Norge.
Mari Y Skrevet 24. april 2017 #12 Skrevet 24. april 2017 3 minutter siden, Jolene skrev: Tildekking hører ikke til noe sted annet enn en ørken. Sist jeg sjekket, var det ikke mye ørken i Norge. Men tror du virkelig at alle muslimske kvinner du ser på gaten velger det, òg, da? Hvordan vet du at det ikke er pga press fra familien osv? Er det da riktig å få dem til å føle seg enda mer tråkket på?
Mari Y Skrevet 24. april 2017 #13 Skrevet 24. april 2017 6 minutter siden, Jolene skrev: Tildekking hører ikke til noe sted annet enn en ørken. Sist jeg sjekket, var det ikke mye ørken i Norge. Problemet er jo at slikt hat som muslimhatende grupper sprer, handler ikke så mye egentlig om sløret, men om menneskeforrakt. Om kvinner blir undertrykt i en gitt kultur, så skal man da vel ikke hjelpe dem ved å hetse dem? 1
Jolene Skrevet 24. april 2017 #14 Skrevet 24. april 2017 1 time siden, Mari Y skrev: Men tror du virkelig at alle muslimske kvinner du ser på gaten velger det, òg, da? Hvordan vet du at det ikke er pga press fra familien osv? Er det da riktig å få dem til å føle seg enda mer tråkket på? Derfor burde tildekking ikke vært lovlig. Er ikke stadfestet i koranen eller islam, så dermed holder det ingen grunn til å ikke forby det. 1 time siden, Mari Y skrev: Problemet er jo at slikt hat som muslimhatende grupper sprer, handler ikke så mye egentlig om sløret, men om menneskeforrakt. Om kvinner blir undertrykt i en gitt kultur, så skal man da vel ikke hjelpe dem ved å hetse dem? Klart man skal hjelpe dem, jeg støtter feks gruppen "My stealthy freedom". Ingen kvinner fortjener å være tildekket fordi noen har tolket en tekst dithen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå