AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Noen med erfaring med å kjøpe/selge eneboliger i Drammen i 2017? Hva syns dere om situasjonen på boligmarkedet? Er det mange om beinet? Vanskelig å vinne i en budrunde? Går boliger mye over takst? Det jeg syns problemmet med Drammen er at det er lite ledig plass til utbygging og hvis det først bygges noe nytt, så er det leilighetkomplekser eller smale og høye rekkehus. Ikke helt familievennlige, ingen hage. Anonymkode: eeae8...a96
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Nå bor jeg i Drammen. Men er lite nytt her ja. Og hvor vanskelig det er, kommer vel an på hvor dere skal bo? Jeg bor på Konnerud, og her kommer det ikke mange eneboliger for salg, så da går det raskt, spesielt om det er en attraktiv bolig. Og det er jo flere attraktive steder i Drammen. Anonymkode: e637f...a42
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 Du må nok regne med å by mange 100 000 over takst. Har fulgt et par stykker som akkurat har kjøpt og det ble nærmere 500 000 over takst. Prisantydning var 3,5 mill + Skal du kjøpe rundt 5-6 mill så er det kanskje ikke så mange som byr? Anonymkode: f2259...14a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må nok regne med å by mange 100 000 over takst. Har fulgt et par stykker som akkurat har kjøpt og det ble nærmere 500 000 over takst. Prisantydning var 3,5 mill + Skal du kjøpe rundt 5-6 mill så er det kanskje ikke så mange som byr? Anonymkode: f2259...14a Tenkte å kjøpe i 5,5-6,5 mill klassen. Har deltatt på to budrunder. Den første gikk 900 000 kr over verdivurdering, den andre 550 000 kr over. Håpløst. Anonymkode: eeae8...a96
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 Det er nok blitt veldig populært i Drammen. Vi har tenkt å kjøpe utleieleilighet der som en investering, men det er nok flere som tenker det samme. Kommuner som ikke har eiendomsskatt er nok blitt veldig attraktivt. I tillegg ligger ikke Drammen så langt unna Oslo. Anonymkode: d0722...0f4
Illuminatum Skrevet 25. april 2017 #6 Skrevet 25. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen med erfaring med å kjøpe/selge eneboliger i Drammen i 2017? Hva syns dere om situasjonen på boligmarkedet? Er det mange om beinet? Vanskelig å vinne i en budrunde? Går boliger mye over takst? Det jeg syns problemmet med Drammen er at det er lite ledig plass til utbygging og hvis det først bygges noe nytt, så er det leilighetkomplekser eller smale og høye rekkehus. Ikke helt familievennlige, ingen hage. Anonymkode: eeae8...a96 Det har vel vært mange familivennlige hus tilgjengelig i Kniveåsen, men i sentrale strøk er det nok mest leiligheter. Underlia, Øren,Toppenhaug og Strøtvedt er sentrumsnære områder hvor det også er en del eneboliger og mange med god tomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå