Gjest Xavia Skrevet 22. desember 2004 #1 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har laget kalkun en gang før i mitt liv. Den var fersk, dvs aldri hadde vært frossen da vi stekte den. Lurer på om det var derfor det gikk så bra, at den ble saftig og fin?? Uansett, nå er det min tur til å stå for kalkunmiddagen igjen. Synes alltid kalkun smaker tørt og tamt. (Ja, bortsett fra den ene gangen jeg virkelig fikk det til...) Noen som har noen gode tips på hvordan jeg skal steke kalkunen for å unngå dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2004 #2 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg skal steke kalkun for første gang på julaften i år og gruer meg også litt. Svigermor har lang erfaring med dette og hun bruker alltid stekepose. Så det skal jeg også bruke så får vi håpe at det blir et vellykket resultat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 23. desember 2004 #3 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg får den til saftig og god selv om den er frossen, jeg... Til fyll bruker jeg epler, svisker og aprikos, for å gi den litt smak og aroma Pensler med smør og krydder under stekingen, flere ganger. Bruk steketermometer, steker du for lenge blir den tørr. Kjempeenkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå