Gå til innhold

Hvilket lokale er dette? Gammel kino ved siden av Hotel Continental

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interiøret er i helt rødt og jeg ble fortalt det ligger i en gammel kino ved siden av Hotel Continental i Oslo. Jeg har googlet men får opp gamle christiania teater som nå er ett boutique hotell men får det ikke til å stemme at det har vært en stpr bursdag her og at interiøret er rødt. Noen som har peiling på hvilket lokale jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt når denne bursdagen skal ha vært, men det stemmer at det bl a har vært kino der hotellet er idag og at det er en lang og spennende historie knyttet til bygget. 

Var der i forbindelse med fredningen av bygget, og tror det var rødt der. Men kan ikke garantere det... Nå har det vært en stor oppussing der under/etter fredningen, tror de skulle tilbake til opprinnelige farger og design. Vet ikke hvorfor du vil vite dette, men du finner sikkert mer info hos riksantikvaren/ved å kontakte hotellet :)

http://www.riksantikvaren.no/Aktuelt/Nyheter/Teateret-i-Stortingsgaten-16-i-Oslo-fredet

Eller så er det kanskje så enkelt som at det er Klingenberg? Er vel røde seter der, om det er det du mener med rødt :) Den kan sikkert leies til bursdag! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...