sweethoneyboo Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Vi ønsker å adoptere en voksen katt, men hva burde vi tenke på? All informasjon mottas med takk
Gjest HappyWaffle Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Først må dere forhøre dere om bakgrunnen til katten. Er dette en katt som har blitt dumpet? En villkatt som ble funnet? Eller er det noen som må omplasseres på grunn av forskjellige ting? en voksen katt er gjerne mer skeptisk i et nytt hjem og bruker lengre tid på å slå seg til ro enn en kattunge. Men her er det bare å bruke masse tid på å gjøre den trygg. Ikke press den til å komme frem fra under sofaen, den kommer når den føler seg trygg nok. Ikke slipp den ut før det har gått lang tid, med en voksen katt i nytt hjem vil jeg anbefale en mnd slik at dere ser at den veit hvor den hører hjemme.
sweethoneyboo Skrevet 24. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2017 Burde den gå ute med bånd? Har hørt man burde gjøre det med kattunger slik at de blir kjent?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 Jeg ville ha hatt den som fosterhjem først, for å se om hvordan den fungerer med dere. Jeg har en 10 år gammel katt som kom til oss for ett år siden, og selv om han ble funnet som løskatt så er det helt klart at han har hatt et hjem tidligere - er husren og kosete. Han hadde hatt et fosterhjem tidligere, men de mente han aldri kom til å slå seg til ro med noen fordi han var "gal" og skydde dem som pesten. Etter to måneder i fosterhjem hos oss innså vi at vi aldri klarte å gi ham ifra oss selv om det tok tid før han stolte på oss. Han er kosete, snakker mye, liker å leke, være ute...får vi venner med barn på besøk så er det null problem å kose med dem (han har et eget sted han kan trekke seg bort til om han ønsker å være alene). Til og med mennesker som er redde for katter liker katten vår. Han har valgt meg som "hovedmenneske", og stoler 100% på meg (og 80% på mannen min). Merker han har det så mye bedre nå enn før. Ble litt engasjert her nå ser jeg Praktisk sett, om dere adopterer fra dyrebeskyttelsen, FOD e.l så få med vaksinasjonskortet. De fikser resten. Om dere adopterer fra privat, få sjekket om den er chippet (registrer den så på dere), har alle vaksiner, ormekur... Når det gjelder å være ute så er det liten vits i å prøve å ta på en gammel katt bånd...det blir dyreplageri i mine øyne. Ha katten inne i minst 3 uker før du blir med den ut en tur. La den snuse og gni seg inntil ting, spesielt nå som det er vår er det mange rare lukter for pusen. Etterpå kan du gjerne ha døren på gløtt slik at katten kan komme seg inn selv når den er ute frem til den skjønner hvor inngangen til hjem er. Vår har nå lært seg å vente utenfor helt til noen åpner. Lykke til Anonymkode: 30e5d...756
sweethoneyboo Skrevet 24. april 2017 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2017 Vi blir å adoptere fra dyrebeskyttelsen. Bra å bli engasjert, vil gjerne vite hva vi går til. Vi har lest oss mye opp, og det er noe vi har snakket om i ett år. Vi er unge, og håper på ett to-bent barn en gang i fremtiden, det er det som gjør oss litt skeptisk. Det er ikke snakk om nærmeste fremtid, kanskje om 2-3 år (vi er 25).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå