Gå til innhold

Undertrykkelse.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med å undertrykke kvinner?
Hva får de som undertrykker kvinner ut av å undertrykke mennesker og situasjoner? Det er som regel menn som undertrykker kvinner, hvorfor gjør dem det?

Jeg ønsker ikke å generalisere mennesker ved å sette mennesker inn i båser der de er i fra et eller annet land enn Norge, men noen er flinkere eller verre til å undertrykke sine kvinner enn andre. Det er iallefall ikke kulturen. Da er det isåfall personligheten til noen som mener det er riktig å presse og å undertrykke kvinnene. 

Anonymkode: e4613...352

AnonymBruker
Skrevet

Gå i spesielle klær, spis en spesiell rett, ikke vær for tynn/tykk for da mener mannsjåvinisten og undertrykkeren at kvinnene ikke er bra nok, finner feil ved disse kvinnene og påpeker det, nekter de grunnleggende menneskerettigheter som hele vesten har. 

Nå sier jeg at det er mest menn, og jeg vet at kvinner kan være sånn også, men undertrykkelsen som ha blitt skrevet om har omhandlet menn som undertrykket kvinner. Hva slags tilfredsstillelse får mannen av å se at hans kvinne får mindre selvtillit, og blir "mindre attraktiv" på en måte? Eller er det bare en skikkelig drittsekk jeg beskriver?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å undertrykke kvinner?
Hva får de som undertrykker kvinner ut av å undertrykke mennesker og situasjoner? Det er som regel menn som undertrykker kvinner, hvorfor gjør dem det?

Jeg ønsker ikke å generalisere mennesker ved å sette mennesker inn i båser der de er i fra et eller annet land enn Norge, men noen er flinkere eller verre til å undertrykke sine kvinner enn andre. Det er iallefall ikke kulturen. Da er det isåfall personligheten til noen som mener det er riktig å presse og å undertrykke kvinnene. 

Jeg tror det handler om at folk finner tilfredsstillelse i å ha noen å hate. I tillegg til obskur bruk av religion.

AnonymBruker
Skrevet

Noen menn har så dårlig selvfølelse og tror at det å være mandig er at man må være bedre enn kvinner i alt, så de blir svært truet når kvinner blir bedre enn menn og prøver å gjøre så godt de kan for at det ikke skal skje. Tro det eller ei, men det finnes slike menn her i Norge og. 

Anonymkode: 2f595...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...