Gå til innhold

Innvandrerbutikk i Oslo? :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere noen store og gode å anbefale? Gjerne av den mer billige sorten, men så lenge utvalget er bra så går det helt fint. Vil aller helst ha en ren "asiatisk" butikk og en ren "midtøsten" butikk :) 

Det jeg ser etter er butikker som generelt sett selger hvitløk på glass, varme ferdigretter, billig grønt, eksotisk frukt, morsomme chips, stort utvalg av nudler, nøtter, osv, dere skjønner sikkert tegningen. 

Takker for svar 

Anonymkode: a17c3...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen store og gode å anbefale? Gjerne av den mer billige sorten, men så lenge utvalget er bra så går det helt fint. Vil aller helst ha en ren "asiatisk" butikk og en ren "midtøsten" butikk :) 

Det jeg ser etter er butikker som generelt sett selger hvitløk på glass, varme ferdigretter, billig grønt, eksotisk frukt, morsomme chips, stort utvalg av nudler, nøtter, osv, dere skjønner sikkert tegningen. 

Takker for svar 

Grønland torg rundt hjørnet for postkontoret er vel størst og med best utvalg. 

Anonymkode: 9df3f...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Grønland torg rundt hjørnet for postkontoret er vel størst og med best utvalg. 

Er den av type midtøsten? :) 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er den av type midtøsten? :) 

Ts 

Stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på flere i de årene jeg har bodd i Oslo og kan definitivt anbefale deg Grønland Torg Frukt og Grønt. Jeg er der ukentlig og prisene er det ingenting å utsette på heller. De er ofte billigere enn mindre innvandrerbutikker fordi de har mulighet til å ta inn flere typer frukt og grønt og større mengder pga stor pågang fra kunder:laugh: Jeg anbefaler deg at du tar deg god tid i ukedagene mellom 16-19, da er det ofte mye folk i kø og jeg har opplevd å stå der en stund.. Du må også prøve utvalget de har av oliven om du er fan av det, helt fantastisk! Godt utvalg av ris, nøtter, masse gode karriblandinger (min samboer elsker utvalget av karri til indisk også).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om den fortsatt ligger der, men i Brugata lå det en aldeles fantastisk asiatisk butikk. Jeg fikk til og med bestilt inn en type nudler de ikke hadde inne til vanlig der.
Damene bak kassa var mugne som faen, men han vesle gamlingen som jobba der var kjempesøt XD

Hvis den fortsatt ligger der, gå fra Brugata trikkestopp innover i Brugata mot Grønland, omtrent halvveis ligger det to små asiatiske butikker på venstre side, dørene står rett ved siden av hverandre, du skal inn den til høyre.

Edit; holder med Silje over meg, om Grønland Torg Frukt og Grønt. Det er også en herlig butikk med mye godt.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Silje92 skrev:

Jeg har vært på flere i de årene jeg har bodd i Oslo og kan definitivt anbefale deg Grønland Torg Frukt og Grønt. Jeg er der ukentlig og prisene er det ingenting å utsette på heller. De er ofte billigere enn mindre innvandrerbutikker fordi de har mulighet til å ta inn flere typer frukt og grønt og større mengder pga stor pågang fra kunder:laugh: Jeg anbefaler deg at du tar deg god tid i ukedagene mellom 16-19, da er det ofte mye folk i kø og jeg har opplevd å stå der en stund.. Du må også prøve utvalget de har av oliven om du er fan av det, helt fantastisk! Godt utvalg av ris, nøtter, masse gode karriblandinger (min samboer elsker utvalget av karri til indisk også).  

Og så er varene så ferske fordi de går så fort unna.  :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for tips!

Vet dere om en egen mer asiatisk butikk også? Elsker stemningen på slike plasser :)

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor, god, billig OG bra... 

Midtøstensk: Tøyen torg, Pakmat (Jens Bjelkes gate), Izmir (Torggata 21), Nor (Storgata), Ankara (Norbygata), Ercan (Trondheimsveien/Heimdalsgata 2), Vatan (Herslebs gate 5), Aksa (Trondheimsveien 20), en i samme bygget som Rodeløkka studenthus (Trondheimsveien 27), den som het "Basilico" (Carl Berners plass), Sagene torg (Grimstadgata), Sultan (Ivan Bjørndals gate), det er også en i Mathallen/Vulkan, en på Helsfyr t-banestasjon, og var/er en på Lambertseter t-banestasjon.

Asiatisk: A Food market (Osterhaus gate)

Østeuropeisk: Politrus (Storgata)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...