Quinden Skrevet 22. desember 2004 #21 Del Skrevet 22. desember 2004 Litt av et dilemma dette her... Men jeg er redd for at hvis du kutter ut hesten, så vil kanskje ikke forholdet bli særlig bra heller, i og med at du kutter ut noe som er blitt din livsstil, så tenk deg veldig godt om. Det vil jo etterlate et stort tomrom i livet ditt, som samboeren kan kanskje ikke helt klarer å fylle, men det er ikke alltid så godt å få både i pose og sekk... Lykke til uansett. Er så glad når jeg hører noen som tar dyrhold så til de grader alvorlig som deg, det er nok de som hadde latt sin firbeinte i stikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #22 Del Skrevet 22. desember 2004 ...jeg synes det er fullstendig forkastelig å sette dyr foran mennesker på den måten. Jeg er enig i at det er forkastelig å sette dyr foran mennesker i de fleste sammenhenger - men her dreier det seg tross alt om jentas altoppslukende interesse. Man kunne like gjerne sagt at hun spilte håndball på høyt nivå og at kjæresten ville at hun skulle nedprioritere dette, feks. Jeg har forståelse for at det er kjipt for kjæresten å være sammen med henne, men også for at hun prioriterer interessen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 22. desember 2004 #23 Del Skrevet 22. desember 2004 Laetitia skrev: ...jeg synes det er fullstendig forkastelig å sette dyr foran mennesker på den måten. Fordi? Poenget er vel at dette er en livsstil/hobby, ikke hvor mye man verdsetter dyr eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #24 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg forstår meg på kjæresten din. Å alltid være den NEST viktigste i livet ditt tar nok på. Jeg kunne aldri ha vært sammen med en som er så oppslukt av en hobby. (Men jeg kunne sikkert ikke vært sammen med en toppidrettsutøver heller..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #25 Del Skrevet 22. desember 2004 Hest er ingen hobby, det er en livsstil. Skjønner deg godt jeg ! Hvor mange mannfolk gir opp lidenskapen sin til fordel for ei jente ? Det er IKKE mange! Hvorfor er det forkastelig å bruke mer penger og tid på hesten sin enn kjæresten ? Som noen andre her har skrevet: En hests selskap kan være like mye (om ikke mer) givende enn et menneskes. Jeg tilhører også dem som foretrekker dyrs selskap fremfor mennesker (selv om jeg selvsagt ikke isolerer meg fra andre folk... liker jo å være sammen med mennesker og ) Han viste jo at du prioriterte hesten først da dere ble sammen, men han valgte å gå inn i et forhold med deg... hvorfor ? Trodde han du ville forandre deg? Trodde han at du etterhvert ville bli mer glad i han enn lidenskapen din ? Følg hjertet ditt du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #26 Del Skrevet 22. desember 2004 Du har satset på feil"hest". tror egentig bare du kan flyte inn i stallen til den hesten med fire ben. Forstår typen din godt. eg og vil så mye,men det koster for mye a tid og penger. Flytt i stallen, så kansje du får råd til å ta med esten på ferie også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. desember 2004 #27 Del Skrevet 22. desember 2004 Hest er ingen hobby, det er en livsstil. Skjønner deg godt jeg ! Hvor mange mannfolk gir opp lidenskapen sin til fordel for ei jente ? Det er IKKE mange! Hvorfor er det forkastelig å bruke mer penger og tid på hesten sin enn kjæresten ? Det er vel ikke noe feil i det, men når man bruker all fritid(fire timer om dagen pluss stevner i helgene er vel i praksis all fritid) og alle penger på hest kan man nesten ikke forvente at en kjæreste skal holde ut. Virker som om kjæreste til trådstarteren her bare har sett realiteten i øynene spør du meg. Jeg tror det eneste realistiske i lengden (alt går jo bra når man er nyforelsket) er å finne en kjæreste med samme interesser, eller å velge å være singel. Dersom man vil ha mennesker i livet sitt så man prioritere dem i alle fall litt. Vil tro venner utenfor hestemiljøet også blir gradvis borte dersom man driver på på denne måten lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #28 Del Skrevet 23. desember 2004 Hest er en tidkrevende ting å drive med ja... De som bare er i stallen en time eller to om dagen har vel som regel tid til andre ting... men for de skikkelig hestefrelste går som regel hest foran venner. (med mindre man har venner som er like mye i stallen som deg selv da ) Ser ikke noe galt i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 23. desember 2004 #29 Del Skrevet 23. desember 2004 Det er vel ikke det at samboeren din har forandret seg. Men at han rett og slett ikke har forstått konsekvensen, av det du driver med. Det er mye enkelre i begynnelsen å godta ting, for da er man opp over ørene forelsket. Han ahr kanskje trodd at du med tiden ville bruke litt mer tid på han, men siden du ikke gjør det blir det slitsomt for han. Noe som er veldig forståelig, for det er ikke alle som forstår like godt. Derfor burde du kanskje ikke være i et forhold, med en som ikke har samme interesse som deg. For det blir da utrolig vanskelig for den personen å forstå. Så kanskje du rett og slett skulle sette en strek, og la samboeren din finne en som kan gi han det han søker etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #30 Del Skrevet 23. desember 2004 Fint å ha en livsstil, for all del, men hvorfor fikk du deg kjæreste når du visste at du uansett ville sette hesten først? Javel, så aksepterte han det, men trodde du egentlig at han ville akseptere det bestandig? Tror du ikke at han innerst inne kan ha hatt et lite håp om å få deg på bedre tanker? Hva skulle du med en kjæreste som du visste alltid ville være nummer to for deg? Jeg synes ikke det er pent av deg å holde på slik, og skjønner som sagt godt at han ber deg velge. Om det valget ikke faller ut til hans fordel, får han i det minste muligheten til å finne noen med en livsstil som er mer kompatibel med hans egen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. desember 2004 #31 Del Skrevet 23. desember 2004 Her tror jeg kjæresten din må gå til fotballkoner for å lære... :o Det der kan da ikke sammenlignes! Fotballkoner kan ikke klage på mangel på penger. Fotballkoner pleier da å ha mulighet til å reise bort med sin kjære i ferier. Det kan ikke trådstarter, både fordi det har hun ikke økonomi til, og fordi hun ikke kan/vil være borte fra hesten sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt Skrevet 23. desember 2004 #32 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg er hverken mer eller mindre sammen med han nå en når vi møttes, og økonomien er omtrent den samme. Så han har visst "betingelsene" fra dag 1, så det er vel feil å si at jeg er naiv som trodde det skulle funke. Det har funket helt fint frem til de siste mnd. Jeg har forståelse for om han velger å bryte, men det må bli hans valg. Jeg kan ikke bestemme det for han. Slik jeg ser på det med hesten min er at dette er en slik hest man har "once in a life time", jeg kommer aldri til å ha råd til å kjøpe en hest med en slik kapasitet igjen, og derfor prioriterer jeg dette livet, akkuratt nå. For det er det jeg vil!! Ang venner, så er de fleste venninnene mine i hestemiljøet så det er ikke noe problem.. De få veninnene jeg har utenom hestemijøet vet hva det betyr for meg, og savner ikke meg på byen og fest. Vi er flinke til å finne på ting som ikke koster penger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt Skrevet 23. desember 2004 #33 Del Skrevet 23. desember 2004 Dessuten har sambo aldri betalt en kr. for hesten. Har aldri forventet økonomisk eller moralsk oppbacking fra han på dette. Men, jeg setter veldig pris på når han er med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #34 Del Skrevet 23. desember 2004 Javel... :o Da har du vel egentlig gitt svaret selv, har du ikke. Jeg skjønner at hesten betyr mye for deg, men beklager, jeg synes det er fullstendig forkastelig å sette dyr foran mennesker på den måten. Aldeles enig. Du har tydeligvis bestemt deg for hva dine prioriteringer er. Skjønner typen din innmari godt om han dumper deg på ræva jeg. Hvem søren vil vel komme etter en jævla HEST??? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #35 Del Skrevet 23. desember 2004 Hvis han ikke ville komme etter hesten burde han vel ikke gått inn i et forhold til henne i utgangspunktet ? Eller forventa han at hun skulle dumpe hesten til fordel for han ? Hvem søren vil vel komme etter en jævla HEST??? Hester kan være mye hyggeligere enn mennesker.. bare så du vet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. desember 2004 #36 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg skjønner samboeren din godt jeg. Og når det gjelder at samboeren din har vært klar over "betingelsene" fra dag en... Vel, i begynnelsen av et forhold aksepterer en nok mer, og ser nok heller ikke helt konsekvensene av ting. En regner vel også med at kjærestens prioriteringer vil endre seg litt underveis. Etter å ha vært sammen i flere år synes jeg egentlig kjæresten bør være det viktigste i livet ens. Det betyr selvsagt ikke at en må gi opp hobbyen sin, for all del. En skal jo ikke gi opp "livet sitt" bare fordi en har fått kjæreste. Men skjønner at det kan bli et problem når hobbyen er viktigere enn forholdet. Hvis det går med fire timer i stallen hver dag kan det da umulig være mye tid igjen til dere to sammen. Det er nok noe en kan leve med en stund, men hvis jeg var sammen med en som hadde en så altoppslukende hobby hadde nok jeg spurt meg selv hvorfor jeg var der i det hele tatt. Hva skal kjæresten med meg hvis det aldri er tid til å pleie forholdet, at en aldri kan dra bort sammen, at en alltid er 2.prioritet. Nei, synes igrunn det høres ut som om du ikke har tid til å ha en kjæreste jeg. Da måtte det isåfall være en som deler din interesse, slik at dere ihvertfall hadde det felles. Kjærligheten er dessverre ikke alltid nok. Både tid og omtanke må til for å få et forhold til å fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #37 Del Skrevet 23. desember 2004 Slik jeg ser på det med hesten min er at dette er en slik hest man har "once in a life time" Og kjæresten din er ikke en sånn mann som man har "once in a lifetime"? Beklager, men dette høres bare verre og verre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #38 Del Skrevet 23. desember 2004 Og kjæresten din er ikke en sånn mann som man har "once in a lifetime"? Beklager, men dette høres bare verre og verre ut. Once in a lifetime? Er fremdeles bare en hest vi snakker om her da. Du har virkelig noen rare prioriteringer. Du må da vel kunne kutte den ridningen litt slik at du kan gi kjæresten din den tiden han fortjener. Stallen eller hesten for den del forsvinner da ikke om du drar på ferie et par uker. Er jo bare å sette den ut på for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #39 Del Skrevet 23. desember 2004 Til dere som ikke har forstått det: En hest er ikke "bare" en hest. Det finnes mennesker som prioriterer dyra sine foran kjæresten sin. Og jeg ser ikke noe unaturlig i det ! En hest er ikke en følelsesløs ting .. man kan faktisk bli bestevenner med et slikt dyr, og de er mye mer spesielle en hva "folk flest" tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. desember 2004 #40 Del Skrevet 23. desember 2004 For all del, jeg skjønner da at folk kan bli glad i en hest, og at det blir ens beste venn. Men i det en prioriterer hesten fremfor samboeren så skjønner jeg godt at kjæresten tilslutt får nok. Det blir ikke riktig å kreve at hun skal kutte ut hesten helt,- men det må kunne gå ann å kreve hverfall like mye tid og omtanke som hesten får. Jeg hadde hvertfall ikke giddet å være i et slikt forhold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå