Gå til innhold

kan jenter/damer starte en samtale på Tinder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha matchet med et mellom 50-60 kvinner på Tinder har jeg aldri opplevd at noen av dem har startet samtalen. Jeg skjønner at det kan være tøft å ta initiativ til å gå bort til en mann på et utested eller på biblioteket for å starta en samtale. Men å starte en samtale der man gjemmer seg bak en skjerm er jo noe helt annet. Det er vel ikke så skummelt? Jeg har også prøvd å se om kvinnene jeg har matchet med har tatt initiativ til å starte samtalene, men resultatet var at de slettet meg. 

Det høres kanskje ut som jeg klager, men jeg synes bare det er litt rart om årsaken er at de ikke tørr å gjøre det. Har hørt at de fleste kvinner har en del menn som skriver til dem uansett, så de trenger ikke å tenke på å starte samtalen. Men alle menn er da vel ikke sånn.

Jeg har for lengst funnet meg i at det er jeg som starter og styrer det meste av samtalen.

Anonymkode: 8b7cd...8d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare slik man må finne seg i. De fleste jenter har tett med matcher som gjerne tar initiativ og prater med dem, samt at mange sitter fast i hengemyren om at "det er mannen sin oppgave å ta initiativ", og da ender man opp med at nesten ingen tar initiativ. Jeg har vel fått sånn ca 100 matcher til nå og hvis jeg ikke husker feil er det 1 eller 2 som starter å prate til meg før jeg selv tok kontakt.

Anonymkode: 480a4...3c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det kan være tøft å ta initiativ til å gå bort til en mann på et utested eller på biblioteket for å starta en samtale. Men å starte en samtale der man gjemmer seg bak en skjerm er jo noe helt annet. Det er vel ikke så skummelt? 

Anonymkode: 8b7cd...8d4

Det er ikke skummelt nei, men jeg tenker det er bortkastet tid ettersom de fleste menn som virkelig er interessert vil skrive til deg.

Ettersom menn er mindre seksuelt kresne, er det jo en kjent sak at mange legger an på de fleste. De har i det minste en VISS terskel for å gjøre dette i det virkelige liv, på nettet har de ingen. Mange menn sveiper til høyre på nesten alle.

De mennene som faktisk har skrevet til meg har gjort det raskt, og da gjerne med utgangspunkt i profilen min og med raskt initiativ til date. 

Anonymkode: dcd16...5b6

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke skummelt nei, men jeg tenker det er bortkastet tid ettersom de fleste menn som virkelig er interessert vil skrive til deg.

Ettersom menn er mindre seksuelt kresne, er det jo en kjent sak at mange legger an på de fleste. De har i det minste en VISS terskel for å gjøre dette i det virkelige liv, på nettet har de ingen. Mange menn sveiper til høyre på nesten alle.

De mennene som faktisk har skrevet til meg har gjort det raskt, og da gjerne med utgangspunkt i profilen min og med raskt initiativ til date. 

Men det er jo litt bortkastet tid for oss menn og ta kontakt også, for hvis damen ikke tar kontakt så er hun selvsagt ikke interessert :ironi: merkelige greier dette her...

Og det andre der er jo faktisk en god grunn til å ta litt initiativ selv. Hvis du selv tar initiativ med en som ikke har tatt initiativ selv så er jo sjangsen mye større for at dette er en som ikke bare legger ann på alt som har 2 bein og en vagina, så man skulle jo tro dette var bedre, men den gang ei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo litt bortkastet tid for oss menn og ta kontakt også, for hvis damen ikke tar kontakt så er hun selvsagt ikke interessert :ironi: merkelige greier dette her...

Poenget her er jo at kvinner sveiper til høyre på LANGT færre så sjansen for at hun er interessert er jo mye større enn i motsatt tilfelle. 

Du ser jo forskjellen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe imot å skrive først, hvis det er en fyr jeg virkelig vil prate med. Men venter gjerne en stund for å se om han tar kontakt først - nettopp fordi da føler jeg i det minste han er litt interessert.

Men her for noen uker siden var jeg på date med en fyr som mente at hvis jenter skrev først, så var det gjerne fordi de da "hadde matchet med en de egentlig selv trodde var litt out of their league". Jeg synes nå dette høres idiotisk ut, men det fikk meg til å tenke litt. Tenker menn faktisk sånn om dama skriver først?

Anonymkode: 5571e...318

Gjest Christina146
Skrevet

Jeg som er J22 tok først kontakt med en match på tinder, er kjæreste med han nå 😊 Så vi finnes vi som tar initiativ også 😉

Skrevet

Nei, de kan ikke starte en samtale. Det er fysisk umulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså.. vi kan selvsagt si hei først. Men min erfaring er at om jeg sier hei først så svarer han aldri eller matchen slettes. Nettopp fordi menn sveiper JA til ALT av kvinnfolk på Tinder og først velger ut hvem de er intr i å snakke om ETTER å ha fått match. Det gjør ikke jeg (eller mine venninner), jeg trykker bare liker på de jeg faktisk syntes ser interessante ut. 

Derfor er det like greit at fyren sier hei først, så vet jeg hvertfall at han faktisk var keen på å matche med meg. 

Anonymkode: b050f...278

AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter samtalen med de som ser mest interessante ut, dersom de ikke kommer meg i forkjøpet. Men da er det gjerne fordi de har skrevet noe eller har et bilde som viser at vi har felles interesser eller humor, også kommenterer jeg det. Jeg sveiper av og til ja på "kanskje"-menn, og på en del menn jeg er usikker på om virkelig er interessert i meg (eller har de bare sveipet ja til alle?). De lar jeg ta kontakt selv om de vil. Min profil indikerer at jeg kanskje ikke er ute etter det samme som folk flest, og da er det greit å ha en ekstra screening ;) Jeg regnet på det her om dagen, og over 50% av de jeg faktisk har møtt har det vært jeg som tok kontakt med.

Anonymkode: 8c79f...fb7

AnonymBruker
Skrevet

Det er jaggu ikke mange menn som har starta en samtale med meg der inne. De som har gjort det, har som regel en plan. Pulings så fort som mulig. Ellers er det jeg som har starta samtalene. OG holdt de gående. Er så mange rare menn der ute, at jeg blir helt matt, så jeg har sletta appen.

Anonymkode: 67e9d...46f

• Liker 3
Skrevet

Jeg sier hei til nesten alle jeg matcher med..derimot nesten ingen menn som sier hei først🙄 Opplever også at de svarer en uke etter jeg har startet en samtale.

Skrevet

En venninne sa at hver gang hun starter samtalen, så blir hun slettet. Så nå avventer hun at han starter.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...