Gå til innhold

Utbetaling av sykepenger pga lang sykemelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NAV har overtatt utbetalingen. De skal ifølge en på tlf betales ut 25.4, men jeg sjekket på "din side" og "mine utbetalinger" på NAV og der står det ingenting? Ingen kommende utbetaling.Står bare at det ikke har vært utbetalt noe de 3 siste månedene.

Er det normalt? Det er første utbetaling av sykepenger fra NAV. Da NAV ble ringt, ble det sagt at alt er i orden. Det er vel 2 uker siden... Trenger pengene sårt da alle faste regninger er utsatt fra 10.4. 

Noen som har hatt sykepenger som vet litt? 

Anonymkode: d63cc...d2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet :( ? Regninger med forfall i morgen. Blir krise om ikke pengene kommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ringe. Feil kan skje

Anonymkode: 800a1...7eb

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ringe. Feil kan skje

Ja. Og nå er vi i et økonomisk helvete. 

Pga NAV faktisk har opplyst feil.

AnonymBruker
Skrevet

..Har man ingen rettigheter som forsørger, heller? Når man ikke får penger på to måneder? Er allerede straks 7 uker siden forrige utbetaling av penger. Det er snakk om at det ikke kommer noen utbetaling før om 4 uker, det vil si 11-12 uker uten lønn. Man skal visst straffes jævlig hardt for å bli skadet og/eller syk. 

Har man ingen rettigheter? Nav nevnte sosialhjelp, men det er jo like lang behandlingstid der som på sykepenger!? Hva gjør man? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

..Har man ingen rettigheter som forsørger, heller? Når man ikke får penger på to måneder? Er allerede straks 7 uker siden forrige utbetaling av penger. Det er snakk om at det ikke kommer noen utbetaling før om 4 uker, det vil si 11-12 uker uten lønn. Man skal visst straffes jævlig hardt for å bli skadet og/eller syk. 

Har man ingen rettigheter? Nav nevnte sosialhjelp, men det er jo like lang behandlingstid der som på sykepenger!? Hva gjør man? 

Det er til tilfeller som dette man alltid skal ha en buffer på minimum 3 månedslønner stående på en konto som ikke skal røres.

Anonymkode: 56dfb...665

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er til tilfeller som dette man alltid skal ha en buffer på minimum 3 månedslønner stående på en konto som ikke skal røres.

Anonymkode: 56dfb...665

Ja, det er sikkert mye en skulle gjort. Det hadde tatt oss 2,5 år å spare opp til det beløpet. Like lenge som ansettelsen.

Og i mellomtiden så ryker vaskemaskinen, noen må ha nytt tøy, bilen må på verksted (og det koster 20 000) osv. Sikkert greit for de som sitter med en månedslønn på 45 000, men det er ikke sånn her. Lever nøkternt fra før av, er ikke noe å kutte ned på. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sikkert mye en skulle gjort. Det hadde tatt oss 2,5 år å spare opp til det beløpet. Like lenge som ansettelsen.

Og i mellomtiden så ryker vaskemaskinen, noen må ha nytt tøy, bilen må på verksted (og det koster 20 000) osv. Sikkert greit for de som sitter med en månedslønn på 45 000, men det er ikke sånn her. Lever nøkternt fra før av, er ikke noe å kutte ned på. 

Hvis det er første gang du er sykemeldt, er du HELT sikker på at arb.giver har sendt inn intektsopplysningene? Det hadde nemlig min glemt og gjøre, så det er ikke alltid nav sin skyld.

Og det med kommende utbetalinger får ikke jeg heller, får beskjed 1 dag før de kommer på mail

Anonymkode: f2670...5cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk tre mnd uten sykepenger. Til slutt ringte jeg. Hadde ikke krav på. Selv når jeg forklarte...Nei står i vedtaket. Er så pisse lei av de som tar tlf rundt om i landet...de er helt låst fast.

De tenker jo ikke. Etter tre mnd og mange tlf klarer en person å finne ut at nav sanning hadde lagt sykemld med feil kode. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...