_popcorn_ Skrevet 24. april 2017 #21 Del Skrevet 24. april 2017 Toksinene dannes i meget liten grad i kjøletemperatur, men toksindannelsen kan oppstå ved romtemperatur, dette gjelder uavhengig av datomerking. Dagsfersk pasta som lagres i romtemperatur som blir kontaminert etter koking kan øyeblikkelig få dannet toksiner. Pasta som blir kjølt tilstrekkelig etter koking, og deretter holdt kjølig vil i liten grad få samme toksiner. Bakterien som danner toksiner er ganske vanlig, men drepes av koking, og for en oppvekst vil det da kreves rekontaminasjon. Pasta kokt av industri er underlagt rimelig strenge krav til hygiene, og vil dermed være mindre farlig. Man kan bli dårlig av pasta som har stått timesvis i romtemperatur, men i forseglede beholdere der kjølekjeden har vært konstant tidligere, så er sjansene små. Med så liten mengde som TS har spist, så er sjansen for alvorlige konsekvenser meget liten. Litt dårlig kan man bli, men det får ikke fatale følger, så fremst den som spiser har ett velfungerende immunforsvar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #22 Del Skrevet 24. april 2017 Herregud slapp av! Tror du ikke hele Norge hadde visst om det om det var dødelig å spise pasta 3 dager over "best før" og lagret i 5 timer i romtemperatur? Bare tenk deg alle de studentene på lesesalen som hadde stryke med hver uke. For ikke å glemme den sykt strenge kontrollen det ville vært på ferskvaredisker og salatbarer over alt og advarselskiltene. Mammabloggere. Ille skapt fullstendig matpakke anarki! Det hadde vært slått opp over alt. Death by pasta seriøst....tenk! Anonymkode: 3dd16...f65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #23 Del Skrevet 24. april 2017 Spytt den ut? Anonymkode: 31ccf...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 24. april 2017 #24 Del Skrevet 24. april 2017 Siden TS har forlatt tråden, antar jeg hun er omkommet av matforgiftning :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katana Skrevet 25. april 2017 #25 Del Skrevet 25. april 2017 Vi får tenne et lys. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #26 Del Skrevet 25. april 2017 Ops. Hadde aldri hørt om dette før! Når jeg lager meg spagetti eller pasta i form, hender det ofte at jeg glemmer å sette den i kjøleskapet , og den står oppå komfyren over natta. Så varmer jeg i micro og spiser dagen etterpå 🙈 Aldri blitt syk av det, har ofret kjøttet en tanke (luktet på og vurdert), men aldri pastaen. Man lærer tydeligvis så lenge man lever. Anonymkode: 8321a...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå