Måbarefåsiat... Skrevet 24. april 2017 #1 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg jobber i butikk og nettopp nå så hadde jeg en kunde som jeg omtrent ikke forsto hva sa pga tyggis. Har tenkt på dette før også, tygge tyggis ute blant folk er nå en ting, men når du snakker med andre? Tygge med åpen munn, slafse i vei. Noe så ulekkert. Nå skal det sies at jeg tar gjerne en toy jeg, blåser bobler også, men ikke mens jeg står og prater med noen. Enig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Angelina Skrevet 24. april 2017 #2 Del Skrevet 24. april 2017 Enig.. syns det er respektløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 24. april 2017 #3 Del Skrevet 24. april 2017 Finnes toy fortsatt? Hvor!?? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #4 Del Skrevet 25. april 2017 Voksne folk med tyggis er ekkelt uansett. De fleste slafser og smatter med åpen munn, mange leker også med tyggisen og har den tidvis hengende utenfor munnen. Også ser det så arrogant ut. Kvalme greier. Ser ytterst få som tygger med munnen igjen uten å lage lyd i tillegg. De få som tygger med munnen igjen, styrer ofte veldig med tyggisen inne i munnen slik at det både høres godt og ser helt snålt ut. Mange tygger som om livet skulle stå på spill også. For ikke å snakke om voksne folk som blåser bobler, har ofte havnet med bobleblåsere på tog og fly. Irriterende når det smeller en gang i minuttet. Klarer ikke føre en seriøs samtale med noen med tyggis i kjeften. Verst er de tilfellene jeg nevner over da. Anonymkode: f9f76...79e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 25. april 2017 #5 Del Skrevet 25. april 2017 Et ikke noe bedre med unge som slafser tyggis. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 25. april 2017 #6 Del Skrevet 25. april 2017 Smarting og slafsing på tyggis er fryktelig fælt. Noen ganger skjønner jeg ikke at folk ikke hører selv hvor ille det er, og at det kan være irriterende for folk rundt.. Synes generelt at å spise med munn åpen, slags og prate med mat i munn er dårlig folkeskikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #7 Del Skrevet 25. april 2017 3 minutter siden, melatonin skrev: Smarting og slafsing på tyggis er fryktelig fælt. Noen ganger skjønner jeg ikke at folk ikke hører selv hvor ille det er, og at det kan være irriterende for folk rundt.. Synes generelt at å spise med munn åpen, slags og prate med mat i munn er dårlig folkeskikk. Enig, spesielt de som slafser i seg maten, puster og peser med åpen munn som om de aldri skulle igjen få ett nytt måltid. Anonymkode: f41ef...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 25. april 2017 #8 Del Skrevet 25. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig, spesielt de som slafser i seg maten, puster og peser med åpen munn som om de aldri skulle igjen få ett nytt måltid. Anonymkode: f41ef...b14 Jeg jobber med ei som alltid prater med masse mat i munnen... 😕 sånn lærer man vel i barnehagen at man ikke gjør....?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 25. april 2017 #9 Del Skrevet 25. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Voksne folk med tyggis er ekkelt uansett. De fleste slafser og smatter med åpen munn, mange leker også med tyggisen og har den tidvis hengende utenfor munnen. Også ser det så arrogant ut. Kvalme greier. Ser ytterst få som tygger med munnen igjen uten å lage lyd i tillegg. De få som tygger med munnen igjen, styrer ofte veldig med tyggisen inne i munnen slik at det både høres godt og ser helt snålt ut. Mange tygger som om livet skulle stå på spill også. For ikke å snakke om voksne folk som blåser bobler, har ofte havnet med bobleblåsere på tog og fly. Irriterende når det smeller en gang i minuttet. Klarer ikke føre en seriøs samtale med noen med tyggis i kjeften. Verst er de tilfellene jeg nevner over da. Anonymkode: f9f76...79e Seriøsiteten i en samtale har vel ingen direkte sammenheng med tyggegummibruk. Det samme argumentet kan like gjerne gjelde ved et måltid. Man tygger maten også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #10 Del Skrevet 25. april 2017 Noen som puster med åpen munn, gjør det fordi de har for trange nesebor og at pusting med nesen (uten å puste med munnen samtidig) fører til at de får for lite surstoff. Anonymkode: fd776...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #11 Del Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, OPIgirl skrev: Et ikke noe bedre med unge som slafser tyggis. Nei, men hvis du tenker på små barn så kan jo de påvirkes til å ikke tygge tyggis. Har ofte sett tyggisfamilier der både voksne og barn har tyggis i kjeften og alle slafser og styrer med den. Anonymkode: f9f76...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #12 Del Skrevet 25. april 2017 5 minutter siden, Arabella skrev: Seriøsiteten i en samtale har vel ingen direkte sammenheng med tyggegummibruk. Det samme argumentet kan like gjerne gjelde ved et måltid. Man tygger maten også. Tyggis er ekstremt irriterende, kan ikke sammenliknes med å spise mat ilag. Anonymkode: f9f76...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 25. april 2017 #13 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Det spørs helt på hvordan man tygger. Selv bruker jeg medisiner som gjør at jeg blir veldig tørr i munn og hals. For å stimulere spyttsekresjonen må jeg bruke spesielle drops og tyggegummi. Jeg tygger diskret, slafser ikke og leker ikke med tyggegummien. Endret 25. april 2017 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Angelina Skrevet 25. april 2017 #14 Del Skrevet 25. april 2017 2 minutter siden, Arabella skrev: Det spørs helt på hvordan man tygger. Selv bruker jeg medisiner som gjør at jeg blir veldig tørr i munn og hals. For å stimulere spyttsekresjonen må jeg bruke spesielle drops og tyggegummi. Jeg tygger diskret, slafser ikke og leker ikke med tyggegummien. Men da er jo ikke denne tråden rettet mot deg heller. Denne tråden er jo i hovedsak opprettet for å påpeke at mennesker som tygger med åpen munn og slafser ikke er noe lekkert og at det er ganske respektløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 25. april 2017 #15 Del Skrevet 25. april 2017 16 timer siden, altflyter skrev: Finnes toy fortsatt? Hvor!?? Jeg antar "toy" er blitt en fellesbetegnelse på all slags tyggegummi, på samme måte som for eksempel "grandiosa" er samlebetegnelse for alle typer ferdigpizza, "lypsyl" for alle typer leppepomade osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #16 Del Skrevet 25. april 2017 Det å tygge tyggis med åpen munn, og slafse i vei mens man snakker, er en sånn typisk greie som var veldig kult på 80-tallet. De folkene som var unge da er jo i 40-50 årene nå, så kanskje det bare er snakk om noen som grodde fast i den tiden. Hvor gammel var denne personen sånn ca? Anonymkode: bce05...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #17 Del Skrevet 25. april 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som puster med åpen munn, gjør det fordi de har for trange nesebor og at pusting med nesen (uten å puste med munnen samtidig) fører til at de får for lite surstoff. Anonymkode: fd776...aff Han sluttet med det når han fikk dame. Anonymkode: f41ef...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #18 Del Skrevet 25. april 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tyggis er ekstremt irriterende, kan ikke sammenliknes med å spise mat ilag. Anonymkode: f9f76...79e Å joda! Anonymkode: f41ef...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #19 Del Skrevet 25. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å joda! Anonymkode: f41ef...b14 Nå tenkte jeg sammenlignet med en normal middag eller noe sånt, men så klart det er ekkelt om man må spise sammen med storslafsere. Har igrunn aldri vært borti noen sånne.. Anonymkode: f9f76...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #20 Del Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som puster med åpen munn, gjør det fordi de har for trange nesebor og at pusting med nesen (uten å puste med munnen samtidig) fører til at de får for lite surstoff. Anonymkode: fd776...aff Tenk at du måtte forklare det for enkelte! Anonymkode: a015a...ee6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå