Gå til innhold

Ingen helsesjekk ? Er det vanlig når hund skal ha vaksine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hatt omplasseringshund i snart et år, er min første hund så har ingen erfaring av vaksine time fra før . 

Ble overrasket når jeg tok en mildt sagt stresset hund til dyrelegen i dag, inn og legen tok ikke en titt på han nesten før sprøyten ble satt. Og vipps, timen ferdig og ut var det. Fikk nevnt såvidt at han ikke vil klippe neglene, da svarte leen bare at du må spandere en bedøvelse på hunden. Så ikke på neglene engang. 

Som relativ fersk hunde eier så hadde jeg vel litt større forhåpninger til besøket. Hadde lest at det var vanlig å sjekke etter tannsten og veie hunden. Så ble litt paff.

Dere med hunder, er det kanskje bare (inn, sprøyte, ut) når dere tar deres hund til vaksine time ? 

Anonymkode: 61094...90b

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

bytt vetrinær. det er ikke sånn en opplevels for hunden (eller deg) skal være. finnes desverre en høy andel vetrinærer som ikek skulle jobbet med dyr, eller som egentlig kun bryr seg om en type dyr slik som ene vetrinæren her som mener hund/katt osv bare er fjas, bedre med ku må vite... 

AnonymBruker
Skrevet

Noen dyrleger har kanskje ikke vanlig konsultasjon når man tar vaksine. Om du stilte for mange spørsmål måtte han vel kreve konsultasjonsgebyr i tillegg

Anonymkode: 8fb6e...2f4

Skrevet

Det finnes gode veterinærer og det finnes dårlige. Når min hund er inne til vaksinering, lyttes det på hjerte og lunger. Det sjekkes tenner og munnhule. Ørene får en kikk. Vekta sjekkes og han får en gjennomgang av muskulatur og så sjekkes testiklene. Så settes vaksinen.

Kloklipp kommer ikke under helsekontroll/vaksinetime, så trenger du hjelp med dette, må du bestille ny time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...