Gå til innhold

Hvordan holde ut uten trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg var treningsglad, men jeg er nok mer enn det jeg er avhengig av trening. Blir sur og frustrert når jeg ikke får trent. Nå er jeg gravid med ryggplager og bekkenløsning. Både lege og fysio sier det ikke er noe å gjøre og at jeg bare må bruke de siste tre mnd. på å "ruge." Jeg går helt på vekken! Ligger på sofaen hele dagen (sitting er smertefullt)  og er så frustrert! Noen som har noen tips til hvordan holde ut? Noen som har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: 69163...046

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes da det var en merkelig ting å si av legene og fysio. Er jo ikke sånn at du MÅ sitte pal i soffan vel.(eller er du sengeliggende pga plagene?)
Klarer du å trene slik du vil men lytte til kroppen er det i hovedsak ingen grunn til å ikke skulle gjøre det. Slik jeg har forstått.. selvsagt forskjeller her men. 
Har hatt slike plager i alle mine tre svangerskap. Fikk øvelser av manuellterapauten jeg gjorde, svømte, gikk turer og trente nesten som vanlig, men noe roligere. Og sa kroppenn ifra så lyttet jeg :) .

AnonymBruker
Skrevet

Gå til en kiropraktor med videreutdannelse i bekkenplager, som f.eks. hos www.bekkenogbarn.no. Kiropraktor er offentlig autorisert helsepersonell med seks års utdannelse i muskel- og skjelett, de kan sykemelde og henvise deg videre.

Anonymkode: c8a00...133

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2017 den 13.26, oktobermamma92 skrev:

Synes da det var en merkelig ting å si av legene og fysio. Er jo ikke sånn at du MÅ sitte pal i soffan vel.(eller er du sengeliggende pga plagene?)
Klarer du å trene slik du vil men lytte til kroppen er det i hovedsak ingen grunn til å ikke skulle gjøre det. Slik jeg har forstått.. selvsagt forskjeller her men. 
Har hatt slike plager i alle mine tre svangerskap. Fikk øvelser av manuellterapauten jeg gjorde, svømte, gikk turer og trente nesten som vanlig, men noe roligere. Og sa kroppenn ifra så lyttet jeg :) .

Sengeliggende på grunn av plagene ja. Fysio og lege sier bevegelse vil gjøre det verre. Kroppen min "sier fra" hvis  jeg bare reiser meg halvveis opp av sofaen :( 

TS

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2017 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Gå til en kiropraktor med videreutdannelse i bekkenplager, som f.eks. hos www.bekkenogbarn.no. Kiropraktor er offentlig autorisert helsepersonell med seks års utdannelse i muskel- og skjelett, de kan sykemelde og henvise deg videre.

Anonymkode: c8a00...133

Takk for tips!

TS

Skrevet
På 29.4.2017 den 11.06, AnonymBruker skrev:

Sengeliggende på grunn av plagene ja. Fysio og lege sier bevegelse vil gjøre det verre. Kroppen min "sier fra" hvis  jeg bare reiser meg halvveis opp av sofaen :( 

TS

uff ja da er det verre.. :(
Da er vel det beste du kan gjøre og bare lytte til kroppe og legene og «holde ut» til premien er der. Kjedelig men virker osm det bare er sånn nå. Og oppsøke eksperter på område. Kjenner flere som har fått såpass god hjelp at de har gåt fra krykker i uke 15 til å klare å leve helt normalt til slutten :) De oppsøkte kiropraktor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...