AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Del Skrevet 24. april 2017 Læreren min kom inn på rommet å fortalte meg om at jeg ikke får fullført året, jeg får ikke de to studie poengene eller omgjøring av stipendet. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, jeg mistrives sykt mye, hva skal jeg gjøre nå? føler meg totalt mislykket. Slutter liksom 20 mai, jeg kan ikke fortelle de det hjemme. Skal jeg bli til 20 mai å kjempe meg til omgjøring av stipendet? Herregud altså jeg føler meg latterlig dårlig, med tanke på folk som har fått slettet fraværet sitt.. Har ikke råd til å betale 100 tusen tilbake, må vel være noe jeg kan gjøre? Anonymkode: e7284...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Del Skrevet 24. april 2017 Hvorfor har du hatt så mye fravær? kan noe dokumenteres? Snakk med lærer\rektor om det er for sent å gjøre noe nå? Eller hvordan det kan løses. Vær voksen og snakk med skoleledelsen for å komme til en løsning. Anonymkode: afb5a...727 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #3 Del Skrevet 24. april 2017 Regner med at det er pga mye fravær du ikke får godkjent... Hva er grunnen til fraværet da? Er det sykdom? Har du mulighet til å få noe av fraværet slettet i såfall? Anonymkode: b67ba...d80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Del Skrevet 24. april 2017 Har du overskredet grensen for fravær er det for sent med mindre du kan dokumentere at fraværets skyldes sykdom Anonymkode: 73904...258 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nappetass1 Skrevet 24. april 2017 #5 Del Skrevet 24. april 2017 Det høres ut som om det ikke er noe du kan gjøre, beklager. Kan jeg spørre hvordan i alle dager du har fått til dette? Ikke møtt opp, ikke deltatt? Du skulle nok ha sluttet etter første semester.. Synes forresten det er spesielt at læreren ikke har tatt dette opp med deg tidligere slik at du var klar over alvoret. Spurte du om det var noe du kunne gjøre for å endre situasjonen? Uansett lykke til, kjip situasjon. Om det er noen trøst vil studielånet øke betraktelig om du ønsker høyere utdanning. Du har dessuten totalt tre år med utsettelse, du trenger ikke betale ned med en gang. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #6 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg mistrives sterkt, det er det også flere som gjør her. Det er mye av grunnen til fraværet mitt. Har vært et ordentlig drama her for meg, og det har slitt meg psykisk ut. Det må vel være en mulighet? Læreren min virket nesten litt glad da hun kom inn på rommet å fortalte meg dette istad. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå :/ Anonymkode: e7284...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 24. april 2017 #7 Del Skrevet 24. april 2017 Det høres veldig rart ut at du ikke var klar over dette. Du har vel oversikt over fraværet ditt? Og har du ikke fått melding om at du har kritisk mye fravær i visse fag? Snakk med rådgiver og hør om det finnes noen muligheter for å rydde opp. Men generelt så må man jo møte opp til undervisning når det er oppmøteplikt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #8 Del Skrevet 24. april 2017 Hun mente at det var min egen feil, at jeg ekskluderer meg osv.. Jeg gjør på en måte det, men det er jo fordi jeg mistrives. Syntes det er sykt vanskelig å være her.. Anonymkode: e7284...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #9 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg var klar over at jeg hadde mye fravær. Men trodde virkelig ikke at det faktisk skulle skje, det hun fortalte meg nå.. Anonymkode: e7284...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #10 Del Skrevet 24. april 2017 Hva tenker dere at jeg burde gjøre da? Anonymkode: e7284...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #11 Del Skrevet 24. april 2017 Dette er ikke krise, det er helt ok. Mange som stryker gjennom en utdanning. Du får ikke alt av stipend omgjort til lån, og du skal uansett ikke betale tilbake alt lån til lånekassen på 1 dag. Du betaler rundt 1000kr annenhver måned eller hvor mye det er igjen. Om du studerer mer vil du ikke begynne å betale tilbake før du er ferdige med studiene Går det an å ta opp igjen fagene? Du ligger bare 2 fag etter, så det er ikke all verden. med mindre du har strøket før. Du kan styrke til sammen 60 studiepoeng før du mister retten til lån fra lånekassen. Noe som også er mulig er at om du studerer noe annet, om du tar mer enn 30 studiepoeng hver semester, så kan du bruke de overflødige poengene til å dekke over fagene du har strøket i Altså, la oss si du har strøket for 15 studiepoeng. Neste semester tar du 35 studiepoeng, da vil du "slette" 5 av 15 poeng. Og få mer omgjort i stipend. Anonymkode: 0814b...79c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #12 Del Skrevet 24. april 2017 Off, så utrolig trist å lese.. skal selv på folkehøgskole til høsten, og jeg gleder meg veldig. Er det no spesiell grunn til at du mistrives? Har du valgt rett linje? Har du vært uheldig med klassekamerater? Personlig ville jeg tatt en tur til legen og fortalt hvordan du har hatt det, og håpt at legen gir deg legeerklæring for psykisk påkjenning slik at du får slettet litt av fraværet ditt. Om du enda har mulighet til å redde deg inn ved å møte opp de siste ukene hadde jeg gjort så godt jeg kunne å møte opp. Bare noen få uker igjen, håper du klarer det! Lykke til. Anonymkode: a75a2...332 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #13 Del Skrevet 24. april 2017 Merkelig at du ikke har fått varsel? Anonymkode: d6c3c...19e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #14 Del Skrevet 24. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke krise, det er helt ok. Mange som stryker gjennom en utdanning. Du får ikke alt av stipend omgjort til lån, og du skal uansett ikke betale tilbake alt lån til lånekassen på 1 dag. Du betaler rundt 1000kr annenhver måned eller hvor mye det er igjen. Om du studerer mer vil du ikke begynne å betale tilbake før du er ferdige med studiene Går det an å ta opp igjen fagene? Du ligger bare 2 fag etter, så det er ikke all verden. med mindre du har strøket før. Du kan styrke til sammen 60 studiepoeng før du mister retten til lån fra lånekassen. Noe som også er mulig er at om du studerer noe annet, om du tar mer enn 30 studiepoeng hver semester, så kan du bruke de overflødige poengene til å dekke over fagene du har strøket i Altså, la oss si du har strøket for 15 studiepoeng. Neste semester tar du 35 studiepoeng, da vil du "slette" 5 av 15 poeng. Og få mer omgjort i stipend. Anonymkode: 0814b...79c Dette er folkehøyskole ts går på. Man får poengene om man møter opp. Man kan ikke "ta opp igjen " fagene. Og om ts har visst at hun var i faresonen pga. mye fravær, burde hun tatt tak tidligere. Anonymkode: ff2ec...2fa 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #15 Del Skrevet 24. april 2017 Hvorfor har du mistrives? Jeg vet ikke om det er for sent, men kan du dra til din lege og forklare situasjonen og kanskje han kan gi deg gyldig grunn til fravær? Anonymkode: 54967...eec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #16 Del Skrevet 24. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er folkehøyskole ts går på. Man får poengene om man møter opp. Man kan ikke "ta opp igjen " fagene. Og om ts har visst at hun var i faresonen pga. mye fravær, burde hun tatt tak tidligere. Anonymkode: ff2ec...2fa I verste fall må hun betale noen få ekstra tusenlapper til lånekassen, det er ikke noe stress det. Anonymkode: 0814b...79c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #17 Del Skrevet 24. april 2017 Læreren din burde tatt dette opp MYE tidligere! Ta dette med til ledelsen å fortell din side av saken: at du ikke hvisste det. De kan ikke forvente at du har 100 tusen ligende på konto.... Anonymkode: d35bb...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #18 Del Skrevet 24. april 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistrives sterkt, det er det også flere som gjør her. Det er mye av grunnen til fraværet mitt. Har vært et ordentlig drama her for meg, og det har slitt meg psykisk ut. Det må vel være en mulighet? Læreren min virket nesten litt glad da hun kom inn på rommet å fortalte meg dette istad. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå :/ Anonymkode: e7284...b46 Det fungerer ikke sånn i livet at du bare kan melde deg ut og la være å dukke opp på ting, og så spille sympatikortet og slippe unna med det fordi du "mistrives". Det er like greit at du lærer deg den leksen nå mens du fortsatt går på noe så uviktig som folkehøyskole. Ta ansvar for deg selv. Anonymkode: 7fbd0...564 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #19 Del Skrevet 24. april 2017 kommer til å ta et dumt valg nå, men jeg klarer bare ikke mer nå... Anonymkode: e7284...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #20 Del Skrevet 24. april 2017 Vil ikke ha sympati ovenfor noen, men jeg syntes ting er vanskelig. Anonymkode: e7284...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå