Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Er blitt solbrent - trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt veldig solbrent på magen, der huden er tynnest. Glemte å smøre meg på kun et parti, og sola var sterk.

Noen tips til hva som lindrer? Har prøvd (kald) Aloe Vera-gel og Hydrokortison-krem. Samt kald klut.

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare fortsette med kjøling. Kan aloe vera gel er beste for meg, men det finnes ingen mirakelkur. Bare fortsett med noe kaldt så går det over etter hvert :) 

Anonymkode: dcbf3...c18

AnonymBruker
Skrevet

Sinksalve.

Anonymkode: f9544...783

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare fortsette med kjøling. Kan aloe vera gel er beste for meg, men det finnes ingen mirakelkur. Bare fortsett med noe kaldt så går det over etter hvert :) 

Tar det lang tid før det går vekk? Trodde det kom til å gå vekk etter ei natt...

AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig med kortison. Smør deg med en fet krem, feks canoderm. 

Anonymkode: 6b3c4...90f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, lillesky skrev:

Tar det lang tid før det går vekk? Trodde det kom til å gå vekk etter ei natt...

Kan ta noen dager avhengig av hvor brent du er.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær forsiktig med kortison. Smør deg med en fet krem, feks canoderm. 

Har hørt huden blir tynnere ved hydrokortison...? Er det derfor man bør være forsiktig?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ta noen dager avhengig av hvor brent du er.

Jeg føler jeg er skikkelig brent, men det er nok ikke så ille. Ser det har blitt mindre rødt bare siden jeg sto opp. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, lillesky skrev:

Har hørt huden blir tynnere ved hydrokortison...? Er det derfor man bør være forsiktig?

Jeg føler jeg er skikkelig brent, men det er nok ikke så ille. Ser det har blitt mindre rødt bare siden jeg sto opp. :)

Bare fortsett å smøre deg med kald aloe vare og evt ligg med en kald klut over hvis du har mulighet :) 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler denne, den er best av alt. Den lindrer fort og solbrentheten går fort vekk, tro meg.

IMG_0356.JPG

Anonymkode: 013c6...4ff

Skrevet

Slutt med hydrokortison ;) fortsett med aloevera og fuktighetskrem, og unngå stramme/tette klær sånn at huden får luft. Går nok over om et par dager, det finnes nok ingen mirakelkur :) 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, lillesky skrev:

Ja, kortison er ikke særlig bra i lengden. Har du hørt om helosan? Den brukes ved tatoveringer osv, skikkelig fet krem. Den kan kanskje hjelpe til litt og dempe den brennende følelsen. For det er jo det verste, at det brenner. Kjøl ned huden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...