Gå til innhold

Nordmenn, en gjeng anarkister!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å ikke gi denne endelig utflyttede finnen mer oppmerksomhet nå.

Hun dro fra Norge og fortsetter å skrive utelukkende negativt om landet.

La dette forsvinne.

Anonymkode: 3f537...2f9

• Liker 2
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill å ikke gi denne endelig utflyttede finnen mer oppmerksomhet nå.

Hun dro fra Norge og fortsetter å skrive utelukkende negativt om landet.

La dette forsvinne.

For det er ulovlig å kritisere Norge ?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Fordi det blir latterlig og patetisk i lengden, slik som hun holder på.

Sånn. La det gli over i glemselen.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Spot on, nordmenn tror jo de er best i verden og kan gjøre som de vil.

Endret av Catalina Culès
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det blir latterlig og patetisk i lengden, slik som hun holder på.

Sånn. La det gli over i glemselen.

Jeg merker at du ikke svarte på det jeg spurte om. Ingenting av det hun skriver er feil. Men jeg vet jo at folk ikke liker og høre sannheten når de ikke liker sannheten.

AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde passet fint inn på kg

Anonymkode: f01ff...c1d

Skrevet
6 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er paradoks at folket i et land der man hele tiden snakker om fellesskap og kollektive løsninger ikke respekterer regler.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/norge/nordmenn-en-gjeng-anarkister/a/23980953/

Så er dere enige med Sanna Sarromaa.?

Jeg kommer utenfra og vil påstå at ja enkelt tilfeller forekommer nok men dere er temmelig så kollektive og mye av det den madammen skriver er oppgulp.

Gjest NotNaomi
Skrevet

En ser faktisk inblant ting bedre utenfra,men jeg ble litt overrasket over noe av det hun skriver. Jeg trodde nordmenn flest var redd for å bryte regler! Men noe rett ser jeg at hun har da,og det er bla dette med at vi skal mene noe om alt selv om en ikke har peiling. Og,ja,vi slår veeldig ofte i bordet med rettighetene våre og klager. Tror muligens at jeg for egen del vil legge til at nordmenn er hårsåre når det gjelder kritikk og viljen til å se at "andre"kan ha rett. Om oss altså.

Skrevet

Jeg var i tvil om vi nordmenn var så ille som hun ville ha oss til å være inntil jeg kom over dette oppgulpet "I tillegg til å være etnisk norsk, var han en mann i 60-årene. Slike menn er født av og oppvokst i patriarkatet". Etter dette fikk skribenten 0 kredibilitet hos meg og jeg lukka artikkelen.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Spot on, nordmenn tror jo de er best i verden og kan gjøre som de vil.

Hvor kommer du fra, da?

Anonymkode: 94201...e25

Skrevet (endret)

Hun har noen poeng, men jeg kjenner meg ikke igjen i alt. For eksempel dette med badebasseng. Jeg har svømt mye på UiB og i kvinnegarderoben er det nesten bare utlendinger som ikke tørr å dusje naken, da spesielt amerikanere. 

Som feminist reagerer jeg også på måten hun beskriver den mannen som ikke fulgte reglene i dette selskapet hun var toastmaster i:

Sitat

Slike menn er født av og oppvokst i patriarkatet. De tror at alt de kommer med er helt genialt og når de kommer med det, bør resten av verden stoppe opp og lytte i ren beundring.

Jeg syns dette er så unødvendig. Jeg kan krangle meg blå med antifeminster om at feminister ikkehater menn og er urettferdige mot dem, men så kommer det damer som dette og slenger ut slike kommentarer bare fordi han ikke fulgte reglene hennes.
Slike kommentarer er en antifeminist sin drøm! Det beviser jo at feminister hater menn! :sarkasme: 

Endret av Chiyo
Skrevet
45 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Nei. Det kan vi tåle. 

Skrevet
16 minutter siden, herremann skrev:

Jeg var i tvil om vi nordmenn var så ille som hun ville ha oss til å være inntil jeg kom over dette oppgulpet "I tillegg til å være etnisk norsk, var han en mann i 60-årene. Slike menn er født av og oppvokst i patriarkatet". Etter dette fikk skribenten 0 kredibilitet hos meg og jeg lukka artikkelen.

Om man snakker ca 60- årene, vil han være født på 50- tallet en gang, og jeg mener å huske at mye av Kvinnebevegelsen var aktive på 60- og 70- tallet, og at det var da de hadde sin storhet. 

AnonymBruker
Skrevet

Sitat

Jeg opplever at nordmennler av oss finner som stille og lydig forholder oss til regler. Vi er underdanige og respekterer autoriteter – ha, ha, liksom. Nordmenn fremlegger dette som om det er en dårlig egenskap. Jeg tenker at det er nettopp det som får samfunnet til å fungere. Regler gir forutsigbarhet og trygghet. Forutsigbarhet og trygghet gir trivsel og glede.

Jaha.. så hun liker det best sånn som hun er vant til. VI liker det best sånn som vi er vant til. Det er jo ikke noen store nyheter i grunn. At man foretrekker det man er vant til. 

Anonymkode: f962a...b66

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...