AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Jeg er jente, og jeg sminker meg sjeldent. Jeg har alltid dårlig tid om morgningen, og jeg bryr meg egentlig ikke sånn veldig. Jeg har ikke mange venner som er jenter, jeg har ingen søstre, og min mor lærte meg aldri å bruke sminke. Jeg er litt glad for at det ikke er så viktig for meg, jeg har hørt jenter si at de føler seg naken uten sminke. Men noen ganger vil jeg også bruke sminke, og da bruker jeg veldig lite. Jeg bruker foundation, kanskje noe cover på flekker, og jeg bruker en diskre øyeskygge (bare en farge fordi jeg vet ikke hvilken farge som skal hvor ellers) og maskara. That's it. Når jeg ser folk på nett så bruker de alt mulige greier! Primer? Hva er det? Når jeg lurer på om jeg skal kjøpe noe ny sminke blir jeg helt forvirret, det er jo så mange produkter i butikken. Hva bruker man når man sminker seg? Og hvordan bruker man det? Jeg er sikker på at jeg gjør det feil. Hva med alle disse forskjellige svampene? Den finnes jo så mange børster? Anonymkode: 59cb1...758
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Jeg vet ikke engang hva foundation er... Mascara is my only friend. Så jeg følger med her i tråden, jeg :-) Anonymkode: d6a45...83d
Fashionistaen Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 Jeg går ofte sminkeløs, men sminker meg når jeg føler for det. Er langt fra noen ekspert, slik at det er sagt. Mine faste produkter er: primer- som jeg bruker før jeg tar på hudsminke Concealer for å dekke mørke ringer og ujevnheter Foundation/bb cream for å jevne ut hudtone Rouge- liker helst i kremform Highlighter og solpudder Setting spray/ pudder over alt sammen for at sminken skal holde seg. For øyne bruker jeg: Øyeskyggeprimer (før øyeskygge) Øyeskygge Hvit/hudfarget kajal på våtlinje Vippetang så maskara Eyeliner på øyelokk Brynspudder på øyebrynene Concealer for å lage en klarere kant på en måte på øyebrynene Leppene Bruker først leppepomade for å mykgjøre leppene Så lipliner og leppestift over der igjen I tillegg synes jeg gode børster gjør underverker. Real technique sine sett er veldig bra og ganske så billige. Perfekt til nybegynnere, synes jeg. Beauty blender er jeg også veldig fornøyd med, da jeg synes foundation blir mindre «strekete» av det. Ellers synes jeg en fin hud er viktigere enn pen sminke. Akkurat nå kjører jeg et 10 stegs program fra Sør Korea som jeg er veldig fornøyd med. Men man kommer langt med en fuktighetskrem, skrubb to ganger per uke, toner og øyekrem
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 @Fashionistaen Dette var mye greier. Hvor lang tid tar det? Anonymkode: 59cb1...758
Gjest Cocosa Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 Bruker eyeliner, maskara og brynblyant til hverdags
OffTheBlock Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 Jeg hadde det sånn som deg, ingen kvinner i familien kunne veilede meg på dette. Jeg drev derfor og kjøpte forskjellige produkter på vita og apoteket og HM som enten var feil farge eller tørket ut huden min. Jeg var heller ikke særlig flink til å se hva som passet til meg. Men: når jeg skulle gifte meg gikk jeg til MACs og fikk en prøvesminketime. Der fikk jeg plukket ut sminke som passet min hudfarge og hudtype og i tillegg masse tips om hvilke farger som passer, hva jeg burde tenke på ved valg av maskara og hvordan jeg kunne få sminken til å sitte fint hele dagen og ikke minst hvordan jeg skulle få den av på en skånsom måte. Jeg endte med å kjøpe et fullstendig sett med sminke hos dem (bare det som det var realistisk at jeg gadd å bruke) og har ikke brukt annet siden. Det var dyrt da, men på sikt ble det faktisk ikke dyrere. Den sminken passer huden min hele året og er drøy i bruk, og når jeg omsider går tom bestiller jeg bare nytt på nett. Rådet mitt er uansett å snakke med noen som har profesjonell innsikt på området, og ikke hvem som helst som tenker at du bør sminke deg likt/like mye som dem. Jeg har aldri brydd meg om sminke og hudpleie før jeg omsider fikk hjelp til å se potensialet og velværen i riktige produkter for meg selv. Nå tenker jeg at det kan være en del å hente på å sette seg inn i hva som passer for akkurat deg. 😊 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #7 Skrevet 24. april 2017 Mitt beste råd er å se videoer på YouTube! Et bra søk kan være "everyday makeup tutorial" eller "everyday makeup GRWM". GRWM betyr "get ready with me". Andre gode søkeord kan være "minimal makeup routine", "no makeup makeup look" og "natural makeup look". Da vil du forhåpentligvis få opp videoer med sminke som passer til hverdags og ikke er overlesset med et tonn produkter! Har selv lært meg å sminke meg på YouTube, og er langt fra noen ekspert - men her er det som fungerer for meg: Hudpleie er viktig for å få et godt resultat. En god dagkrem, nattkrem og en god rens, samt en ansiktsskrubb og gjerne en maske et par ganger i uka er et minimum for min egen del. Av sminke bruker jeg til basen: concealer på urenheter og rødhet, foundation, pudder, kontur, rouge og highligther - i den rekkefølgen. Bruker for tida ikke primer, men skal begynne med det igjen. Primer lager et underlag for foundation og skal på først. Fordi jeg har flytende concealer og pudderfoundation (bruker en fra BareMinerals) legger jeg concealer først, men ellers hadde jeg tatt foundation først. Hvis du synes det er stress med kontur, bronzer, rouge og highligter - men vil bruke det - så finnes det fine paletter med alt i ett! Til øyne bruker jeg øyeskyggebase, et par nøytrale øyeskygger (lurt å ha et pallette med nøytrale skygger, både matte og skimmer), mascara og beige eyeliner på våtkanten nede. På øyenbrynene bruker jeg en brynspenn. Selv dropper jeg brynsgele, fordi jeg ikke trenger det, men vet mange bruker det. Etter jeg er ferdig med sminken setter jeg alt med en en settingspray som får alt til å smelte sammen og gir en fin finish. Til leppene har jeg som regel en nøytral leppestift som ikke er milevis fra min egen leppefarge. Er langt fra noen ekspert, men dette fungerer for meg. Begynn i det små - du trenger ikke gå fra ingenting til alt, og det er masse god informasjon der ute Anonymkode: 634f7...ea2 1
Fashionistaen Skrevet 24. april 2017 #8 Skrevet 24. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: @Fashionistaen Dette var mye greier. Hvor lang tid tar det? Anonymkode: 59cb1...758 Jeg sminker meg absolutt ikke slik hver dag, kun noen ganger. Ofte går jeg helt sminkeløs (som i dag). Men hudpleie bruker jeg 10-15 min på morgen og kveld. Akkurat det skipper jeg ikke. Full sminke ca. 30 min. Hvis jeg bare kjører litt maskara, lepper, eyeliner, bryn og concealer ca. 10-15 min. Jeg begynte dessuten ikke med så mye sminke da jeg begynte å blir interessert. Disse stegene har kommet gradvis ila 3 år ettersom jeg stadig ble mer interessert i sminke. Du trenger ikke begynne med alt med en gang du heller. Det kan både være skremmende å gå med så mye, dyrt og vanskelig å lære seg teknikker. Begynn med noen få steg - se om du liker det og kjøp mer etterhvert som du finner ut om du liker det eller ei.
pessimistisk Skrevet 24. april 2017 #9 Skrevet 24. april 2017 (endret) I hverdagen bruker jeg foundation, concealer(kviser, rødheter og under øynene), settingpudder(pudder man tar oppå for at huden ikke skal bli oljet og sminken skal sitte lenger), blush(på kinnbeina for å fremheve de), mascara(jeg bruker bare oppe) og leppestift Tar ca 10-15 minutter, så er ikke akkurat noe tidsbesparelse å droppe den på en måte. Hender jeg bruker eyeliner, primer(jevne ut huden før man tar på foundation) og settingspray(får sminken til å vare lenger) også Øyenskygge har jeg også, men bruker det sjeldent da jeg ikke får det helt til Bruker også litt farge på brynene, men akkurat nå har jeg farget de mørkere og da slipper jeg det. Endret 24. april 2017 av pessimistisk
Jolene Skrevet 24. april 2017 #10 Skrevet 24. april 2017 Bruker dette til hverdags. Sminken tar ca 15 minutter maks. ● primer til øyelokk ● eyeliner ● mascara ● øyenskygge ● foundationpudder ● øyenbrynsblyant
Million Skrevet 24. april 2017 #11 Skrevet 24. april 2017 Det er tusenvis av sminkevideoer eller "make up tutorials" på Youtube. Du kan lære alt fra grunnen av der, ved å se på dem. Det er sminkeskoler, rett og slett. Bare å begynne og søke, en dag du har god tid :-)
Persephone Skrevet 24. april 2017 #12 Skrevet 24. april 2017 Jeg vil anbefale deg å gå på YouTube og finne en del videoer å se på. Jeg liker Lisa Eldridge veldig godt.
Dricka Skrevet 24. april 2017 #13 Skrevet 24. april 2017 Du kan gå innom et parfymeri f.eks å spørre om de kan sminke deg eller lære deg å sminke deg. Hvis de har tid så gjør de ofte det uten at det skal bli et kjøpepress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå