Gå til innhold

Er det åpenlyst at hun skal betale for billetten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt noen dater med ei jente og liker henne skikkelig godt.
Om noen uker skal jeg på konsert og vet hun også liker artisten. Jeg hadde kjøpt to billetter for å ha med en kamerat, men han trakk seg nettopp, så jeg sitter igjen med hans billett også(skulle fått betaling for den, men det er en annen sak). Jeg har lyst å spørre denne daten min om hun har lyst å være med, men jeg har ikke lyst å gi billetten vekk gratis. Er student og tenkte jeg skulle selge den uansett.

Hvis jeg spør henne med ut og sier jeg har ekstra billett, er det åpenlyst at hun skal betale for den?

Anonymkode: d88a4...86b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hadde jeg fått spørsmålet "har du lyst å være med på konsert på lørdag? Jeg har en ekstra billett!" Hadde jeg sett på det som en hyggelig invitasjon, og ville sannsynligvis spandert forfriskninger eller mat feks. 

Anonymkode: 0fc09...b5f

• Liker 41
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hadde jeg fått spørsmålet "har du lyst å være med på konsert på lørdag? Jeg har en ekstra billett!" Hadde jeg sett på det som en hyggelig invitasjon, og ville sannsynligvis spandert forfriskninger eller mat feks. 

Enig med du. Jeg hadde ikke valgt å be om betaling. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye betalte du for en billett, trådstarter?

Anonymkode: 9ffdd...56c

Skrevet

Du kan jo si at kompisen din kan ikke gå likevel og vil selge biletten.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig hvis billetten ikke var alt for kostbar (f.eks kr 150,- - 200,-)

Uenig hvis billetten kostet mye (f.eks kr 500,-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hallo? Man tar ikke betalt for gaver, da er det ikke gaver..

Anonymkode: b8ce9...908

• Liker 5
Gjest padawan
Skrevet

Hvem har snakket om at billetten er gave? TS har i utgangspunktet lagt ut for billetten til kompisen. 

Skrevet

Da må du gjøre det veldig tydelig at billetten er til salgs, ikke gjøre rom for tvil om hva du mener. Eks "kameraten min kan ikke være med på konsert x allikevel, har du lyst til å kjøpe billetten hans, så kan vi dra sammen?"

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tolket det, som om at du ga meg billetten. Og overhodet ikke tenkt at jeg måtte betale for den. Så her må du spesifisere, at hun må betale for den.

Anonymkode: c8f5e...610

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg har vært i samme situasjon og da var det en selvfølge at kameraten betaler for billetten. Har han sagt at du skal kjøpe billett og ikke kan likevel så er det hans problem. Han betaler deg for den, slik at du kan ta med en annen (som ikke skal betale for den!). Jeg syntes det er frekt av kameraten din å ikke gjøre det. Hva om du ikke hadde hatt en date eller noen andre til å bli med deg og event kjøpe billetten? 

Anonymkode: 779e4...4a6

• Liker 12
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Sier du det på den måten, høres det ut som om du vil spandere billetten på henne.

AnonymBruker
Skrevet

Kjip date du er...

Anonymkode: 11c7f...d9d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva kostet billetten, ts?

Prisen er av stor betydning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS her. Billetten koster rett over 1000 kr. Jeg er student, så dette er ikke penger jeg føler for å kaste rundt meg.
Enig i at ordleggingen kan misforstås, så tenker å skrive slik blant annet @Viktualia sa.

Anonymkode: d88a4...86b

• Liker 8
Gjest Ingenting2
Skrevet

Jeg ville hatt problemer med å ta i mot en konsertbillett av en jeg bare datet, i studentalderen. Det er forskjell på hva man kan forvente egentlig, selv om man blir invitert. Er man godt etablert og litt oppi åra er det ikke så unormalt og uvanlig å bli spandert på slike ting, men i studentalder? Neppe. Så jeg syns TS skal i alle fall forsøke å få halve billetten dekket av daten, om hun vil være med. 

AnonymBruker
Skrevet

Sorry ass, men denne kan du ikke vinne.

Dropp dama denne gangen. Selg billetten til noen andre hvis det er sånn at du trenger pengene. 

Hvis du vil ha med deg henne, ikke krev penger. Jeg hadde dumpa han på flekken hvis jeg hadde datet en som inviterte meg med på konsert og så krevde penger for billetten.

Anonymkode: ded2c...81b

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, padawan skrev:

Hvem har snakket om at billetten er gave? TS har i utgangspunktet lagt ut for billetten til kompisen. 

Klart det blir en gave. Det er jo ikke hun som har initert noe billettkjøp her, men kompisen hans. Hvorfor skal hun betale for hans venner? Enten får han selge billetten til hvem som helst eller gi den til henne. Men type: hei blir du med på date, det koster deg 1000 spenn? Er å be om å bli dumpet..

Anonymkode: b8ce9...908

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns kompisen din skal gi deg penger for billetten. Så får han prøve å slege den selv. Dere hadde en avtale.

En date? Noe du håper skal bli noe mere? Da skal du trå forsiktig.

Du kan si, at jeg hadde bestemt meg for lenge siden ang konserten. Liker du den type musikk, så kan du kanskje få tak i deg en billett. Da vil du gå svar. Hun liker/liker ikke musikken. Hun kan tenke /tenke ikke å bli med.

Anonymkode: 7d7fe...2ef

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Be en date kjøpe en konsertbillett til over 1000 kr. av deg? Niks. Med mindre hun liker bandet som skal spille svææært godt, billettene er utsolgt og hun har sagt hun skulle ønske hun fikk tak i billett eller lignende. 

Du kan jo tilfeldigvis nevne at du skal selge en billett til konserten eller noe og høre om hun biter på, men foreslå at hun kjøper den for å bli med deg? Ikke planer. 

Den åpenbare løsningen her er at kameraten din betaler for billetten som planlagt og selv forsøker å selge den videre. 

Anonymkode: 5a1d7...695

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...