Gå til innhold

Søvnproblemer? - tips

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Øl er ikke en løsning. Mange alkoholikere har begynt på den måten. Man blir psykisk avhengig av øl, og ofte blir man fristet til å drikke mer. Selv blir jeg litt gira av bare 3 øl, og måtte hatt mer for å bli søvnig. Og jeg er jente!

Om man skal prøve noe naturlig er avspenningsøvelser det beste. Det kan hjelpe veldig godt for de som ikke greier å "skru av hjernen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øl eller alkohol generelt er veldig skummelt i forbindelse med søvnproblemer. Det er i hvertfall min personlige erfaring. Hvis jeg har tatt et glass rødvin eller to, som man normalt sett blir døsig av, kan jeg nok sovne inn, men etter en time eller to, våkner jeg opp, og da går hjernen på høygir med totalt forvridde tanker.

I perioder der jeg er plaget med dårlig søvn, kutter jeg derfor alkoholen helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde store søvnvansker før, men har fått hjelp.

Jeg gikk til sengs kl 03.00 og stod opp kl 7.30.

Det gjorde jeg i en uke. Så i uke to la jeg meg kl 02.45 og stod opp 07.30. Uke tre la jeg meg 02.30 osv.

Dersom en låg mer en en time før en fikk sove så var det å begynne på nytt igjen. Nå sovner jeg etter 20-30 minutter mot tre timer før. Våkner jeg sovner jeg igjen nå, det har jeg aldri gjort før.

Jeg førte søvndagbok, og var hos søvnlegen nå i høst for siste gang. Var med i et prosjekt, og fikk hjelp der etterpå.

Har mye mer overskudd og livskvaliteten er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...