AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 For fire uker siden hadde jeg en spontanabort som startet i uke 5. Jeg målte hcg to ganger noen dager senere, og den siste dagen jeg målte, var hcg litt over 300. Den hadde mer enn halvert seg på de to dagene. Ingen tvil om at det hadde gått galt, altså. Jeg har imidlertid fortsatt veldig ømme bryster og litt kvalme og tok en test idag. CB digital viser fortsatt gravid 2-3 og det betyr jo at hcg knapt kan ha sunket på disse nesten fire ukene. Cb digital slår ut med 2-3 uker når hcg er over 153, ifølge clearblues brosjyre, og det betyr at hcg såvidt kan ha halvert seg en gang på 25 dager. Hva nå? Jeg skal bestille time hos gynekolog, men skulle gjerne vite hva jeg kan forvente... Anonymkode: 420a5...146
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Det kan være at det sitter igjen rester som gjør at du fortsatt har positive tester. Har selv opplevd det, og endte med narkose og utskrapning for å få ut alt. Generelt så kan også hcg sitte igjen lenge. Ved min forrige SA så testet jeg positivt i 9 uker etter at jeg mistet. Anonymkode: ff3e8...8e3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 Enig med AB over. Ved så lav hcg i utgangspunktet burde det blitt borte på en ukes tid eller to, da hcg synker ca dobbelt så fort som den steg. Du bør gå til lege da det kan være rester. Du er ikke gravid på ny? Anonymkode: 02a0e...bf9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 Jeg er veldig i tvil om det kan være igjen rester, da jeg har tatt ultralyd og det ikke var noe å se i livmoren. (Tok ultralyd fordi jeg blødde så lite og uten klumper, slik at jeg mistenkte at det var en MA). I så fall må restene være så små at de ikke synes. Er det mulig, da? Hva gjør man ved "usynlige rester" da? Blir det medisinsk abort eller utskrapning? Jeg har kun hatt samleie to ganger etter aborten, og da brukt kondom begge ganger, så jeg tror nok ikke at jeg kan være gravid på nytt. Anonymkode: 420a5...146
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig i tvil om det kan være igjen rester, da jeg har tatt ultralyd og det ikke var noe å se i livmoren. (Tok ultralyd fordi jeg blødde så lite og uten klumper, slik at jeg mistenkte at det var en MA). I så fall må restene være så små at de ikke synes. Er det mulig, da? Hva gjør man ved "usynlige rester" da? Blir det medisinsk abort eller utskrapning? Jeg har kun hatt samleie to ganger etter aborten, og da brukt kondom begge ganger, så jeg tror nok ikke at jeg kan være gravid på nytt. Anonymkode: 420a5...146 Så rart? Ved rester merker en det som regel. En får blødninger, i verste fall ukontrollerte..ville likevel tatt en tur til legen. Det er litt rart at du har blødd så lite. 5 er riktignok veldig tidlig men litt mer enn en vanlig menstruasjon er vanlig likevel og testen din burde ikke være positiv så lenge etter når du aborterte så tidlig.. Anonymkode: 02a0e...bf9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så rart? Ved rester merker en det som regel. En får blødninger, i verste fall ukontrollerte..ville likevel tatt en tur til legen. Det er litt rart at du har blødd så lite. 5 er riktignok veldig tidlig men litt mer enn en vanlig menstruasjon er vanlig likevel og testen din burde ikke være positiv så lenge etter når du aborterte så tidlig.. Anonymkode: 02a0e...bf9 Ja, jeg synes også det er rart. Ved SA en uke tidligere (i sensommer) blødde jeg mye og vesentlig mer enn en vanlig mens. Da kom det også klumper og jeg hadde ganske sterke smerter. Da ble testen negativ før jeg var ferdig med å blø. Denne gangen var det lite blod, ingen klumper og ingen smerter mens jeg blødde og testen er som sagt veldig positiv over fire uker etter at jeg begynte å blø. Har fått time hos privat gynekolog imorgen, håper jeg får en forklaring da. Vil jo gjerne starte prøvingen igjen snart... Hvis noen har opplevd noe liknende eller har teorier, vil jeg gjerne høre. ts Anonymkode: 420a5...146
FrøkenTippTopp Skrevet 24. april 2017 #7 Skrevet 24. april 2017 Høres ut som meg. Det var svangerskap i eggleder som ikke ble oppdaget før det var for seint. Kom deg til lege for en ordentlig sjekk!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #8 Skrevet 24. april 2017 4 timer siden, FrøkenTippTopp skrev: Høres ut som meg. Det var svangerskap i eggleder som ikke ble oppdaget før det var for seint. Kom deg til lege for en ordentlig sjekk! Huff, jeg håper at det ikke er det, selv om det er det jeg frykter. Blødde du lite og uten smerter slik som meg? Stoppet du å blø? Fikk du etter hvert noen smerter? Jeg har murring i rygg og mage og smerter i eggstokkområdene på begge sider, men smertene er aldri sterke og de kommer og går. ts Anonymkode: 420a5...146
FrøkenTippTopp Skrevet 24. april 2017 #9 Skrevet 24. april 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, jeg håper at det ikke er det, selv om det er det jeg frykter. Blødde du lite og uten smerter slik som meg? Stoppet du å blø? Fikk du etter hvert noen smerter? Jeg har murring i rygg og mage og smerter i eggstokkområdene på begge sider, men smertene er aldri sterke og de kommer og går. ts Anonymkode: 420a5...146 Blødde mye mindre enn vanlig mens . Ingen smerter ved blødningene . Så stoppet blødningene opp i ca 3 uker før jeg begynte å blø igjen . Da hadde jeg små blødninger uten smerter i 3 dager . Den fjerde dagen våknet jeg til smerter .. endte den dagen med hasteoperasjon ..
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #10 Skrevet 25. april 2017 Hvordan gikk det ts? Anonymkode: 02a0e...bf9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #11 Skrevet 25. april 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det ts? Anonymkode: 02a0e...bf9 Takk for at du spør! :-) Jeg vet ikke egentlig... Ingenting å se i livmor, men det visste jeg jo. Eggstokkene så også normale ut. Jeg har tatt hcg-blodprøve som jeg venter på svaret fra, så måtte legen vurdere hva som evt skulle gjøres utifra resultatet. Han sa ingenting om hva jeg kunne forvente, så nå bare venter jeg... Anonymkode: 420a5...146
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #12 Skrevet 26. april 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det ts? Anonymkode: 02a0e...bf9 Dette lover ikke så bra. :-( Hcg er nå 1086 og det var i overkant av 300 for fire uker siden. Ingenting å se i livmoren verken for fire uker siden eller nå. Frykter sterkt at dette er svangerskap utenfor livmoren siden jeg har blødd så lite og uten smerter og klumper. Blir henvist til gynekologisk avdeling, så får bare vente på svar derfra. Skulle vært 9+5 idag, så hvis det er svangerskap i egglederen, er det vel ikke lenge før den sprekker. Tenkte å ringe senere idag og høre om henvisningen er vurdert. Vil helst ha undersøkt dette raskt. :-( Bekymret nå.... ts Anonymkode: 420a5...146
FrøkenTippTopp Skrevet 26. april 2017 #13 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette lover ikke så bra. :-( Hcg er nå 1086 og det var i overkant av 300 for fire uker siden. Ingenting å se i livmoren verken for fire uker siden eller nå. Frykter sterkt at dette er svangerskap utenfor livmoren siden jeg har blødd så lite og uten smerter og klumper. Blir henvist til gynekologisk avdeling, så får bare vente på svar derfra. Skulle vært 9+5 idag, så hvis det er svangerskap i egglederen, er det vel ikke lenge før den sprekker. Tenkte å ringe senere idag og høre om henvisningen er vurdert. Vil helst ha undersøkt dette raskt. :-( Bekymret nå.... ts Anonymkode: 420a5...146 Dette skal du ikke vente lenger på! Be legen din sende deg på gynavd. på sykehuset ditt ! 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #14 Skrevet 26. april 2017 24 minutter siden, FrøkenTippTopp skrev: Dette skal du ikke vente lenger på! Be legen din sende deg på gynavd. på sykehuset ditt ! Ja, han har sendt henvisning, men den går med bud, så tar vel litt tid. Tenkte å ringe om en time eller noe slikt, så har de forhåpentligvis fått den. Idag har jeg fått smerter på høyre side av ryggen ved hoftenivå, kjente det først når jeg gikk. Nå har jeg kjent det en time eller noe slikt. Er det et faresignal? Er også kvalm . :-( Anonymkode: 420a5...146
FrøkenTippTopp Skrevet 26. april 2017 #15 Skrevet 26. april 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han har sendt henvisning, men den går med bud, så tar vel litt tid. Tenkte å ringe om en time eller noe slikt, så har de forhåpentligvis fått den. Idag har jeg fått smerter på høyre side av ryggen ved hoftenivå, kjente det først når jeg gikk. Nå har jeg kjent det en time eller noe slikt. Er det et faresignal? Er også kvalm . :-( Anonymkode: 420a5...146 smertene du får når det sprekker er ikke til å holde ut ! Men det kan jo være at det er noe på gang nå siden du kjenner litt smerte og kvalme . Synes du skal få komme inn på sykehuset nå med en gang !
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #16 Skrevet 26. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han har sendt henvisning, men den går med bud, så tar vel litt tid. Tenkte å ringe om en time eller noe slikt, så har de forhåpentligvis fått den. Idag har jeg fått smerter på høyre side av ryggen ved hoftenivå, kjente det først når jeg gikk. Nå har jeg kjent det en time eller noe slikt. Er det et faresignal? Er også kvalm . :-( Anonymkode: 420a5...146 Høres ut som samme opplegget som da jeg hadde svangerskap i egglederen. Etter å ha gått å småblødd ei god stund, og jeg hadde svake tester så fikk jeg smerter rundt venstre hoftekam og ned mot lysken. Ble bare verre og verre, og tilslutt så kollapset jeg i gangen (på vei til gyn.avd). Og det var det siste jeg husket før jeg våknet opp på intensiven, en eggleder mindre. Så ja, de mtp sykehistorikken din så vil jeg si at det absolutt er et faresignal, og jeg synes ikke du skal vente. Gyn.avd har sikkert fått henvisningen nå, så hadde jeg vært det så ville jeg fått noen til å kjøre deg til sykehuset. Bare tropp opp der. Hvis du er gravid utenfor egglederen så går det fort når det sprekker, og det kan stå om liv pga store blødninger som går rett i buken. Anonymkode: ff3e8...8e3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #17 Skrevet 26. april 2017 Jeg ringte og sykehuset har ikke fått henvisningen enda, den kommer visst først i halv tre-tiden. Den må også først scannes siden det er en papirhenvisning. Sykepleieren mente at jeg var godt ivaretatt siden jeg ble undersøkt av en gynekolog igår, men jeg føler meg ikke i det hele tatt godt ivaretatt av at han sveipet over eggstokkområdene i to sekunder med ultralydapparatet. :-( Han hadde åpenbart ikke noen tro på at hcg kunne være forhøyet og gadd ikke å bruke noe tid på å se ordentlig. (Timen var snart brukt opp da han undersøkte, for jeg tok opp flere ting og han hadde et par lengre monologer.) Sykepleieren kunne ikke gjøre noe mer, men ba meg ringe igjen etter lunch imorgen for da var henvisningen tidligst vurdert. Hun kunne ikke helt forstå hvorfor jeg skulle bli henvist for rester i livmoren når det ikke var noe å se, og det skjønner ikke jeg heller. Det må isåfall være bittelite. Hun ba meg kontakte dem med en gang ved sterke smerter. Får håpe det går bra til imorgen, da. :-( Anonymkode: 420a5...146
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #18 Skrevet 26. april 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte og sykehuset har ikke fått henvisningen enda, den kommer visst først i halv tre-tiden. Den må også først scannes siden det er en papirhenvisning. Sykepleieren mente at jeg var godt ivaretatt siden jeg ble undersøkt av en gynekolog igår, men jeg føler meg ikke i det hele tatt godt ivaretatt av at han sveipet over eggstokkområdene i to sekunder med ultralydapparatet. :-( Han hadde åpenbart ikke noen tro på at hcg kunne være forhøyet og gadd ikke å bruke noe tid på å se ordentlig. (Timen var snart brukt opp da han undersøkte, for jeg tok opp flere ting og han hadde et par lengre monologer.) Sykepleieren kunne ikke gjøre noe mer, men ba meg ringe igjen etter lunch imorgen for da var henvisningen tidligst vurdert. Hun kunne ikke helt forstå hvorfor jeg skulle bli henvist for rester i livmoren når det ikke var noe å se, og det skjønner ikke jeg heller. Det må isåfall være bittelite. Hun ba meg kontakte dem med en gang ved sterke smerter. Får håpe det går bra til imorgen, da. :-( Anonymkode: 420a5...146 Tok du utvendig ultralyd? Da var det iallefall ikke rart legen ikke kunne se noe. Så tidlig så må man ta innvendig ultralyd for å få et sikrere resultat. Anonymkode: ff3e8...8e3
FrøkenTippTopp Skrevet 26. april 2017 #19 Skrevet 26. april 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte og sykehuset har ikke fått henvisningen enda, den kommer visst først i halv tre-tiden. Den må også først scannes siden det er en papirhenvisning. Sykepleieren mente at jeg var godt ivaretatt siden jeg ble undersøkt av en gynekolog igår, men jeg føler meg ikke i det hele tatt godt ivaretatt av at han sveipet over eggstokkområdene i to sekunder med ultralydapparatet. :-( Han hadde åpenbart ikke noen tro på at hcg kunne være forhøyet og gadd ikke å bruke noe tid på å se ordentlig. (Timen var snart brukt opp da han undersøkte, for jeg tok opp flere ting og han hadde et par lengre monologer.) Sykepleieren kunne ikke gjøre noe mer, men ba meg ringe igjen etter lunch imorgen for da var henvisningen tidligst vurdert. Hun kunne ikke helt forstå hvorfor jeg skulle bli henvist for rester i livmoren når det ikke var noe å se, og det skjønner ikke jeg heller. Det må isåfall være bittelite. Hun ba meg kontakte dem med en gang ved sterke smerter. Får håpe det går bra til imorgen, da. :-( Anonymkode: 420a5...146 Jeg hadde ultralyd ca uke 6-7.. den viste tom livmor . Gyn så heller ikke noe på eggledere. Gikk veldig kjapt over med ultralyd , å hun sa jeg ville hatt smerter . To uker senere lå jeg på operasjonsbordet .. så det er ikke alltid lett å oppdage ! Men du har (dessverre) alle tegn på ex.u..
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #20 Skrevet 26. april 2017 Jeg tok innvendig ultralyd, men legen brukte bare et par sekunder, så hvis det er vanskelig å se, ville han nok ikke oppdaget det. (I mitt forrige svangerskap lurte en gynekolog på om noe i eggstokken/egglederen var det gule legemet eller en exu, og da brukte hun flere minutter på å se på det, så jeg føler meg ikke betrygget av et raskt sveip...). Nå frykter jeg bare at sykehuslegen ikke vil ta meg inn siden jeg allerede er vurdert av en gynekolog. :-( Noe i kroppen min produserer hcg og dette noe er ikke synlig i livmoren. Hva gjør man da? Leter andre steder, bare ser hva som skjer med tiden eller tenker at det er usynlige rester og gjør en utskrapning? Synes legene burde undersøke mye nøyere når det faktisk er mulig at det er en exu. :-( Er så frustrert nå... Anonymkode: 420a5...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå