macy_s Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Er midt i et bittert brudd! Meg og mannen klarer ikke å bli enige om hvordan vi skal dele tiden samme med vårt barn. Han vil ha 50/50 men han har mer eller mindre aldri stilt opp for barne vårt. Han har i 7 år prioritert seg selv, penger og tid til egen hobby. Er det noen som kan si noe om barnefordeling ? Hvordan det var med rettsak?? Hvor stor del fikk dere og hva var grunnen??
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Jeg opplevde det samme, hadde en mann som kun var på jobb.... Etter bruddet gikk jeg med på 50/50 med et håp om at han skulle prioritere barna mer, hvilket han faktisk gjorde! Han jobbet mye når han ikke hadde barna og var hjemme i normal tid den uken barna var hos han. Eneste vi aldri klarte å bli enige om var innkjøp av klær, da han var vant med at jeg alltid ordnet dette. Foreslår at dere bestiller en time hos FVK og blir enige PÅ FORHÅND at han må prioritere barna den uken de er hos han, og at han må i likhet med deg; betale for klær. Synes faktisk at du bør gi han en sjanse og avtal at dette skal prøves feks i et år. Anonymkode: 91ef1...69d 3
macy_s Skrevet 24. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2017 I vårt tilfelle har han et barn på 14, som jeg har tatt hovedansvaret for de 50% han var hos oss. Jrg har hatt største deler av ansvaret med sønnen hans fra et tidligere forhold i 12 år. Og nå når jrg gikk så skal han plutselig være så tilstede for barna. Men er redd det bare er et skalkeskjul for å slippe å betale bidrag. Jeg har hatt 199% ansvaret for datteren vår så lenge vi var sammen. Da var hsn ikke med på så godt som noe hun gjorde. Hun er 7 år. Jeg har vært hjemme med henne og jeg har tatt henne til legen, bursdager osv.. og når jeg har vært borte ei helg med jobb har jrg måtte ordne barnevakt til henne. For han skal gjøre sine ting...
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 Du får forklare han at å ha 50/50 ikke nødvendigvis er billigere for han. Han må jo da betale halvparten av alle utgifter (inkl. SFO hvis datteren deres går der), og må stå for klær selv. Anonymkode: eee31...8b2 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 11 minutter siden, macy_s skrev: I vårt tilfelle har han et barn på 14, som jeg har tatt hovedansvaret for de 50% han var hos oss. Jrg har hatt største deler av ansvaret med sønnen hans fra et tidligere forhold i 12 år. Og nå når jrg gikk så skal han plutselig være så tilstede for barna. Men er redd det bare er et skalkeskjul for å slippe å betale bidrag. Jeg har hatt 199% ansvaret for datteren vår så lenge vi var sammen. Da var hsn ikke med på så godt som noe hun gjorde. Hun er 7 år. Jeg har vært hjemme med henne og jeg har tatt henne til legen, bursdager osv.. og når jeg har vært borte ei helg med jobb har jrg måtte ordne barnevakt til henne. For han skal gjøre sine ting... Jeg er første ab som svarte jeg hadde en nå eksmann som aldri hjalp til med barna. Han hadde heller ikke vært med til lege, tannlege, bursdager osv, ei heller lagt guttene, handlet klær, hjelpt til med lekser osv. Som sagt så ble det for guttenes del faktisk bedre etter at vi skilte lag. Minuset var at han ikke skjønte (ville skjønne kanskje) at barn vokser og trenger klær, og at de må ha nye klær etter sesong særlig når de var i de verste vokseårene. Vi hadde avtale på at vi skulle spleise på vinterjakker, vintersko, fotballsko osv (og da selvsagt til normale HM-klær og ikke merkeklær) og at vi holdt ellers vanlige klær i hvert hjem. Det var her det sviktet hos han. For han spilte det ingen rolle om cherrox var for små eller buksene for kort, de hadde liksom klær.... Skulle ønske jeg var mer klar over dette i forkant og fått avklart og laget en skikkelig avtale på dette på forhånd. Jeg hadde ingen problem med å handle klær, men problemet lå i at han ikke syntes det var nødvendig. Få hjelp av FVK til en avtale på dette slik at du ikke sitter med alle kostnader på klær senere. Det er feks ikke nødvendig med alle typer klær i begge hjem, man kan fint spleise på finklær, vinterdress, treningssko osv. Sørg bare for at dere har en klar avtale på dette. Anonymkode: 91ef1...69d 1
macy_s Skrevet 25. april 2017 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2017 Tror mitt problem er etter 13 års samliv har jeg gjort alt med vårt barn 7 år og bonusbarn 14 år. Far har ikke stilt opp. Vet fra fra forrige samlivsbrudd at han skal ha 50/50 så det ser fint utad og for å slippe å betale. Når han er med ungene sitter han på telefonen. Og han har en jobb som gjør at han plutselig må gå.. vet han er innstilt på å klare dette, men vårt barn er vandt til å forholde seg til meg men at han kommer og går.. er det ingen her som har hatt en kip barnefordeling ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå