Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å gjøre en lang historie kort, jeg er i slutten av tjueårene og har verdens beste mann for meg på mange måter, og verdens beste venninne på mange måter. Jeg ble kjent med min mann da han var på besøk i kommunen jeg opprinnelig kommer fra, og der bodde også min venninne inntil nylig. På den tiden var vi bare venner og jeg var i et forhold. Min venninne som også hilste på ham ble bedt ut på kaffedate av mannen min hvis hun skulle komme til Oslo i nærmeste fremtid. Hun sa ja, men det ble med tanken og de snakket ikke særlig mer om det.

Jeg begynte å date min nåværende mann et par måneder senere, og jeg flyttet til hovedstaden og fikk etterhvert et nydelig barn sammen og vi giftet oss. Min venninne, la oss kalle henne Hanna kom flyttende hit hun også for et halvt år siden. (hun som ble bedt på date). Vi har nesten hatt daglig kontakt siden hun flyttet og hun ville komme på besøk til oss i kveld. Hanna er en utrolig pen jente, vi har samme musikksmak, samme hår og kledsstil. Ja, vi ser ganske like ut. For en uke siden la hun ut et nytt profilbilde der hun har "kopiert" meg føles det som og min mann sa "Jøss! Der var hun veldig lik deg! Nesten litt copycat!"

Hanna visste at min mann var hjemme da hun kom, og det er mulig jeg er litt paranoid her, men jeg lot merke til at de fikk en utrolig god tone. (Vennskapelig, men siden jeg og Hanne har akkurat samme humor, så begynte min mann å vise henne klipp fra favorittserien sin og de lo masse). Jeg synes egentlig dette er veldig bra, og jeg synes ikke det er noe galt med det. Men Hanne hadde på seg den samme tightsen jeg har, som er min manns favoritt, og hun sa: "Vi har akkurat samme bukse haha!" (Hun vet at han digger den) og rett etterpå trakk hun den langt opp i  rumpa mens hun så seg bak for å se om min mann så på rumpa hennes. (jeg kan godt legge merke til det). Men på en "diskret" måte.. 

Min sønn som er 1,5 er veldig glad i Hanna og han satt i sofaen med min mann og jeg (den er en toseter). Sønnen min sa "kom kom" til Hanna, og hun sa "jeg tror nok jeg får plass i den" så sa min mann: "Hehe, det er mye plass til deg her" som om han mente det (rettere sagt i fanget hans). Jeg stusset litt over det, synes det var veldig merkelig..

Hanna liker å "vise seg frem" og hun er singel og oppmerksomhetssyk. Jeg er veldig glad i henne, og jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt sjalu på henne. Vi har en god dialog både jeg med min mann og jeg med min venninne. Likevel synes jeg det er vanskelig å snakke med dem om dette, da det er et litt touchy tema for meg. Jeg og min mann har hatt en historie (ikke fysisk utroskap, men en del andre ting som har fått meg til og ikke stole på han 100%).  Jeg vet ikke hva jeg tenker med dette innlegget, men jeg har en følelse på at jeg ikke vil ha henne på besøk mer etter denne episoden. Jeg er utrolig glad i dem begge, er det jeg som er paranoid eller er det noen varselslamper som lyser, og i tilfelle, min mann eller venninne? 

Anonymkode: 93699...c2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er oppmerksomhetssyk fordi DU overanalysere og er paranoid redd for at noen skal stjele mannen din? 

Seriøst, burde være tillatt at andre snakker og tuller litt med mannen din. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, QQbaby skrev:

Hun er oppmerksomhetssyk fordi DU overanalysere og er paranoid redd for at noen skal stjele mannen din? 

Det var jo akkurat det jeg skrev er bra. Det er jo ikke det som er problemet her. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Venninna di er ei dårlig venninne og mannen din er en fjott.

Anonymkode: 30d38...5a2

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å gjøre en lang historie kort, jeg er i slutten av tjueårene og har verdens beste mann for meg på mange måter, og verdens beste venninne på mange måter. Jeg ble kjent med min mann da han var på besøk i kommunen jeg opprinnelig kommer fra, og der bodde også min venninne inntil nylig. På den tiden var vi bare venner og jeg var i et forhold. Min venninne som også hilste på ham ble bedt ut på kaffedate av mannen min hvis hun skulle komme til Oslo i nærmeste fremtid. Hun sa ja, men det ble med tanken og de snakket ikke særlig mer om det.

Jeg begynte å date min nåværende mann et par måneder senere, og jeg flyttet til hovedstaden og fikk etterhvert et nydelig barn sammen og vi giftet oss. Min venninne, la oss kalle henne Hanna kom flyttende hit hun også for et halvt år siden. (hun som ble bedt på date). Vi har nesten hatt daglig kontakt siden hun flyttet og hun ville komme på besøk til oss i kveld. Hanna er en utrolig pen jente, vi har samme musikksmak, samme hår og kledsstil. Ja, vi ser ganske like ut. For en uke siden la hun ut et nytt profilbilde der hun har "kopiert" meg føles det som og min mann sa "Jøss! Der var hun veldig lik deg! Nesten litt copycat!"

Hanna visste at min mann var hjemme da hun kom, og det er mulig jeg er litt paranoid her, men jeg lot merke til at de fikk en utrolig god tone. (Vennskapelig, men siden jeg og Hanne har akkurat samme humor, så begynte min mann å vise henne klipp fra favorittserien sin og de lo masse). Jeg synes egentlig dette er veldig bra, og jeg synes ikke det er noe galt med det. Men Hanne hadde på seg den samme tightsen jeg har, som er min manns favoritt, og hun sa: "Vi har akkurat samme bukse haha!" (Hun vet at han digger den) og rett etterpå trakk hun den langt opp i  rumpa mens hun så seg bak for å se om min mann så på rumpa hennes. (jeg kan godt legge merke til det). Men på en "diskret" måte.. 

Min sønn som er 1,5 er veldig glad i Hanna og han satt i sofaen med min mann og jeg (den er en toseter). Sønnen min sa "kom kom" til Hanna, og hun sa "jeg tror nok jeg får plass i den" så sa min mann: "Hehe, det er mye plass til deg her" som om han mente det (rettere sagt i fanget hans). Jeg stusset litt over det, synes det var veldig merkelig..

Hanna liker å "vise seg frem" og hun er singel og oppmerksomhetssyk. Jeg er veldig glad i henne, og jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt sjalu på henne. Vi har en god dialog både jeg med min mann og jeg med min venninne. Likevel synes jeg det er vanskelig å snakke med dem om dette, da det er et litt touchy tema for meg. Jeg og min mann har hatt en historie (ikke fysisk utroskap, men en del andre ting som har fått meg til og ikke stole på han 100%).  Jeg vet ikke hva jeg tenker med dette innlegget, men jeg har en følelse på at jeg ikke vil ha henne på besøk mer etter denne episoden. Jeg er utrolig glad i dem begge, er det jeg som er paranoid eller er det noen varselslamper som lyser, og i tilfelle, min mann eller venninne? 

Jeg er en veldig lite godtroende dame for jeg kjenner den mennesklige natur. Det er veldig let å bli tiltrukket av andre en ektefellen så jeg synes du bør kontrollere forholdet dem I mellom  så det ikke utvikler seg.

Anonymkode: 0bebd...6ff

Skrevet
16 timer siden, QQbaby skrev:

Har du ingen jobb å gå til? Virker som du bruker hele dagene på å rakke ned andre kvinner. Trodde først at du var at troll men får nå inntrykket av at du er her på fulltid.

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo akkurat det jeg skrev er bra. Det er jo ikke det som er problemet her. 

Ts

Ikke bry deg om hende. Hun rakker ned alle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dette kan være en ubehagelig situasjon, men jeg ville pratet med mannen din om det. Noen damer bare er sånn. De trenger oppmerksomhet over alt og gjør alt de kan for å få det uavhengig hvem det er fra. Det kan jo hende at "Hanna" rett og slett skulle ønske hun hadde ditt liv. Alt tyder jo på det ut i fra hva du skriver. Så kanskje hun prøver å rett og slett kjenne på følelsen, uten at hun ønsker å direkte ødelegge noe. Hvis mannen din har hatt noen episoder tidligere er det virkelig lurt å ta en prat med ham. Ikke bitchy, men å rett og slett ytre din "bekymring" og tanker du har rundt det. Du kjenner han sikkert godt nok til å forstå om han tar deg seriøst eller bare feier det av teppet. Samtidig bør du faktisk også ta en prat med venninnen din. Gode venninner tåler "tilsnakk" og at man tar opp ting ved dem som ikke bestandig er så bra. Hvis hun verdsetter deres vennskap tar hun til seg det du sier og sørger for å ha en viss avstand til din mann. Hvis hun ikke respekterer det du sier så bør det ringe en varsellampe og du bør tenke litt over hva slags venninne som sitter ovenfor deg. 

Masse lykke til!

Anonymkode: 377d9...a5f

Skrevet (endret)
6 timer siden, Kittlingur skrev:

Har du ingen jobb å gå til? Virker som du bruker hele dagene på å rakke ned andre kvinner. Trodde først at du var at troll men får nå inntrykket av at du er her på fulltid.

Mener du ikke hele dagen? Jeg har både jobb og kan i det minste rettskrivning.

Men nei jeg er her ikke på fulltid. Hørt om smarttelefon og fleksibel arbeidtid? Ganske vanlig i 2017.

Endret av QQbaby
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv hatt 2 slike venninner. Har hatt! 

Den ene opplevde jeg mye rart med i flere mnd, på samme måte som du opplever. Før jeg sa at nok var nok presterte hun å fortelle meg at hun ikke eide grenser rundt min samboer. Så jeg tok dette opp med henne, det ble drøy krangling. Vi har felles venner så rundt 6 mnd senere begynte vi å treffes jevnlig pga de. En periode fikk vi mange spørsmål på hvorfor vi ikke var venner lengre, vi snakket da sammen og sa at dette er mellom oss, vi trenger ikke dele det. Så vi klarer å omgås, men jeg merker at humøret hennes er endret totalt mot meg. Hvis hun har nulighet til å være uenig med meg så er hun det.

Med den andre jenta tok jeg også et oppgjør. Hun stilte seg totalt uforstående og vi bare sluttet all kontakt.

Hadde også skikkelig oppvask med samboer om dette og hva som er greit og ikke. Han har ikke hintet til noe rundt disse jentene, har faktisk opplevd at han gjemmer seg fra de (haha) for han opplevde de for intense. 

Men for min del var det tillitsbrudd fra venninner at de var ute etter så mye oppmerksomhet fra typen min og at de i tillegg virkelig la seg etter han. 

Førstenevnte har også lagt seg etter typen til ei annen venninne av oss. 

Førstnevnte har heldigvis fått seg type nå og roet seg masse 

Anonymkode: 81a3b...643

Skrevet (endret)

Du er bare usikker pga du vet han likte henne en gang. 

Endret av O.G.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...