AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: H Anonymkode: fb82b...003 Har en ergometersykkel stående, må bruke den for å miste vekt, er ikke overvektig,men har noe ekstra, noen som vet om det er mulig å miste vekt, hvordan lage treningsprogram når man har sykkel? Ja, er ny på dette. Anonymkode: fb82b...003
debattanten Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 For å gjøre det enklest mulig for deg. Vil du ned i vekt er det enkleste å se på kostholdet! Du vil få mye raskere resultater ved kun å endre på kostholdet, "kalorier inn vs kalorier ut". Eneste måten å gjøre dette på er å veie, måle og telle kalorier. Jeg driver å slanker meg selv og har lagt om kosten og gjort dette i mange uker nå med gode resutlater. Bruker appen Myfitnesspal, der kan du også lagre måltider som gjør det lettere da man gjerne spiser ting igjen senere og da ligger alt der om du bruker samme oppskrift. Om du i tilegg bruker sykkelen vil du forbrenne ekstra kalorier og gå ned mer i vekt, men dette vil ikke være så mye som du får ut av kostholdsendringene dine, men alt hjelper. I tilegg gir fysisk aktivitet bedre helse, mer energi og du vil føle deg mye bedre. I all enkelhet kan du begynne å sykle 3 ganger i uken kanskje, 45-60min hver gang. Sykle så du blir svett, det viktigste er at du kommer igang. Resten må du nesten finne ut selv ved å lese litt rundt. Dette hører med til reisen, finne ut hva som passer for deg. Orker du ikke det er du nok ikke motivert til å gjøre noen endring uansett. Lykke til 7
Wiggins Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 Selvsagt kan du gå ned i vekt av å sykle, du må bare holde på en god del lenger enn med jogging for forbrenne like mye og få samme treningseffekt. På den annen side gir sykling mye mer skånsom belastning for kroppen og mye mindre risiko for skader. Ved å sykle fire, kanskje fem økter i uka, vil også hvileforbrenningen skrus kraftig opp. MEN: Har du en vanlig sykkel? Det er jo mye artigere å syklke utendørs enn å sitte og tråkke på en ergometersykkel/spinningsykkel. Det trenger ikke være så dyr og fin sykkel, bare du har godt med trykk i dekkene og den er korrekt innstilt for deg. 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 Takk for svar, er i starten på en "livsstilsendring" ( har trøstespist ) og vært litt laber i humøret, derfor er slike svar som her over gull verdt, jeg blir faktisk glad for slike motiverende svar, så takk ( setter seg på sykkelen ) Anonymkode: fb82b...003 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 3 timer siden, Wiggins skrev: Selvsagt kan du gå ned i vekt av å sykle, du må bare holde på en god del lenger enn med jogging for forbrenne like mye og få samme treningseffekt. På den annen side gir sykling mye mer skånsom belastning for kroppen og mye mindre risiko for skader. Ved å sykle fire, kanskje fem økter i uka, vil også hvileforbrenningen skrus kraftig opp. MEN: Har du en vanlig sykkel? Det er jo mye artigere å syklke utendørs enn å sitte og tråkke på en ergometersykkel/spinningsykkel. Det trenger ikke være så dyr og fin sykkel, bare du har godt med trykk i dekkene og den er korrekt innstilt for deg. Har du en sykkel ( merke ) og anbefale for en nybegynner? ( utesykling) Anonymkode: fb82b...003
Wiggins Skrevet 24. april 2017 #7 Skrevet 24. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du en sykkel ( merke ) og anbefale for en nybegynner? ( utesykling) Anonymkode: fb82b...003 - Hva er budsjettet ditt? Du får selvsagt mer (sykkel)moro jo mer penger du legger i sykkelen. - Skal du sykle bare på asfalt, eller vil du kunne sykle på grusveier også?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #8 Skrevet 24. april 2017 1 time siden, Wiggins skrev: - Hva er budsjettet ditt? Du får selvsagt mer (sykkel)moro jo mer penger du legger i sykkelen. - Skal du sykle bare på asfalt, eller vil du kunne sykle på grusveier også? Terrengsykkel høres så gøy ut, men i første omgang en som jeg kan bruke på asfalt rundt om her, ikke mer enn 5000 på en sykkel i første omgang ( grus også ) Anonymkode: fb82b...003
AnonymBruker Skrevet 25. april 2017 #9 Skrevet 25. april 2017 Jeg ville kjøpt en hybridsykkel med skivebremser. Du trenger ikke kjøpe den dyreste, du får en bra sykkel til ditt bruk for 5000 kr. Anonymkode: b7aa2...ca7
Wiggins Skrevet 25. april 2017 #10 Skrevet 25. april 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Terrengsykkel høres så gøy ut, men i første omgang en som jeg kan bruke på asfalt rundt om her, ikke mer enn 5000 på en sykkel i første omgang ( grus også ) Anonymkode: fb82b...003 Jeg vil sterkt anbefale deg å legge enda en tusenlapp i budsjettet. Da kan du få denne sykkelen som har Shimano Deore-utstyr: https://bikeshop.no/sykkel/komplette-sykler/terrengsykkel/gavia/gavia-comp-sl-650b-terrengsykkel-alu-deore-30-gir-skivebrems-maxxis-ny103169-p0000084792 Shimano har komponentgrupper i alle kvaliteter, fra det aller beste til det som må kunne kalles ræl. Deore er en veldig stabil og slitesterk gruppe. Kjøper du noe billige saker vil komponentene sannsynligvis bli slitt og unøyaktige ganske fort. Det bør også være et minimumskrav at sykkele har hydrauliske skivebremser, det er mye bedre enn mekaniske skivebremser. Skivebremser gir mye bedre bremseeffekt enn bremseklosser (v-bremser), og så holder bremsebelegget mye lenger enn klossene til v-bremser. Bikeshop har en brukbar modell i klassen hybridsykkel: https://bikeshop.no/sykkel/komplette-sykler/hybridsykkel/gavia/gavia-milano-herre-hybridsykkel-2017-alivio-continental-dekk-skivebremser-ny103039-p0000084372 Den har Shimano Alivio, ikke like bra som Deore, men det er ganske dugelig. Den veier bare 10,9 kg, hvis du i tillegg har ordentlig trykk i dekkene vil den føles som en racer i forhold til hva du sannsynligvis har sykla på før.
Perle Skrevet 25. april 2017 #11 Skrevet 25. april 2017 Start med kosten om du vil forbrenne fett. Lettere å spare inn 500 kalorier i stedet for og tråkke i to og en halv time.
debattanten Skrevet 25. april 2017 #12 Skrevet 25. april 2017 (endret) 14 minutter siden, Perle skrev: Start med kosten om du vil forbrenne fett. Lettere å spare inn 500 kalorier i stedet for og tråkke i to og en halv time. Sant, godt poeng. De fleste vil nok uten særlige problemer klare å brenne minst 500 kalorier i timen på sykkel. Så får man vurdere om man vil ha alle de andre helseeffektene med trening/sykling. Endret 25. april 2017 av debattanten
Wiggins Skrevet 25. april 2017 #13 Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, debattanten skrev: Sant, godt poeng. De fleste vil nok uten særlige problemer klare å brenne minst 500 kalorier i timen på sykkel. Så får man vurdere om man vil ha alle de andre helseeffektene med trening/sykling. Som f eks: - økt hvileforbrenning - reduser risiko for diabetes - redusert risiko for hjerte- og karsykdommer - bedre søvn - redusert risiko for diversr kreftformer - osv 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #14 Skrevet 27. april 2017 Takk for svar er i gang med sykling og sunnere kosthold, dere er motiverende, og takk for tips til fin sykkel. Anonymkode: fb82b...003 1
debattanten Skrevet 27. april 2017 #15 Skrevet 27. april 2017 Intet annet enn imponerende! Det finnes en tråd her nå hvor folk skal ned i vekt frem mot sommeren, du kan jo slenge deg på. Ukentlige veiinger og rapporteringer Er med selv da jeg fortsatt har litt igjen fra målet jeg satte meg i februar. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå